Budoucnost Seatu: Facelift Leonu ještě letos, nová Ibiza a Arona již příští rok!

Rok 2017 přinese největší modelovou ofenzívu v historii Seatu. Očekávají se hned tři novinky včetně vstupu do zcela nového segmentu.

Španělská automobilka Seat do toho v posledních letech pořádně šlape. Současná generace Leonu se mimořádně povedla, úspěchy sklízí také SUV Ateca, která aktuálně registruje přes 20.000 objednávek, a další modely na sebe nenechají dlouho čekat. Příští rok se objeví hned tři novinky!

Seat Leon po faceliftu na prvních fotkách: Mnoho novinek nečekejte

Seat Leon po faceliftu na prvních fotkách: Mnoho novinek nečekejte

Ještě koncem tohoto, případně začátkem příštího roku, dorazí výrazněji modernizovaný Leon, který by měl dle předpokladů částečně převzít designový styl Atecy. Nezůstane ale pouze u kosmetických změn. Dočkáme se nového infotainmentu s větším dotykovým displejem, patrně podobného, jaký jsme viděli v Paříži v e-Golfu Touch. Očekáváme systémy jako aktivní udržování v jízdním pruhu nebo asisten couvání z parkovacího místa (upozorní na automobilky přijíždějící ze stran). V motorové paletě se zřejmě objeví tříválec 1.0 TSI známý z Octavie, Audi A3 a Q2 nebo Volkswagenu Up!. Nahradit by mohl nejslabší verzi dvanáctistovky TSI o výkonu 63 kW.

Seat Ateca dostal pořádně zabrat v poušti. Obstál, nebo pohořel?

Seat Ateca dostal pořádně zabrat v poušti. Obstál, nebo pohořel?

Už na březnovém autosalonu v Ženevě se podle informací serveru Automotive News představí nová generace Ibizy, která společně s Polem vyjede na modulární platformě MQB A0 určené pro malé modely. Už bylo ostatně na čase, protože stávající generace Ibizy je na trhu od roku 2008 a dodnes prodělala řadu změn. Asi největším zásahem byla nabídka motoru 1.0 TSI, nová platforma ale Ibize umožní posunout se ještě o kus dál. Výbava se rozšíří třeba o nový infotainment nebo další bezpečnostní systémy. Vůz by se měl začít prodávat v polovině příštího roku.

S malými SUV se brzy roztrhne pytel. Víme o Škodě, Seatu i Kie

S malými SUV se brzy roztrhne pytel. Víme o Škodě, Seatu i Kie

Asi největší novinkou Seatu bude vstup do nového segmentu B-SUV. O modelu Arona jsme již informovali, název byl ostatně potvrzen už na konci září v Paříži, zatím se však nevědělo, kdy se vůz dostane na trh. Podle dostupných informací se tak má stát ve čtvrtém kvartálu příštího roku, což značí světovou premiéru na frankfurtském autosalonu.

Zjednodušeně řečeno půjde o offroadovější verzi Ibizy, na terén jako takový si ale auto netroufne. Drsnější vnější vzhled je dneska v módě, stejně jako větší světlá výška, s pohonem všech kol nicméně počítat nelze. V podobném duchu v roce 2018 dorazí také crossover od Škodovky a ještě před tím se vytáhne také Kia – její B-SUV by se mohlo ukázat už příští podzim.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků