Budoucnost Subaru: nová Impreza, nový naftový boxer

Japonská automobilka Subaru produkuje ročně zatím jen cca 600 tisíc vozů. Díky plánované expanzi by však toto číslo mělo v roce 2007 vzrůst na 750 tisíc a o dva roky později chce Subaru prodávat dokonce 900 tisíc vozů. V Evropě by se prodeje měly dostat ze současných 60 tisíc na 100 tisíc kusů ročně. Mezi nejsilnější evropské trhy patří Německo, Velká Británie a Švýcarsko.

Hlavním tahounem nové vlny automobilky Subaru by měla být nová Impreza, která byla až dosud outsiderem prodejů, převážně z důvodu malé nabídky karosářských variant. Ale i to se má změnit. Nová generace Imprezy se představí na Motor Show v japonském Tokiu v roce 2007 a ponese konstrukční prvky nového šefdesignera Andrease Zappatinase, který do Subaru přešel z Alfy Romeo. Nová Impreza bude klasicky jako čtyřdveřový sedan a kombi, ale dále se bude vyrábět ve variantě kupé, kabrio a minivan. Právě kompaktní dvoumístné kabrio by mělo mít úspěch a tvrdě potlačit suverenitu Mazdy MX-5.

Klíčem k úspěchu v Evropě budou nové naftové motory s objemu 2.0 a 3.0 l se čtyřmi a šesti válci. Dvoulitr bude mít písty postaveny proti sobě (boxer) a nabídne výkon okolo 120 kW. V nabídce automobilky se ale objeví až v roce 2007, právě v nové Impreze. O rok později bude k dostání i v modelech Forester a Legacy. Šestiválcový nafťák bude mít výkon dokonce okolo 184 kW, což je v současné produkci rozhodně nadprůměr - v době uvedení na trh už tomu ale tak samozřejmě být nemusí. V nabídce motorů nebude chybět ani hybridní pohon.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků