Budoucnost nabíjení aut je tu: Plug-in hybridní BMW 530e to umí bezdrátově

BMW představuje stanici pro bezdrátové nabíjení plug-in hybridní řady 5. Jako příplatková výbava bude tato možnost k dispozici v první polovině příštího roku.

Již příští rok budou moci majitelé BMW 530e iPerformance přijet před svůj dům a místo tahání se s kabeláží jim jen v infotainmentu postačí aktivovat bezdrátové nabíjení. Nejenže to bude pohodlnější, ale jedná se i o rychlejší řešení.

Deska dopuje baterie o kapacitě 9,2 kWh s výkonem 3,2 kW. To je o půl kilowattu menší výkon než v případě drátového nabíjení z BMW iWallboxu. Kvůli bezpečnosti a dalším limitům je u drátového nabíjení výkon omezen, a tak plné nabití trvá pět hodin. Bezdrátový systém to zvládne do tří a půl hodiny. Přesnému najetí nad desku pomáhá i kamerový systém. Zobrazuje modré čáry ideální dráhy.

BMW představuje osvěženou řadu 1. Na trh zamíří v červenci

BMW představuje osvěženou řadu 1. Na trh zamíří v červenci

Systém dvou desek, z nichž jedna je na vozidle a druhá na zemi, se zdá být ideální pro použití například v garáži, ale je připraven i na venkovní umístění. Deska je napojena na domácí elektrickou síť a dokonce má i svou inteligenci. Pokud je dům vybaven solárními panely, dokáže si na základě předpovědi počasí a řidičem udaného odjezdu naplánovat nabíjení na časovou špičku slunečního svitu.

Podívejte se na kompletní fotogalerii řešení:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků