Bufori CS: exotický sporťák ještě letos

Svět sportovních automobilů bude mít v roce 2010 dalšího člena, a to díky malajské společnosti Bufori a jejímu modelu CS. Zkratka CS má znamenat Compact Sports a stala se jménem vozu, jenž je charakterizován svými tvůrci jako čisté a výkonné dvoudvéřové kupé s lehkou stavbou, při níž se ve značné míře uplatnily uhlíkové kompozity a kevlar.

Podrobností zatím mnoho neznáme, ale Bufori CS bude poháněno přeplňovaným „dvoulitrem“, jenž zajišťuje „přirozený výkon a radostné jízdní zážitky“. Mezi další zajímavé prvky patří propracovaný prostorový rám, závěsy kol s nestejně dlouhými horními a spodními rameny a plně stavitelné pérování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Bufori zároveň načrtla plány stavět vysloveně závodní verze typu CS s označením BMS R1, přičemž zkratkou BMS Bufori nazývá svoji závodní divizi. Vývoj údajně probíhá ve spolupráci s firmou Axle Motorsport a debut vozu je nahlášen na šestapadesátou Velkou cenu Macaa, kde je nasadí nová stáj BMS Axel Racing. Felix Haller z vedení Bufori k tomu poznamenal: „Po dvou letech tvrdé práce na vývoji nového sportovního vozu jsme rádi, že můžeme představit i jeho sportovní variantu. (...) Pro premiéru jsme si snad nemohli vybrat lepší příležitost. Naším cílem bylo přivést závodní technologie do běžných a pro silnici určených vozů Bufori CS.“ Další podrobnosti o modelu CS budou uvolněny ještě během tohoto roku, kdy by se měl též začít vyrábět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bufori La Joya Mk. III

Firmu Bufori Motor Car Company (BMCC) založila trojice bratrů Khouriů v australském Sydney roku 1986 a v jejím čele dodnes stojí Gerry Khouri. V devadesátých letech se společnost přestěhovala do Malajsie. Na zakázkuu ní vznikají v čistě ruční produkci exkluzivní automobily, v současnosti se nabízí model Bufori La Joya, dvoumístné kupé s vidlicovým šestiválcem 2,7 l uloženým příčně před zadní nápravou. A již brzy se k němu přidá nové Bufori CS.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků