Budoucnost: Kia připravuje třináct novinek

Kia začala silně šlapat na plyn. Pod taktovkou „otcovského“ koncernu Hyundai přiveze korejská automobilka v nejbližších čtyřech letech hned třináct nových vozů. Dočkáme se nové generace modelů Carens, Magentis, faceliftu Sorenta, Opirusu apod.
Budoucnost: Kia připravuje třináct novinek

Nejstarší korejský výrobce automobilů, založený v roce 1944, se díky velké expanzi dostal až na pokraj krachu. Koncern Hyundai se stal v roce 1998 vlastníkem automobilky Kia a zachránil ji před totálním krachem. Nyní má koncern Hyundai-Kia společný strategický cíl: do roku 2010 produkovat 5,7 mil. vozů ročně (nyní je to zhruba 4,3 mil. vozů) a to v poměru 60 procent vozů s logem Hyundai a 40 procent se jménem Kia.

Uvnitř koncernu došlo k velkým úsporám, když se vývojovému centru podařilo snížit počet platforeml z dvaadvaceti na pouhých pět, které teď najdeme v osobních vozech obou automobilek, plus další dvě pro modely SUV. Zamýšlený marketingový plán, že by se Hyundai zaměřil na komfortní vozy a Kia na sportovnější varianty, se ukázal jako neperspektivní a výsledky byly nulové.

Kia se po poklesu kurzu amerického dolaru věnuje upevňování pozic v Evropě, kde by do konce roku 2010 chtěla získat podíl 2,5 procent na celkovém prodeji aut (nyní je to 1,1 procent). Svoji ofenzívu zahájí již tento rok: v létě dostal nástupce model Rio s platformou Hyundaie Getz. Kompaktní SUV, Kia Sportage, v létě dostane k dvoulitrovému nafťáku filtr pevných částic a maličké Picanto se na podzim dočká tříválcového vznětového motoru 1.1 CRDi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Rio

Dočkáme se nové generace modelu Magentis, začátkem příštího roku přijede nástupce Carnivalu a faceliftem projde výborně se prodávající SUV, Kia Sorento. Nové designové úpravy se chystají i pro Opirus, Picanto (v roce 2007), Sportage (v roce 2008). Zhruba za tři roky by měl být postaven nový crossover, vůz překračující rámec jedné třídy, a v roce 2009 je v plánu nová generace modelu Opirus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Magentis

ED jako konkurence pro Golf

Jak jsme psali výše, Kia chce posílit svoji pozici v Evropě a výrazně by jí k tomu měl pomoci nový vůz s vnitřním označením ED. Auto by mělo být konkurencí pro takové vozy, jako je např. Volkswagen Golf, Peugeot 307 nebo Toyota Corolla. Kompaktní vůz ED by měl mít celkovou délku 4,25 m a rozvor 2,65 m a měl by se vyrábět v nové továrně automobilky Hyundai ve slovenské  Žilině s předpokládanou roční produkcí 300 tisíc aut ročně. ED by měl přijet na konci roku 2006 jako sedan s karosérií fastback, na podzim 2007 bude i v provedení kombi a koncem roku 2007 by mělo být v nabídce dvoudvéřové kupé. Kia plánuje pro rok 2009 postavit na bázi chystaného vozu ED i verzi kupé-kabrio s elektronicky stahovatelnou střechou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Carens ---  Facelift Kia Sorento --- Foto © Automedia

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků