Budoucnost podle Volva: žádné dopravní nehody

19 komentářů

Alík
10. října • 12:32

Až se chodci budou vrhat před auto kdekoliv, protože "auto to přece včas ubrzdí". A když ne, tak řidiče můžeme kdykoliv arestovat, že jo?

a
11. října • 21:55

to sa bude dat poladit automatickym zaslanim foto a ostatnych potrebnych udajov na policiu kde nedockavemu chodcovi ustedria "odmenu" vo vyske rocneho prijmu :)

TOM
9. října • 13:29

až chuligáni namalujou šikmo přes dálnici bílou čáru a chytrá auta se po ní vydají do lesa kde se srolují na jednu hromadu. :-D:-D

legnaw
7. října • 14:58

... novy majitel volvicka moze kludne vsetko zmenit....B-]

drnoha
7. října • 13:10

"než systém, který jednou jedinkrát špatně vyhodnotí situaci, čímž vás může riziku spíše vystavit nežli naopak, raději systém žádný."Takže raději zakázat airbagy? Defakto i bezpečnostní pás vas může zabít tím, že vás uvězní v hořícím autě, atd.

Radek Ondrášík
7. října • 13:56

Ono nic se nema prehanet. Uprimne neznam nehodu, kdy by treba ESP samo od sebe zablokovalo jedno kolo, ale to riziko tu je. Nicmene je mensi, nez klady, ktere system prinasi.Nicmene jedina sance na nula nehod je ta, ze zrusime dopravu. Nic jineho nulu neprinese a typci z Volva si muzou rikat co chteji.

steve
9. října • 20:20

To se mi ještě nestalo, ale už se mi stalo, že ESP rozeznalo za deště zřejmě počínající "aquaplaning"* a pro mě naprosto nečekaně zvýšilo auto samo od sebe rychlost z 80 na 120, což mi zrovna bezpečné nepřišlo (a co teprv kdyby mě při tom změřili :-D ) Už jsem dostal párkrát "aquaplaning"* před tím i po tom v různých autech bez ESP, a nikdy nebylo potřeba zrychlovat. Od té doby mám k různým ESP a dalším věcem co mají za mě řídit velikou nedůvěru.*tím "aquaplaning" myslím že najedete jednou stranou vozu do mělké louže a trhne Vám to lehce volantem nic dramatickýho. Ale zvýšení rychlosti o30km/h mi v tu chvíli jako něco co by mě mělo ochránit nepřišlo.

walkeer
10. října • 18:19

tak tomuhle blabolu ani sam neveris :D uz vidim jako auto samo od sebe zrychly o 30kmh ;)

Durden
11. října • 13:06

LOOOOOOL.
Tak to mě dostalo. přesně, jak píše walkeer.Dobrej blábol, že ESP samo od sebe zrychlí. ESP umí jen přibržďovat jednotlivá kola. Jestli ti přišlo, že auto zrychlilo, tak to bylo jen tím, že kolo, který chytlo aquaplanning se začalo otáčet rychlejc a tachometr ukázal 120km/h ESP mohlo udělat jediný a to, že začalo brzdit jen polovinou auta, aby udrželo přímý směr jízdy. Nic víc, nic míň.
Ale zrychlit o 30km/h. To je vtip měsíce

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
a
11. října • 21:50

ale holt ako vidis ze je dost blby(=velmi blby) nato aby bol bezmedzne presvedceny o takom nezmysle a siril svoju osvetu dalej :)

steve
12. října • 18:47

Tak fajn jestli to ESP neumí, tak mi teda řekněte co to bylo, ručička na tachometru šla hore, otáčkoměr taky a zvuk motoru to potvrdil a i to zrychlení bylo dost výrazné na to aby to bylo cítit (pro šťouraly, nohu jsem samozřejmě dal z plynu). Za druhý já neříkám, že se tak ESP má chovat, já dal příklad KIKS elektroniky, tohle to prostě udělat nemělo a nikdy potom to neudělalo. Byl to příspěvek ktématu raději žádnou elektroniku než elektroniku, která může takhle blbě kiksnout a udělat něco naprosto nepředvídatelného. BTW Jednalo se o Octavii II 1,9tdi, z asistentů tam bylo jen ABS, ESP, EBD a ASR. Tak mi vy chytráci řekněte co to způsobilo, místo toho posmívání ;)

Durden
15. října • 22:53

si znova přečti, co jsem psal. že ti tachák ukázal 120km/h bylo tím, že se kolo díky aquaplaningu otáčelo ryhlejc a tím pádem ukázal tachometr to, co ukázal. když budeš na ledu tak můžeš stát na místě a na tacháku mít třeba 200. jinak psal jsi, že jsi zrychlil z 80 na 120. takže to není o 30, ale dokonce o 40 km/h. to např. 1,9 ochcáfce na 4 převodový stupeň trvá přes 7 vteřin, takže se o nějakým bůhvíjakým zrychlení mluvit fakt nedá.
A dál ESP nemá a taky že to NEUMÍ jakkoliv přidávat plyn. Jediné, co umí s motorem je snížení výkonu(přiškrcení krouťáku) Jinak pouze vyrovnává směr jízdy přibržděním některých z kol. Abys to pochopil, podívej se třeba na http://www.youtube.com/watch?v=L1qt84c2KN0Jinak nevěřím, že to byl nějaký kiks elektroniky, protože tohle prostě ESP neumí. Podle mě ses prostě leknul, když ti to ukouzlo a svádíš to na ESP.
Já bych už auto bez ESP nechtěl. Je to kus elektroniky, který ve spolupráci s ABS umí pomoct v hodně situacích.

steve
16. října • 20:06

OK, řekněme že ty rychlosti můžem brát orientačně a stou 120 jsem se upsal mělo tam být 110, takže jestli jsem měl ve chvíli kdy se ESP začlo lehce přes 80 a skončil u 110 je to tachometrově o 30 a reálně tak max o 25. Mohlo se tam podespat to co jsi psal o rychle se otáčejícím kole, ale stejně motor asi na 1,5s zabral jako bych šlápl na plný plyn to prostě poznám, a rozhodně vůz nezpomalil. Chyba možná nebyla u ESP ale kdekoliv jinde a já to svedl na ESP, které se zrovna v tu chvíli rozblikalo, každopádně bych to asi dál neřešil, stejně se nikdy nedozvím co se stalo. Ale nic to nemění na tom, že po ESP nijak zvlášť neprahnu, já osobně dávám přednost precizní mechanice a řidičským schopnostem. Ze svých zkušenností vím, že pro mě nebyl problém se 14let starým autem, které ovšem mělo předělanej podvozek a široký kola ujet v zatáčkách moderním vozům se všemi možnými elektronickými udělátky, protože ani ty nedokázali vyrušit handicap ve váze vozu (a řidičské schopnosti). A rozhodně jsem při jeho řízení měl větší pocit kontroly a včasné rozpoznání počínajícího smyku (zejména v zimě na sněhu a ledu), než při řízení té zmiňované OII. Teď mám mondeo 01 také bez ESP a stejně si s ním bez problémů dovolím to samé co s OII i víc, opět díky lepšímu podvozku a tvrdšímu řízen, které mi jasně dá vědět jak jsem na tom s přilnavostí. A příště opět raději dám peníze za auto bez elektroniky a ušetřené peníze dám do předělání podvozku. Ono pak mě to řízení i víc baví.
Ovšem na druhou stranu chápu, že někdo chce prostě jen dojet a moc se při řízení nenamáhat, jsou řidiči, kteří prostě jsou rádi, že řídí atd. Těm jistě ESP a další řízení usnadní a pomůže při nenadálých situacích. Ale zase rozkmitat auto při vyhýbacím manévru tak jako na tom videu to už se musí umět takhle jsem netancoval ani když mi před autem kličkovala srna :-D a to bylo mokro.

Skyline
7. října • 14:31

Taky by bylo dobre pouzit mozek a uvedomit si, ze nulovy pocet nehod cilem rozhodne neni.

a
11. října • 21:52

nulovy pocet nehod cielom je a davam tomu tak max 20 rokov aby bol aj zrealizovany. minimalne v mestach a inych kontrolovanych oblastiach (dialnice). ale je jasne ze auta uz nebudu autami, iba schrankami pre bezpecny presun ludi a A do B

Vana666
7. října • 16:38

Skyline: tak proč píšou tohle ?
"... za jedenáct let by žádný cestující v novém voze Volvo neměl být usmrcen ani zraněn. „Nula je pro nás jedinou alternativou,“ říká Jan Ivarsson, vedoucí pro bezpečnostní strategii..."

Skyline
7. října • 17:26

To je sranda, ze? Jestli ne, tak te docela lituju. Politikum taky veris, ze jdou po "piratech" a ze jim jde o bezpecnost?:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
7. října • 21:13

Skyline: ano, našim politikům bezmezně věřím, ve fšem

Skyline
7. října • 21:27

Pak je to jasny.

Doporučujeme

Články odjinud