Bugatti 16C Galibier: nové snímky a informace

Nejvelkolepější sedan letošního roku jsme vám již představili. Nyní pro vás máme další snímky a pár nových informací.

Rok 2009 je pro značku Bugatti mimořádně významným. Nejen že slaví sto let od svého založení, ale zároveň představuje studii svého supersedanu, jež má za úkol předeslat plány automobilky pro její blízkou budoucnost.

Seznamte se, tento skvost se jmenuje Bugatti Galibier 16C a plně navazuje na první práce zakladatele továrny Ettora Bugattiho, jehož vozy byly vždy nejen technologickými skvosty, ale zároveň i hotovými uměleckými artefakty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Franz-Josef Paefgen, šéf značky Bugatti, popisuje svoji novinku jako „nejvíce exkluzivní, elegantní a nejvýkonnější sedan na světě“. Jeho plné jméno zní Bugatti 16C Galibier a jedná se zatím jen o studii. O její pohon se stará osmilitrový šestnáctiválec s dvoustupňovým kompresorovým přeplňováním. Jeho výkon by se měl pohybovat v rozmezí od 800 koní (588 kW) do 1 000 koní (735 kW). Výkon je trvale přenášen na všechna čtyři kola skrze dvouspojkovou osmistupňovou převodovku, o krocení tohoto mastodontu se starají mohutné brzdy s uhlíkovo-keramickými kotouči na všech kolech. Paefgen tvrdí, že se jedná o jeden ze tří prototypů, jež od začátku letošního roku ukazují svým dealerům a prominentním zákazníkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 
Podle dalších snímků, které ke svému modelu 16 C Galibier Concept značka Bugatti nyní uvolnila, je patrné, že pokud se tato mašina skutečně dostane na silnici, půjde o mimořádně impozantní zjevení, zcela nesrovnatelné s čímkoli jiným, co v provozu více méně pravidelně potkáváme. V paměti pak utkví třeba dvě čtveřice koncovek výfuků vystupující ze spodní části zadního nárazníku, ale také samotná karosérie evidentně inspirovaná klasickými vozy Bugatti z třicátých let (zejména typem 57 Atlantique), ovšem s výklopnou zádí, na níž prochází dlouhé třetí brzdové světlo svisle středem integrovaného okna. Přední blatníky a oba páry bočních dveří jsou vyrobeny z leštěného hliníku, zbytek karosérie je pak opatřen tmavě modrými povrchovými panely ručně vyráběnými z plastů tvrzených uhlíkovými vlákny (CFRP). Na tradiční masku Bugatti ve tvaru podkovy navazují sdružená světla sestavená ze sad LED. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uprostřed palubní desky z ušlechtilých materiálů trůní kulaté stupnice tachometru a otáčkoměru, takže i cestující na zadních sedadlech budou moci sledovat aktuální rychlost. Zbytek provozních informací se řidič dozvídá z monitoru před volantem, další monitor se nachází vpředu nad středovým panelem nad ovladači klimatizace. Nad tímto displejem se nachází exkluzivní švýcarské hodiny Parmigiani Reverso Tourbillon, jež lze vyjmout a nosit je na ruce, což lze pozorovat na jednom z nových snímků.

Nový sedan Bugatti by měl ve výrobě nahradit stávající Veyron někdy v roce 2012, přičemž rozhodnutí o jeho finálním vzhledu by mělo padnout již v létě příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti 16C Galibier
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků