Budoucnost nabíjení aut je tu: Plug-in hybridní BMW 530e to umí bezdrátově

11 komentářů

josephko
15. května • 8:50

Viem si predstaviť, že o 10-15 rokov budú pred každým obchodným centrom desiatky či stovky podobných nabíjačiek zabudovaných pevne do zeme. Budú oveľa lacnejšie ako tie, čo sa podobajú na tankovacie stanice na benzín, komfortnejšie a nenápadnejšie.
A obchodné centrá budú poskytovať zľavu na elektrinu podľa výšky nákupu, ktorý zákazník počas nakupovania urobil. V infotainmente auta bude stačiť zadať kód či kamerou vnútri auta naskenovať QR kód, ktorý bude vytlačený na účtenke.
Osobne by som tento systém ešte o niečo vylepšil - kvôli komfortu a lepšej účinnosti. Na spodnej časti elektromobilu v oblasti podvozku by mohli na autách byť niečo sa na spôsob teleskopických a otočných ramien a tie by si už samé našli kontakt na nabíjacie miesto, pričom by sa ho mohli priamo dotýkať.

jehoVista
15. května • 18:21

Tak to abysis v tom obchodaku zasel jeste na manikuru a do kina, aby to melo vubec smysl.

Antiautomat
15. května • 11:53

...a tri kolecka po takomto parkovisku a z auta vylezie dement s denaturovanym mozgom.

Antiautomat
15. května • 20:30

...tak dobre, vysvetlim aby tomu aj posledny minusovy debil porozumel. Nase telo obsahuje, teda okrem ineho, mnozstvo ci uz kladne alebo zaporne nabitych /aj ked len docasne/ ionov, resp.molekul v nie-neutralnom stave - a to hlavne, ked vstupuju do bio-procesov. Div sa svete, tieto sa v elektrickom poli spravaju akosi inak, ako neutralne castice, trebars taka H2O. Ale rozpustite si lyzicku soli v pohari vody a zistite, ooo-adonai ucivo zakladnej skoly, ze sa stane velmi vodivou. Ja viem ze je to nad to minuskove chapanie kapacity uciva spomenutej zakladnej skoly v porovnani s kapacitou mozgu, ale snad minus vie, ze elektricke pole ma na tieto castice vplyv, posobi na ne a usmernuje ich. Tak to bol zjednoduseny priklad.Expozicia organiznu na lokalne elektricke /e-mag, fyzici prepacia/, pole moze byt neskodna, hoci aj o tom sa vedu spory. Ale dat si toto pod prdel, tak hovorim hned ze onko - poistovne a fabriky na organy /ta najvacsia albanska dostane k.rva konkurenciu/, budu rast ako huby po dazdi. Vysvetlenie: umela destabilizacia za tvorby radikalov v tele je jednoznacne onko-indikatorom. Chapem ze toto uz je pre absolventov spomenutej osobitnej naozaj sci-fi.

Karel
15. května • 6:06

bezdrátově? A k čemu je pak ten kabel, který je vidět na fotkách?

Martin
14. května • 13:52

To je skoro jako náš vysavač Roomba! Akorát ten teda zajede do nabíjecího docku sám :-D:-D

Antiautomat
14. května • 12:13

...predam vilu v Cernobyle.
Zn. ziari ako nova.

vana
14. května • 11:16

"...Baterie o kapacitě 9,2 kWh ....Kvůli bezpečnosti a dalším limitům je u drátového nabíjení výkon omezen, a tak plné nabití trvá pět hodin..."Hm, a už zjistili u BMW kde udělali chybu ??

JirkaK
14. května • 13:19

Jestli chybu neudělal ten co článek přepisoval. Indukční deska má výkon o půl kW menší než drátové připojení, přitom nabije baterku daleko rychleji? Že by perpetuum mobile??????
Jinak - výkon přes 3kW, to bude docela slušnej indukční vařič bramboráků. :-D Jsem zvědavý, kolik jich časem sfoukne....

Saman
14. května • 20:27

pokud je prenos na nejakou malou vzdalenost, tak jsou 3kW celkem slabota, u OLEV autobusu se indukcne prenasi az 90kW na vzdalenost cca 25cm, pritom na 35 centimetrech ti jiz pristoirje nezmeri nic neobvikleho, indukice se za poslednich 10 let kdy se zase zacala poradne vyvyjet sakra posunula ve vyvoji a da se vpodstate regulovat doslova po milimetrech

JirkaK
17. května • 20:36

Ve vzdálenosti 25 cm je k dispozici 90kW a ve 35cm už není nic? To je jako vymyslet žárovku, která do 1m svítí naplno a metr a půl od ní je úpná tma..... Fyzikální nesmysl.

Doporučujeme

Články odjinud