Budoucnost Volkswagenu: Passat kupé, Golf SUV a další

11 komentářů

koffr
21. února • 16:13

ježiši, zas ty javaskripty.

OnLi
21. února • 7:16


už aby to rozpustili

ESC
21. února • 7:01

to budu tie iste prvky pouzivat na vsetkom? vyzera to hnusne.

Mirek
21. února • 0:23

Jenom bych si dovolil vyjadrit podiv nad motory. Divame se nekolik let dopredu a pri tom neslysime ani slovo o biolihu, bionafta dokonce ani o common railu. Nevypada takhle nejak stagnace? Jak dlouho si vyrobci predstavuji, ze budeme za drahe penize kupovat standardni motory bez budoucnosti, jejichz provoz bude k neutazeni pri prvni naftove krizi?

xerxon
21. února • 21:25

Vetsina motoru s elektronickou kontrolou vstrikovani by se dala upravit na lih pouhym prepsanim firmware (nebude to uplne stejne jako navrhnout motor na lih, ale fungovat to bude pomerne dobre). Je to podobne jako predelat motor na propan-butan ci zemni plyn, akorat ze v pripade propan-butanu je nutno pridat i mechanicka udelatka, protoze to je zkapalneny plyn pod tlakem. I s biodieselem (olejem) je to obdobne, akorat je tam problem s velkou viskozitou, tudiz se musi pridat predehrivani, aby prosel vstrikovaci.
Motory s mechanickou kontrolou by pak musely zamenit nekolik mechanickych soucastek starajicich se o davkovani, protoze vyhrevnost lihu je nizsi nez vyhrevnost benzinu. Diesely s mechanickou kontrolou budou na bionaftu ci olej pravdepodobne fungovat bez uprav.

Nehlede na to, ze i kdyz prijde ropna krize, tak se porad ten benzin a nafta bude kupovat. Bude to drazsi, ale lidstvo se nezhrouti. A postavit lihovary schopne nahradit benzin taky neni zadna sranda, nehlede na to, kde vzit vstupni plodiny.

Mirek
22. února • 1:19

Neni to jenom v prepsani SW. Kvuli vetsi oxidacni schopnosti lihu se meni take materialy v palivove soustave a mater. ventil-sedlo. Nicmene souhlasim, ze upravy nejsou slozite. Proto mne prekvapuje, ze ani v horizontu 2 let se o nicem takovem nehovori. Lihovary se stavi hromadne po celem svete. I u nas se jich stavi nekolik . Nicmene prvni podminkou je, aby byla auta schopna ho spalovat. A koncern o nich jeste neztratil ani slovo.

Bača z Oravy
21. února • 0:59

A kedy ma prist ta 1. naftova kriza, aby som vedel ci sa mi este dovtedy oplati kupit nejake auto na benzin, ci naftu. Dik.
 

Mirek
21. února • 9:21

Prave proto, ze muze prijit zitra nebo za 5 let je to velmi rizikova investice ktera se nevyplati. Ale muzete si byt jisty ze prijde a budou to spise roky nez nejake delsi obdobi. Kazdopadne takova minikrize prijde zcela jiste kazde leto. Takze se dockate velmi rychle. Za 5 mesicu bude benzin tak o 1/5 drazsi nez dnes. A pokud se do toho primota jeste nejaka vychrice v Texasu, problemy s Iranem, partyzani v Nigerii,  blaznivy prezident ve Venezuele, ci ambiciozni Putin rozhodne pridusit Ukrajinu, bude jeste mnohem drazsi. V takovet situaci bych musel byt blazen, abych vydal svoje tezce vydelane penize za technologii bez budoucnosti. O nutnosti prechodu na jina paliva se hovori jiz roky a skutek utek. Pritom konkretne VW lihove motory bezne vyrabi v Brazilii. Proc je nezkusi prosadit i v Evrope je zahada.

mida
21. února • 18:10

to palivo, které zmiňuješ, obsahuje líh a ten je, bohužel, hóóóóóóóóóódně zdaněný a to je ten zásadní problém. To "biopalivo" je díky tomu asi o 25 - 35% dražší než benzín (nafta) a to jen díky tomu lihovému zdanění.

Bača z Oravy
21. února • 11:06

Kym sa im relativne dobre predavaju tieto benzinove a dieslove motory, asi nemaju dovod zacat predavat alternativne pohony. Ono ani si to neviem dost dobre predstavit, ze teraz tu niekto zacne predavat auta na lieh. Nie su cerpacie stanice. A bol by to obrovsky boom a na take nieco by bolo treba viac firiem. Ja skor vidim cestu cez hybridy, ktore nastapuju. Tiez to nie je ktovieco, ale... usetri to daco. Aspon zatial, kym sa globalne neprejde na daco uplne ine alternativne.
 
 

Mirek
21. února • 16:28

Presne tak. Kdyz se to prodava dobre, proc by delali neco jineho. Ovsem az ze dne na den, pri nejakem karambolu, vyskoci ropa na dvojnasobek, pak bude velke diveni - co se to stalo? Proc se nase auta najednou neprodavaji? Cerpaci stanice na lih se temer nelisi od stanice na benzin. Proste se na jednom stojanu zrusi Normal a po vycisteni nadrze se od pristiho tydne bude prodavat lih. Ale mate pravdu, ze k tomu je potreba spoluprace vsech. Ale kdo jiny by mel vyvinout iniciativu nez automobilky. Jinak zdravim na Oravu. V lete se mi tam moc libilo.

Doporučujeme

Články odjinud