Budoucnost roadsteru BMW Z4 je nejistá. Nástupce možná nebude

Budoucnost roadsteru BMW Z4 je nejistá. Nástupce možná nebude

Trh roadsterů stagnuje. Zatímco velké sportovní a luxusní vozy se drží dobře, malé sporťáky, které hrají roli druhého nebo třetího auta v rodině, se nyní moc dobře neprodávají. Jedním z těch méně úspěšných je i BMW Z4, jehož druhá generace je na trhu od roku 2009.

Mnichovského roadsteru se v roce 2014 prodalo jen 5373 v Evropě a 2150 v USA. To je meziroční propad o více než 11 % na obou trzích. Přitom v prvních dvou letech výroby si novou Z4 našlo jen v Evropě přes 13 000 zákazníků. I tak je to ale méně, než kolik se prodávalo první generace roadsteru (a kupé) Z4.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Nástupce je v nedohlednu. Přestože BMW údajně pracuje s Toyotou na společné platformě pro malé zadokolky, není vůbec jisté, jestli se malý sportovní model vrátí. „Prodeje malých sportovních aut už se možná nikdy nevrátí na předkrizovou úroveň,“ řekl na konci minulého roku médiím Ian Robertson, ředitel prodeje společnosti BMW.

Klaus Fröhlich, šéf vývoje automobilky BMW, pro Automotive News řekl, že každému musí být jasné, že prodeje v segmentu malých sporťáků a roadsterů klesají. Největší trh světa, Čína, o ně totiž nemá zájem. Čínští zákazníci mají raději soukromí a ani místní znečištěné ovzduší prý není vhodné pro provoz otevřeného auta.

Video: Samodriftující BMW v souboji s mistrem driftu

Video: Samodriftující BMW v souboji s mistrem driftu

I tak by ale Fröhlich nový roadster BMW Z4 viděl rád do roku 2020. Důležité ovšem je, aby se značce dařilo a dokázala postavit pro špatně prodejné auto obchodní model. Vypadá to, že by měla značka co dělat udat v prvních letech výroby více než 30 000 aut ročně. A s takovým množstvím se vývoj moc vyplácet nebude, zvláště když si u menšího sportovního modelu nemůže značka dovolit požadovat veliké obchodní marže jako u exkluzivnějších modelů.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků