Bugatti Bolide oficiálně: Odpověď na důležitou otázku má 1850 koní a 1240 kg

Bugatti si před časem položilo otázku, co by se stalo, kdyby postavilo automobil na závodní okruhy. Toto je odpověď.

Čekání je u konce a Bugatti oficiálně uvedlo svůj nejdivočejší model. Jmenuje se Bolide a jedná se o extrémní hyperauto, které je určené pouze na okruhy. Bohužel se ale jedná teprve o studii. Bugatti chce jednoduše zjistit, kam až může se svým šestnáctiválcem zajít. Největším luxusem tu tedy jsou dvě sedadla.

Modifikovaný motor z modelu Chiron je schopný vyprodukovat výkon 1850 koní a 1850 N.m točivého momentu. Podle simulací je vůz schopný akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,17 sekundy, dvoustovku pokoří za 4,36 s a třístovku za 7,37 s.

SSC Tuatara je nejrychlejší sériové auto světa. Padlo těžko uvěřitelných 533 km/h

SSC Tuatara je nejrychlejší sériové auto světa. Padlo těžko uvěřitelných 533 km/h

Disciplínu 0-400-0 km/h by pak měl pokořit za 12,08 sekundy, což by byl absolutní rekord. Bugatti nicméně uvádí ještě jeden údaj. Tím je akcelerace z 0 na 500 km/h, která by měla proběhnout za 20,16 sekundy. Maximální rychlost je položená ještě dál, ale přesný údaj Bugatti nezveřejňuje.

Se zajímavými informacemi pak značka pokračuje tvrzením, že je vůz schopný pokořit Nürburgring za 5:23.1, což by bylo jen čtyři sekundy pod závodním Porsche 919 Hybrid Evo. Jak můžete vidět na fotografiích, vše je podřízeno aerodynamice a přítlaku. Ostatně při rychlosti 320 km/h činí přítlak 1800 kg na zadní křídlo a 800 kg na přední křídlo.

Pagani nechal nahlédnout do své garáže. Ukázal sbírku modelů i milovaný Jaguar

Pagani nechal nahlédnout do své garáže. Ukázal sbírku modelů i milovaný Jaguar

Celé auto váží 1240 kilogramů. K této úžasné hodnotě pomohla spousta karbonu a také některé díly z titanu. Všechno to zní úžasně, ale jak říká sama automobilka již od první lákačky, jedná se zatím jenom o vizi. Vstup tohoto vozu do výroby zatím nebyl schválen. Značka nejspíš čeká, kolik lidí se skutečně ozve na základě této pompézní premiéry.

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků