Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Evropská unie podporuje svými dotacemi všemožné projekty od vývoje běžných automobilek až po ryze ekologické projekty. Třeba nedávno jsme tu měli vozíky naplněné akumulátory, díky kterým byste mohli se svým elektrickým autem cestovat dokonce i dále než jen do práce a zpět. Dnes můžeme nabídnout další projekt, který vznikl díky dotaci od EU. Jmenuje se Rasa.

Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií  

Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií  

Rasa v podstatě ztělesňuje představy o mobilitě budoucnosti podle EU. Je to velmi lehký dvoumístný elektromobil, který si vyrábí elektřinu za pomoci vodíkového palivového článku. Jestli si říkáte, že jde o věc absolutně nereálnou, pak se pletete. Ještě letos vyrazí do provozu dvacet testovacích Ras, na trhu by měl být tento vůz (respektive toto vozítko) do dvou let.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Rasa používá čtyři elektromotory, kdy je každý umístěn u jednoho kola, takže ano, je to čtyřkolka. Palivový článek má výkon 8,5 kW a dojezd na 1,5 kg vodíku dosahuje na 480 kilometrů. Základem automobilu jsou karbonové díly a celý hnací řetězec obsahuje pouze osmnáct pohyblivých částí. Dohromady vůz váží 580 kg.

EU podpořila Rasu dotací ve výši dvou milionů eur. Společnost Riversimple, která má vůz na svědomí, počítá s tím, že by se Rasa pronajímala podle podobného formátu, jaký známe z operativního leasingu. Zákazníci by pouze platili nájem a o nic by se nestarali. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků