Bugatti Chiron chce stanovit nový rychlostní rekord. Pokoří 450 km/h?

Bugatti Chiron chce stanovit nový rychlostní rekord. Pokoří 450 km/h?

Bugatti Veyron je už od roku 2005 držitelem titulu nejrychlejšího produkčně vyráběného auta na naší planetě. O pět let později ho o sedm kilometrů v hodině překonala verze Super Sport hodnotou 431,072 km/h. V roce 2014 Veyron sesadil z trůnu Hennessey Venom GT, ten byl ale nakonec z Guinessovy knihy rekordů vyškrtnut. Jen pro připomenutí, Venom GT absolvoval rychlostní test jen v jednom směru, zároveň se podařilo prodat jen 16 aut z plánovaných 29, což nevyhovuje podmínkám pro sériové auto.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

V brzké době chce Bugatti se svým nejnovějším modelem zase o něco zvednout laťku. Pro magazín Autocar se tím v Goodwoodu pochlubil sám šéf automobilky Wolfgant Dürheimer: „Automobilka se pokusí stanovit nový rychlostní rekord. Už teď je jisté, že Chiron bude rychlejší než Veyron Super Sport, ale ještě nevíme, o kolik. Máme nějaké výpočty z našich simulací, ale vždycky je velký rozdíl mezi teorií a realitou.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bugatti Chiron je ve všech ohledech dokonalejší než Veyron. O pohon se stará šestnáctiválec o výkonu 1500 koní

Uvidíme, jak moc novinka překoná dosavadní model. Předpoklady k tomu samozřejmě má, aerodynamika je zase o kus dál než tomu bylo v minulosti a zcela jinde je také motor. I nadále jde o osmilitrový šestnáctiválec, ale ten je prý z 95 % přepracován. Ze základních komponentů by údajně nebylo vůbec možné dostat takový výkon, jakým aktuálně disponuje Chiron. Tedy rovných 1103 kW (1500 koní) a 1598 Nm.

Ženeva 2016 živě: Bugatti Chiron má 1500 koní a stovku zvládne pod 2,5 s

Ženeva 2016 živě: Bugatti Chiron má 1500 koní a stovku zvládne pod 2,5 s

Automobilka udává maximální rychlost Chironu 420 km/h, jde ale o elektronicky omezenou rychlost. Jinak na tom nebyl ani předchozí Super Sport, který automobilka pro stanovení rekordu musela odblokovat. Problémem totiž není ani tak výkon potřebný k dosažení rychlosti, jako pneumatiky, které nedovedou čelit takovému náporu.

Jeden malý rekord už Chiron v rukávu každopádně má, během nedávné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans usedl za volant sám Dürheimer a prohnal se po rovince Mulsanne rychlostí 236 mil/h (380 km/h), čímž překonal například závodní prototyp Audi R18 o 23 mil v hodině.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský