Budoucnost Subaru: nová Impreza, nový naftový boxer

Japonská automobilka Subaru produkuje ročně zatím jen cca 600 tisíc vozů. Díky plánované expanzi by však toto číslo mělo v roce 2007 vzrůst na 750 tisíc a o dva roky později chce Subaru prodávat dokonce 900 tisíc vozů. V Evropě by se prodeje měly dostat ze současných 60 tisíc na 100 tisíc kusů ročně. Mezi nejsilnější evropské trhy patří Německo, Velká Británie a Švýcarsko.

Hlavním tahounem nové vlny automobilky Subaru by měla být nová Impreza, která byla až dosud outsiderem prodejů, převážně z důvodu malé nabídky karosářských variant. Ale i to se má změnit. Nová generace Imprezy se představí na Motor Show v japonském Tokiu v roce 2007 a ponese konstrukční prvky nového šefdesignera Andrease Zappatinase, který do Subaru přešel z Alfy Romeo. Nová Impreza bude klasicky jako čtyřdveřový sedan a kombi, ale dále se bude vyrábět ve variantě kupé, kabrio a minivan. Právě kompaktní dvoumístné kabrio by mělo mít úspěch a tvrdě potlačit suverenitu Mazdy MX-5.

Klíčem k úspěchu v Evropě budou nové naftové motory s objemu 2.0 a 3.0 l se čtyřmi a šesti válci. Dvoulitr bude mít písty postaveny proti sobě (boxer) a nabídne výkon okolo 120 kW. V nabídce automobilky se ale objeví až v roce 2007, právě v nové Impreze. O rok později bude k dostání i v modelech Forester a Legacy. Šestiválcový nafťák bude mít výkon dokonce okolo 184 kW, což je v současné produkci rozhodně nadprůměr - v době uvedení na trh už tomu ale tak samozřejmě být nemusí. V nabídce motorů nebude chybět ani hybridní pohon.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků