Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Koncept Jaguar I-Pace poprvé vyjel do ulic. První elektromobil se skákající šelmou ve znaku bude v sériové verzi dostupný již za rok. Známe parametry,. které nabídne.

I-Pace od Jaguaru reprezentuje asi všechny dnešní trendy v oblasti vývoje automobilů. Automobilka, která proslula elegantními GT a sedany se sportovní krví, v příštím roce nabídne odvážně tvarovaný elektromobil spadající do kategorie SUV či crossoverů.

Poté, co jsme koncept obhlíželi v evropské premiéře na autosalonu v Ženevě, se automobilka rozhodla přivést elektromobil ze záře reflektorů do skutečného světa. Testován byl minulý týden v ulicích olympijského parku v Londýně.

Ian Callum, šéfdesignér jaguarů a landroverů poslední dekády, si přijetí konceptu pochvaluje: „Zpětná vazba na koncept I-Pace byla fantastická. S tímto modelem jsme porušili dané pravidlo a vytvořili jsme vozidlo se vzhledem supersportu, výkonem sportovního vozu a prostorem SUV v jednom elektrickém balíku. Řízení konceptu v ulicích je důležité pro designérský tým. Je důležité zasadit vůz do reálného světa. Můžete tak vidět jeho dramatickou siluetu a rozměry v porovnání s jinými vozy na silnici. I-Pace představuje novou generaci designu elektrických vozidel, která jsou poháněna bateriemi. Je to budoucnost automobilového průmyslu,“ řekl troufale Callum.

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Mají se budoucí konkurenti v podobě Tesly Model 3 či BMW i5 již nyní třást? Prozrazené technické údaje nezní špatně. Vůz zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za čtyři sekundy. Podle cyklu NEDC dojede až 500 km na jedno nabití. Využívá při tom lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh. Osmdesát procent dobití je dosaženo za 90 minut díky nabíjecímu zařízení o výkonu 50 kW.

K pohonu slouží elektromotory na přední i zadní nápravě, díky čemuž se jedná o čtyřkolku. Kombinovaný výkon činí 400 koňských sil a maximální točivý moment dosahuje 700 Nm.

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Uvidíme produkční I-Pace již na ženevském autosalonu v roce 2018? Necháme se překvapit, podle slibů automobilky však s příštím rokem můžeme počítat.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii z projížďky elektromobilu od Jaguaru:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků