Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Evropská unie podporuje svými dotacemi všemožné projekty od vývoje běžných automobilek až po ryze ekologické projekty. Třeba nedávno jsme tu měli vozíky naplněné akumulátory, díky kterým byste mohli se svým elektrickým autem cestovat dokonce i dále než jen do práce a zpět. Dnes můžeme nabídnout další projekt, který vznikl díky dotaci od EU. Jmenuje se Rasa.

Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií  

Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií  

Rasa v podstatě ztělesňuje představy o mobilitě budoucnosti podle EU. Je to velmi lehký dvoumístný elektromobil, který si vyrábí elektřinu za pomoci vodíkového palivového článku. Jestli si říkáte, že jde o věc absolutně nereálnou, pak se pletete. Ještě letos vyrazí do provozu dvacet testovacích Ras, na trhu by měl být tento vůz (respektive toto vozítko) do dvou let.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Rasa používá čtyři elektromotory, kdy je každý umístěn u jednoho kola, takže ano, je to čtyřkolka. Palivový článek má výkon 8,5 kW a dojezd na 1,5 kg vodíku dosahuje na 480 kilometrů. Základem automobilu jsou karbonové díly a celý hnací řetězec obsahuje pouze osmnáct pohyblivých částí. Dohromady vůz váží 580 kg.

EU podpořila Rasu dotací ve výši dvou milionů eur. Společnost Riversimple, která má vůz na svědomí, počítá s tím, že by se Rasa pronajímala podle podobného formátu, jaký známe z operativního leasingu. Zákazníci by pouze platili nájem a o nic by se nestarali. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků