Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Koncept Jaguar I-Pace poprvé vyjel do ulic. První elektromobil se skákající šelmou ve znaku bude v sériové verzi dostupný již za rok. Známe parametry,. které nabídne.

I-Pace od Jaguaru reprezentuje asi všechny dnešní trendy v oblasti vývoje automobilů. Automobilka, která proslula elegantními GT a sedany se sportovní krví, v příštím roce nabídne odvážně tvarovaný elektromobil spadající do kategorie SUV či crossoverů.

Poté, co jsme koncept obhlíželi v evropské premiéře na autosalonu v Ženevě, se automobilka rozhodla přivést elektromobil ze záře reflektorů do skutečného světa. Testován byl minulý týden v ulicích olympijského parku v Londýně.

Ian Callum, šéfdesignér jaguarů a landroverů poslední dekády, si přijetí konceptu pochvaluje: „Zpětná vazba na koncept I-Pace byla fantastická. S tímto modelem jsme porušili dané pravidlo a vytvořili jsme vozidlo se vzhledem supersportu, výkonem sportovního vozu a prostorem SUV v jednom elektrickém balíku. Řízení konceptu v ulicích je důležité pro designérský tým. Je důležité zasadit vůz do reálného světa. Můžete tak vidět jeho dramatickou siluetu a rozměry v porovnání s jinými vozy na silnici. I-Pace představuje novou generaci designu elektrických vozidel, která jsou poháněna bateriemi. Je to budoucnost automobilového průmyslu,“ řekl troufale Callum.

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Mají se budoucí konkurenti v podobě Tesly Model 3 či BMW i5 již nyní třást? Prozrazené technické údaje nezní špatně. Vůz zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za čtyři sekundy. Podle cyklu NEDC dojede až 500 km na jedno nabití. Využívá při tom lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh. Osmdesát procent dobití je dosaženo za 90 minut díky nabíjecímu zařízení o výkonu 50 kW.

K pohonu slouží elektromotory na přední i zadní nápravě, díky čemuž se jedná o čtyřkolku. Kombinovaný výkon činí 400 koňských sil a maximální točivý moment dosahuje 700 Nm.

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Uvidíme produkční I-Pace již na ženevském autosalonu v roce 2018? Necháme se překvapit, podle slibů automobilky však s příštím rokem můžeme počítat.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii z projížďky elektromobilu od Jaguaru:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků