Budoucnost roadsteru BMW Z4 je nejistá. Nástupce možná nebude

Budoucnost roadsteru BMW Z4 je nejistá. Nástupce možná nebude

Trh roadsterů stagnuje. Zatímco velké sportovní a luxusní vozy se drží dobře, malé sporťáky, které hrají roli druhého nebo třetího auta v rodině, se nyní moc dobře neprodávají. Jedním z těch méně úspěšných je i BMW Z4, jehož druhá generace je na trhu od roku 2009.

Mnichovského roadsteru se v roce 2014 prodalo jen 5373 v Evropě a 2150 v USA. To je meziroční propad o více než 11 % na obou trzích. Přitom v prvních dvou letech výroby si novou Z4 našlo jen v Evropě přes 13 000 zákazníků. I tak je to ale méně, než kolik se prodávalo první generace roadsteru (a kupé) Z4.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Nástupce je v nedohlednu. Přestože BMW údajně pracuje s Toyotou na společné platformě pro malé zadokolky, není vůbec jisté, jestli se malý sportovní model vrátí. „Prodeje malých sportovních aut už se možná nikdy nevrátí na předkrizovou úroveň,“ řekl na konci minulého roku médiím Ian Robertson, ředitel prodeje společnosti BMW.

Klaus Fröhlich, šéf vývoje automobilky BMW, pro Automotive News řekl, že každému musí být jasné, že prodeje v segmentu malých sporťáků a roadsterů klesají. Největší trh světa, Čína, o ně totiž nemá zájem. Čínští zákazníci mají raději soukromí a ani místní znečištěné ovzduší prý není vhodné pro provoz otevřeného auta.

Video: Samodriftující BMW v souboji s mistrem driftu

Video: Samodriftující BMW v souboji s mistrem driftu

I tak by ale Fröhlich nový roadster BMW Z4 viděl rád do roku 2020. Důležité ovšem je, aby se značce dařilo a dokázala postavit pro špatně prodejné auto obchodní model. Vypadá to, že by měla značka co dělat udat v prvních letech výroby více než 30 000 aut ročně. A s takovým množstvím se vývoj moc vyplácet nebude, zvláště když si u menšího sportovního modelu nemůže značka dovolit požadovat veliké obchodní marže jako u exkluzivnějších modelů.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků