Budoucnost Škody Fabia: kombi, 3D, RS, kabrio?

Nová Škoda Fabia je zatím k dispozici jen jako 5D hatchback. Verze kombi a RS jsou jistotou, dočkáme se i Fabie bez střechy?

V jedné prodejně Škoda Auto v blízké budoucnosti. „Dobrý den, posaďte se prosím a udělejte si pohodlí. Co vám nabídneme? Pán vypadá jako sportovec, Fabii RS? Aha, pán jezdí na kole, tedy raději Fabii Combi? A co vám paní? Něco menšího do města a na nákupy? Co takhle Fabii 3D? Všechno to bude? Ne, ještě máte s sebou dceru. No pro ni bych tu mohl mít Fabii cabrio, líbí? Takže tešilo mě, můžete jít k pokladně... A copak jste zapomněli? Že byste přece jen přibrali i to RS pro syna. Samozřejmě, náš zákazník, náš pán.”

Tak takhle to asi vypadat nebude, kdo by si taky kupoval tolik variant jednoho modelu, že. Nebo že by byl problém v tom, že v případě mladoboleslavského výrobce nebude možnost vybírat z tolika variant? Nemusí to být pravda, první generace Fabie byla, pokud budeme RS považovat za samostanou verzi, prodávána ve čtyřech verzích, z čehož jedné se nedočkáme určitě - sedanu. Ta nová se ale možná dočká i zcela nových a trochu překvapivých karosářských variant. Pojďme se zamyslet, co vše by se mohlo objevit v showroomech.


Fabia Combi

Tak tady asi není o čem pochybovat. Všichni už zajisté viděli rozličné fotografie Fabií Combi s maskovacími polepy. Na přiložené ilustraci se můžete podívat na představu našeho malíře, ale jak se tak dívám na zmíněné špionážní fotografie, tak reálné řešení partie za zadními dveřmi bude jiné. Zdá se, že na rozdíl od minulé generace, kdy záď combi byla zcela odlišná od hatchbacku, se tentokrát Škoda vrátila ke stejnému principu, jaký byl použit při návrhu Felicie Combi. Jednoduše jen hatchback natáhli, čímž vznikl větší zavazadlový prostor. Zachován tak asi zůstane zaoblený roh okna zadních dveří, který se pro nové modely z Boleslavi pomalu stává charakteriskickým prvkem. Ústy mluvčího Škodovka potvrdila, že novou verzi kombíku uvidíme na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby Škody Fabia Combi



Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Fabia Combi přistižená při testech na českých silnicích

Fabia RS

Fabia RS minulé generace byla taková znouze ctnost, která se ale ukázala být trefou do černého. Dítko přivedené na svět z nutnosti předčilo očekávání a nejen v Čechách se stalo velmi oblíbeným. Proto se mnoho automobilových nadšenců pídí po sebemenší zmínce, jestli nová RS vůbec bude, na co bude jezdit a jak bude vypadat. Ta první otázka je zásadní. Ono totiž není potvrzeno, že se Fabia RS opravdu dostane do nabídky. Na druhou stranu se ale po českých silnicích prohánějí Fabie se sportovně vypadajícími doplňky karoserie a jízdními výkony, které jsou nad možnosti současné motorové nabídce. Jeden britský dealer tvrdí, že by se pod kapotou nové Fabie RS mohly objevit motory dva - jeden spalující naftu, starý známý 2,0 TDI 103 kW, a jeden benzínový. Tím by měl být doustupňově přeplňovaný motor 1,4 TSI, 125 kW, který známe z Golfu GT a ke kterému asi bude možno dostat 7-mi stupňovou variantu převodovky DSG. A dostáváme se k otázce vzhledu. Nelze očekávat žádné extravagance. Podle zpráv od svědků testovacích jízd je jiný přední nárazník, na zadním se objevila atrapa difuzoru a vše završuje oválná koncovka výfuku. Autor ilustrace se držel hodně při zemi, realita bude přece jen trochu odvážnější. Ale opravdu je o trochu. No co, alespoň bude mít Milotec hodně příležitostí k úpravám. 

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby Škody Fabia RS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Testovací Fabia RS na starších fotografiích našeho čtenáře

Fabia 3D

A dostáváme se do oblasti spekulací, dokonce bych si dovolil říct zbožných přání. Už v v době minulé generace se ozývaly hlasy volající po třídveřové variantě, ale nikdo je nikdy nevyslyšel. A dost pochybuji, že tomu teď bude jinak. Přiznejme si ale na rovinu. Nebyla by třídveřová verze přece jen lepším základem pro RS? Na internetu se objevila retuš, která vůbec nevypadá špatně.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrace možné podoby Škody Fabia 3D

Fabia Cabrio

No to už je úplné sci-fi. Posledním otevřeným vozem, který škodovka vyráběla, byla Felicia. Tu dnes potkáme na všech veteránských srazech po celé Eropě (nedávno jsem ve Švédsku zahlédl dva kousky v perfektním stavu) a je ceněnou částí automobilové historie. Objevily se ale spekulace, že by to škodovka mohla s otevřeným vozem zkusit znova a ilustrátoři se nenechali dvakrát pobízet. Nevím jak vám, ale mě by se taková Fabia, jakou můžete vidět na ilustraci, velmi líbila.

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby Škody Fabia Cabrio


Co říci závěrem. Pokusil jsem se posbírat všechny informace, které byly dostupné, ale budu rád, když mě někdo lépe informovaný v diskuzi doplní popřípadě opraví. Současně bych chtěl poděkovat Georgi Couserovi, stálici našeho diskuzního fora, za pomoc.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků