Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Koncept Jaguar I-Pace poprvé vyjel do ulic. První elektromobil se skákající šelmou ve znaku bude v sériové verzi dostupný již za rok. Známe parametry,. které nabídne.

I-Pace od Jaguaru reprezentuje asi všechny dnešní trendy v oblasti vývoje automobilů. Automobilka, která proslula elegantními GT a sedany se sportovní krví, v příštím roce nabídne odvážně tvarovaný elektromobil spadající do kategorie SUV či crossoverů.

Poté, co jsme koncept obhlíželi v evropské premiéře na autosalonu v Ženevě, se automobilka rozhodla přivést elektromobil ze záře reflektorů do skutečného světa. Testován byl minulý týden v ulicích olympijského parku v Londýně.

Ian Callum, šéfdesignér jaguarů a landroverů poslední dekády, si přijetí konceptu pochvaluje: „Zpětná vazba na koncept I-Pace byla fantastická. S tímto modelem jsme porušili dané pravidlo a vytvořili jsme vozidlo se vzhledem supersportu, výkonem sportovního vozu a prostorem SUV v jednom elektrickém balíku. Řízení konceptu v ulicích je důležité pro designérský tým. Je důležité zasadit vůz do reálného světa. Můžete tak vidět jeho dramatickou siluetu a rozměry v porovnání s jinými vozy na silnici. I-Pace představuje novou generaci designu elektrických vozidel, která jsou poháněna bateriemi. Je to budoucnost automobilového průmyslu,“ řekl troufale Callum.

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Mají se budoucí konkurenti v podobě Tesly Model 3 či BMW i5 již nyní třást? Prozrazené technické údaje nezní špatně. Vůz zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za čtyři sekundy. Podle cyklu NEDC dojede až 500 km na jedno nabití. Využívá při tom lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh. Osmdesát procent dobití je dosaženo za 90 minut díky nabíjecímu zařízení o výkonu 50 kW.

K pohonu slouží elektromotory na přední i zadní nápravě, díky čemuž se jedná o čtyřkolku. Kombinovaný výkon činí 400 koňských sil a maximální točivý moment dosahuje 700 Nm.

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Uvidíme produkční I-Pace již na ženevském autosalonu v roce 2018? Necháme se překvapit, podle slibů automobilky však s příštím rokem můžeme počítat.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii z projížďky elektromobilu od Jaguaru:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků