Budoucnost Smartu je velmi nejistá, zájem hlásí Číňané

Automobilka Smart se světu představila teprve před osmi lety. Od té doby přinesla několik zajímavých modelů. Stěžejním je malý městský vůz Smart ForTwo, tedy malé, dvoumístné auto do města. Poté přišly na řadu i další. "Rodinný" Smart ForFour a také roadstery na bázi těchto vozů. Přestože se Smart snaží oslovit širokou veřejnost, prodeje nejsou takové, aby dokázala automobilka vykazovat zisky. Především malá praktičnost a vysoké ceny odrazují široké masy zákazníků. A samotná extravagance k dobrým prodejům nestačí. Na jednom prodaném voze tratí v průměru 4 000 euro (přibližně 110 000 Kč), což je nemalá částka. Za celou dobu existence vykázala automobilka ztrátu okolo 3,5 mld. euro a v příštím roce hodlá mateřský koncern Daimler Chrysler sanovat ztráty částkou 1,1 mld. euro.

Automobilka se snaží tuto nepříjemnou situaci řešit několika způsoby. Nyní končí s výrobou Roadsteru a v budoucnu také nepočítá s nástupcem většího ForFour. Nově hodlá vstoupit na americký trh, kde se bude snažit získat své místo. Zda se to v zemi, která je zaslíbená velkým vozům, podaří prosadit, uvidíme v blízké budoucnosti. Automobilka se také hodlá zaměřit pouze na modely, pro které byla vytvořena. Tedy auta velikosti nejmenšího FouTwo. Ovšem není moc automobilek, který by byly zdravé a stačil by jim k tomu jediný model. Pokud selžou všechna opatření, tedy ukončení výroby všech modelů mimo FourTwo a pokud se neuchytí ani chystaný nástupce a prodeje ve Spojených státech nebudou dostatečné, chystá se prodej této automobilky. Velkým překvapením je pak potencionální kupec. Měla by jim být blíže nejmenovaná čínská automobilka. Tak by po britském Roveru našla i další evropská automobilka svého čínského majitele.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků