Budoucnost Volkswagenu: Passat kupé, Golf SUV a další

Stěžejními vozy pro Volkswagen v příštích letech bude zcela jistě Jetta kombi, menší SUV s platformou od Golfu a Passat kupé, který se má stát konkurentem Mercedesu CLS. Máme nové fotografie i informace, pojďte s námi nahlédnout do blízké budoucnosti.
Budoucnost Volkswagenu: Passat kupé, Golf SUV a další

Volkswagen Passat kupé

Dle dostupných informací bude mít Passat kupé po vzoru Mercedesu CLS štíhlou příď, ale s tradiční chromovanou maskou a ostrými rysy jaká je např. u Golfu R32. Boční prolis bude ve tvaru klínu a linie na dveřích bude evokovat sportovní nádech spolu s jemnou elegancí a důstojností. Kupé bude mít narozdíl od sedanu zadní část navazující na linii střechy, celkově by měl vůz budit dojem čtyřdveřového kupé.

Vůz se svojí délkou 4,77 metrů bude stejný jako sedan, rozvor 2,71 metrů a podvozek by měly být také identické. Protáhlé přední světlomety a pár karosářských úprav by měly decentně opticky zmenšit převisy karosérie vpředu i vzadu. Daň za design zaplatí kupé v zavazadlovém prostoru, který se oproti sedanu zmenší o 65 l na konečných 500 l (s dojezdovou rezervou).

Nová střecha celkem pochopitelně sníží prostor v oblasti hlavy u zadních cestujících, ale posádka vpředu by se měla cítit velmi pohodlně. Prostor pro řidiče nedostane žádné zásadní změny, pár designových úprav interiéru se ale chystá.

Z benzínových motorů se plánuje základní turbokompresorový čtyřválec 1,4 TSI (125 kW/170 k), dále bude celkem určitě v nabídce i motor 2,0 TFSI (147 kW/200 k) a top verzí by měl být agregát 3,6 l V6 FSI (206 kW/280 k), který se prodává zatím pouze na americkém trhu. U vznětových motorů se také nedočkáme žádné revoluce, zákazník si bude moci vybrat 2,0 TDI ve verzích 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k), očekávat lze i dieselový šestiválec, byť jeho použití v Passatu zatím nebylo potvrzeno.

Základní cena Passatu kupé bude zřejmě od 30 tisíc eur, což bude představovat celkem zajímavou výzvu pro Mercedes CLS, který v základní verzi CLS 350 stojí 56 tisíc eur (je však o třídu výše a je otázkou, do jaké míry přijmout zákaznící Volkswagen Passat jako konkurenci Mercedesu).

Golf SUV od 25 tisíc eur

Volkswagen předesílá první signály, že kompaktní SUV postavené na podvozku Golf bude stát 25 tis. eur. Nový offroad, který by se mohl jmenovat Beduin, bude mít délku kolem 4,4 metrů a rozchod kol 2,6 metrů. S těmito rozměry by se měl postavit do opozice Toyotě RAV4 nebo Hondě HR-V.

V interiéru bude místa zhruba jako v Golfu Plus. Zavazadlový prostor bude disponovat objemem 510 l. O pohon přední nápravy s možností náhonu všech čtyř kol se bude starat systém Haldex, v příplatkovém paketu nebude chybět např. redukční převodovka. Díky tomu se v základu objeví manuální převodovka a uvažuje se i o dvouspojkové převodovce DSG.


Foto © Automedia

Nabídka pohonných jednotek bude obdobná jako u Passatu kupé: základní model dostane benzínový R4 1,4 TSI (125 kW/170 k) a základní dieselový model bude mít pod kapotou 2,0 TDI (103 kW/140 k). O šestiválci se zatím neuvažuje, spekuluje se, že Golf v by mohl v modelovém roce 2007 dostat výše zmiňovaný agregát 3,6 V6 FSI, ale s ohledem na to, že tento motor nebude oproti očekáváním některých použit v koncernovém Audi S3, se tato varianta nezdá být příliš pravděpodobná, vrcholem patrně zůstane "starý známý" 3,2 V6 FSI používaný dnes třeba v Golbu R32 nebo Audi A3.

Za zmínku jistě bude stát i připravovaná verze kombi pro model Jetta, kde motorizace by měla být shodá se stávající nabídkou, a facelift pro Golf, který sjednotí přední masku s Jettou.

 
Foto © Automedia

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků