Budoucnost nabíjení aut je tu: Plug-in hybridní BMW 530e to umí bezdrátově

BMW představuje stanici pro bezdrátové nabíjení plug-in hybridní řady 5. Jako příplatková výbava bude tato možnost k dispozici v první polovině příštího roku.

Již příští rok budou moci majitelé BMW 530e iPerformance přijet před svůj dům a místo tahání se s kabeláží jim jen v infotainmentu postačí aktivovat bezdrátové nabíjení. Nejenže to bude pohodlnější, ale jedná se i o rychlejší řešení.

Deska dopuje baterie o kapacitě 9,2 kWh s výkonem 3,2 kW. To je o půl kilowattu menší výkon než v případě drátového nabíjení z BMW iWallboxu. Kvůli bezpečnosti a dalším limitům je u drátového nabíjení výkon omezen, a tak plné nabití trvá pět hodin. Bezdrátový systém to zvládne do tří a půl hodiny. Přesnému najetí nad desku pomáhá i kamerový systém. Zobrazuje modré čáry ideální dráhy.

BMW | Premiéry

BMW představuje osvěženou řadu 1. Na trh zamíří v červenci

Systém dvou desek, z nichž jedna je na vozidle a druhá na zemi, se zdá být ideální pro použití například v garáži, ale je připraven i na venkovní umístění. Deska je napojena na domácí elektrickou síť a dokonce má i svou inteligenci. Pokud je dům vybaven solárními panely, dokáže si na základě předpovědi počasí a řidičem udaného odjezdu naplánovat nabíjení na časovou špičku slunečního svitu.

Podívejte se na kompletní fotogalerii řešení:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků