Bufori CS: exotický sporťák ještě letos

Svět sportovních automobilů bude mít v roce 2010 dalšího člena, a to díky malajské společnosti Bufori a jejímu modelu CS. Zkratka CS má znamenat Compact Sports a stala se jménem vozu, jenž je charakterizován svými tvůrci jako čisté a výkonné dvoudvéřové kupé s lehkou stavbou, při níž se ve značné míře uplatnily uhlíkové kompozity a kevlar.

Podrobností zatím mnoho neznáme, ale Bufori CS bude poháněno přeplňovaným „dvoulitrem“, jenž zajišťuje „přirozený výkon a radostné jízdní zážitky“. Mezi další zajímavé prvky patří propracovaný prostorový rám, závěsy kol s nestejně dlouhými horními a spodními rameny a plně stavitelné pérování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Bufori zároveň načrtla plány stavět vysloveně závodní verze typu CS s označením BMS R1, přičemž zkratkou BMS Bufori nazývá svoji závodní divizi. Vývoj údajně probíhá ve spolupráci s firmou Axle Motorsport a debut vozu je nahlášen na šestapadesátou Velkou cenu Macaa, kde je nasadí nová stáj BMS Axel Racing. Felix Haller z vedení Bufori k tomu poznamenal: „Po dvou letech tvrdé práce na vývoji nového sportovního vozu jsme rádi, že můžeme představit i jeho sportovní variantu. (...) Pro premiéru jsme si snad nemohli vybrat lepší příležitost. Naším cílem bylo přivést závodní technologie do běžných a pro silnici určených vozů Bufori CS.“ Další podrobnosti o modelu CS budou uvolněny ještě během tohoto roku, kdy by se měl též začít vyrábět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bufori La Joya Mk. III

Firmu Bufori Motor Car Company (BMCC) založila trojice bratrů Khouriů v australském Sydney roku 1986 a v jejím čele dodnes stojí Gerry Khouri. V devadesátých letech se společnost přestěhovala do Malajsie. Na zakázkuu ní vznikají v čistě ruční produkci exkluzivní automobily, v současnosti se nabízí model Bufori La Joya, dvoumístné kupé s vidlicovým šestiválcem 2,7 l uloženým příčně před zadní nápravou. A již brzy se k němu přidá nové Bufori CS.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků