Bufori CS: exotický sporťák ještě letos

Svět sportovních automobilů bude mít v roce 2010 dalšího člena, a to díky malajské společnosti Bufori a jejímu modelu CS. Zkratka CS má znamenat Compact Sports a stala se jménem vozu, jenž je charakterizován svými tvůrci jako čisté a výkonné dvoudvéřové kupé s lehkou stavbou, při níž se ve značné míře uplatnily uhlíkové kompozity a kevlar.

Podrobností zatím mnoho neznáme, ale Bufori CS bude poháněno přeplňovaným „dvoulitrem“, jenž zajišťuje „přirozený výkon a radostné jízdní zážitky“. Mezi další zajímavé prvky patří propracovaný prostorový rám, závěsy kol s nestejně dlouhými horními a spodními rameny a plně stavitelné pérování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Bufori zároveň načrtla plány stavět vysloveně závodní verze typu CS s označením BMS R1, přičemž zkratkou BMS Bufori nazývá svoji závodní divizi. Vývoj údajně probíhá ve spolupráci s firmou Axle Motorsport a debut vozu je nahlášen na šestapadesátou Velkou cenu Macaa, kde je nasadí nová stáj BMS Axel Racing. Felix Haller z vedení Bufori k tomu poznamenal: „Po dvou letech tvrdé práce na vývoji nového sportovního vozu jsme rádi, že můžeme představit i jeho sportovní variantu. (...) Pro premiéru jsme si snad nemohli vybrat lepší příležitost. Naším cílem bylo přivést závodní technologie do běžných a pro silnici určených vozů Bufori CS.“ Další podrobnosti o modelu CS budou uvolněny ještě během tohoto roku, kdy by se měl též začít vyrábět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bufori La Joya Mk. III

Firmu Bufori Motor Car Company (BMCC) založila trojice bratrů Khouriů v australském Sydney roku 1986 a v jejím čele dodnes stojí Gerry Khouri. V devadesátých letech se společnost přestěhovala do Malajsie. Na zakázkuu ní vznikají v čistě ruční produkci exkluzivní automobily, v současnosti se nabízí model Bufori La Joya, dvoumístné kupé s vidlicovým šestiválcem 2,7 l uloženým příčně před zadní nápravou. A již brzy se k němu přidá nové Bufori CS.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků