Budoucnost Škody Fabia: kombi, 3D, RS, kabrio?

Nová Škoda Fabia je zatím k dispozici jen jako 5D hatchback. Verze kombi a RS jsou jistotou, dočkáme se i Fabie bez střechy?

V jedné prodejně Škoda Auto v blízké budoucnosti. „Dobrý den, posaďte se prosím a udělejte si pohodlí. Co vám nabídneme? Pán vypadá jako sportovec, Fabii RS? Aha, pán jezdí na kole, tedy raději Fabii Combi? A co vám paní? Něco menšího do města a na nákupy? Co takhle Fabii 3D? Všechno to bude? Ne, ještě máte s sebou dceru. No pro ni bych tu mohl mít Fabii cabrio, líbí? Takže tešilo mě, můžete jít k pokladně... A copak jste zapomněli? Že byste přece jen přibrali i to RS pro syna. Samozřejmě, náš zákazník, náš pán.”

Tak takhle to asi vypadat nebude, kdo by si taky kupoval tolik variant jednoho modelu, že. Nebo že by byl problém v tom, že v případě mladoboleslavského výrobce nebude možnost vybírat z tolika variant? Nemusí to být pravda, první generace Fabie byla, pokud budeme RS považovat za samostanou verzi, prodávána ve čtyřech verzích, z čehož jedné se nedočkáme určitě - sedanu. Ta nová se ale možná dočká i zcela nových a trochu překvapivých karosářských variant. Pojďme se zamyslet, co vše by se mohlo objevit v showroomech.


Fabia Combi

Tak tady asi není o čem pochybovat. Všichni už zajisté viděli rozličné fotografie Fabií Combi s maskovacími polepy. Na přiložené ilustraci se můžete podívat na představu našeho malíře, ale jak se tak dívám na zmíněné špionážní fotografie, tak reálné řešení partie za zadními dveřmi bude jiné. Zdá se, že na rozdíl od minulé generace, kdy záď combi byla zcela odlišná od hatchbacku, se tentokrát Škoda vrátila ke stejnému principu, jaký byl použit při návrhu Felicie Combi. Jednoduše jen hatchback natáhli, čímž vznikl větší zavazadlový prostor. Zachován tak asi zůstane zaoblený roh okna zadních dveří, který se pro nové modely z Boleslavi pomalu stává charakteriskickým prvkem. Ústy mluvčího Škodovka potvrdila, že novou verzi kombíku uvidíme na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby Škody Fabia Combi



Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Fabia Combi přistižená při testech na českých silnicích

Fabia RS

Fabia RS minulé generace byla taková znouze ctnost, která se ale ukázala být trefou do černého. Dítko přivedené na svět z nutnosti předčilo očekávání a nejen v Čechách se stalo velmi oblíbeným. Proto se mnoho automobilových nadšenců pídí po sebemenší zmínce, jestli nová RS vůbec bude, na co bude jezdit a jak bude vypadat. Ta první otázka je zásadní. Ono totiž není potvrzeno, že se Fabia RS opravdu dostane do nabídky. Na druhou stranu se ale po českých silnicích prohánějí Fabie se sportovně vypadajícími doplňky karoserie a jízdními výkony, které jsou nad možnosti současné motorové nabídce. Jeden britský dealer tvrdí, že by se pod kapotou nové Fabie RS mohly objevit motory dva - jeden spalující naftu, starý známý 2,0 TDI 103 kW, a jeden benzínový. Tím by měl být doustupňově přeplňovaný motor 1,4 TSI, 125 kW, který známe z Golfu GT a ke kterému asi bude možno dostat 7-mi stupňovou variantu převodovky DSG. A dostáváme se k otázce vzhledu. Nelze očekávat žádné extravagance. Podle zpráv od svědků testovacích jízd je jiný přední nárazník, na zadním se objevila atrapa difuzoru a vše završuje oválná koncovka výfuku. Autor ilustrace se držel hodně při zemi, realita bude přece jen trochu odvážnější. Ale opravdu je o trochu. No co, alespoň bude mít Milotec hodně příležitostí k úpravám. 

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby Škody Fabia RS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Testovací Fabia RS na starších fotografiích našeho čtenáře

Fabia 3D

A dostáváme se do oblasti spekulací, dokonce bych si dovolil říct zbožných přání. Už v v době minulé generace se ozývaly hlasy volající po třídveřové variantě, ale nikdo je nikdy nevyslyšel. A dost pochybuji, že tomu teď bude jinak. Přiznejme si ale na rovinu. Nebyla by třídveřová verze přece jen lepším základem pro RS? Na internetu se objevila retuš, která vůbec nevypadá špatně.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrace možné podoby Škody Fabia 3D

Fabia Cabrio

No to už je úplné sci-fi. Posledním otevřeným vozem, který škodovka vyráběla, byla Felicia. Tu dnes potkáme na všech veteránských srazech po celé Eropě (nedávno jsem ve Švédsku zahlédl dva kousky v perfektním stavu) a je ceněnou částí automobilové historie. Objevily se ale spekulace, že by to škodovka mohla s otevřeným vozem zkusit znova a ilustrátoři se nenechali dvakrát pobízet. Nevím jak vám, ale mě by se taková Fabia, jakou můžete vidět na ilustraci, velmi líbila.

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby Škody Fabia Cabrio


Co říci závěrem. Pokusil jsem se posbírat všechny informace, které byly dostupné, ale budu rád, když mě někdo lépe informovaný v diskuzi doplní popřípadě opraví. Současně bych chtěl poděkovat Georgi Couserovi, stálici našeho diskuzního fora, za pomoc.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků