Budoucnost Subaru: nová Impreza, nový naftový boxer

Japonská automobilka Subaru produkuje ročně zatím jen cca 600 tisíc vozů. Díky plánované expanzi by však toto číslo mělo v roce 2007 vzrůst na 750 tisíc a o dva roky později chce Subaru prodávat dokonce 900 tisíc vozů. V Evropě by se prodeje měly dostat ze současných 60 tisíc na 100 tisíc kusů ročně. Mezi nejsilnější evropské trhy patří Německo, Velká Británie a Švýcarsko.

Hlavním tahounem nové vlny automobilky Subaru by měla být nová Impreza, která byla až dosud outsiderem prodejů, převážně z důvodu malé nabídky karosářských variant. Ale i to se má změnit. Nová generace Imprezy se představí na Motor Show v japonském Tokiu v roce 2007 a ponese konstrukční prvky nového šefdesignera Andrease Zappatinase, který do Subaru přešel z Alfy Romeo. Nová Impreza bude klasicky jako čtyřdveřový sedan a kombi, ale dále se bude vyrábět ve variantě kupé, kabrio a minivan. Právě kompaktní dvoumístné kabrio by mělo mít úspěch a tvrdě potlačit suverenitu Mazdy MX-5.

Klíčem k úspěchu v Evropě budou nové naftové motory s objemu 2.0 a 3.0 l se čtyřmi a šesti válci. Dvoulitr bude mít písty postaveny proti sobě (boxer) a nabídne výkon okolo 120 kW. V nabídce automobilky se ale objeví až v roce 2007, právě v nové Impreze. O rok později bude k dostání i v modelech Forester a Legacy. Šestiválcový nafťák bude mít výkon dokonce okolo 184 kW, což je v současné produkci rozhodně nadprůměr - v době uvedení na trh už tomu ale tak samozřejmě být nemusí. V nabídce motorů nebude chybět ani hybridní pohon.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků