Budoucnost roadsteru BMW Z4 je nejistá. Nástupce možná nebude

Budoucnost roadsteru BMW Z4 je nejistá. Nástupce možná nebude

Trh roadsterů stagnuje. Zatímco velké sportovní a luxusní vozy se drží dobře, malé sporťáky, které hrají roli druhého nebo třetího auta v rodině, se nyní moc dobře neprodávají. Jedním z těch méně úspěšných je i BMW Z4, jehož druhá generace je na trhu od roku 2009.

Mnichovského roadsteru se v roce 2014 prodalo jen 5373 v Evropě a 2150 v USA. To je meziroční propad o více než 11 % na obou trzích. Přitom v prvních dvou letech výroby si novou Z4 našlo jen v Evropě přes 13 000 zákazníků. I tak je to ale méně, než kolik se prodávalo první generace roadsteru (a kupé) Z4.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Nástupce je v nedohlednu. Přestože BMW údajně pracuje s Toyotou na společné platformě pro malé zadokolky, není vůbec jisté, jestli se malý sportovní model vrátí. „Prodeje malých sportovních aut už se možná nikdy nevrátí na předkrizovou úroveň,“ řekl na konci minulého roku médiím Ian Robertson, ředitel prodeje společnosti BMW.

Klaus Fröhlich, šéf vývoje automobilky BMW, pro Automotive News řekl, že každému musí být jasné, že prodeje v segmentu malých sporťáků a roadsterů klesají. Největší trh světa, Čína, o ně totiž nemá zájem. Čínští zákazníci mají raději soukromí a ani místní znečištěné ovzduší prý není vhodné pro provoz otevřeného auta.

Video: Samodriftující BMW v souboji s mistrem driftu

Video: Samodriftující BMW v souboji s mistrem driftu

I tak by ale Fröhlich nový roadster BMW Z4 viděl rád do roku 2020. Důležité ovšem je, aby se značce dařilo a dokázala postavit pro špatně prodejné auto obchodní model. Vypadá to, že by měla značka co dělat udat v prvních letech výroby více než 30 000 aut ročně. A s takovým množstvím se vývoj moc vyplácet nebude, zvláště když si u menšího sportovního modelu nemůže značka dovolit požadovat veliké obchodní marže jako u exkluzivnějších modelů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků