Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Koncept Jaguar I-Pace poprvé vyjel do ulic. První elektromobil se skákající šelmou ve znaku bude v sériové verzi dostupný již za rok. Známe parametry,. které nabídne.

I-Pace od Jaguaru reprezentuje asi všechny dnešní trendy v oblasti vývoje automobilů. Automobilka, která proslula elegantními GT a sedany se sportovní krví, v příštím roce nabídne odvážně tvarovaný elektromobil spadající do kategorie SUV či crossoverů.

Poté, co jsme koncept obhlíželi v evropské premiéře na autosalonu v Ženevě, se automobilka rozhodla přivést elektromobil ze záře reflektorů do skutečného světa. Testován byl minulý týden v ulicích olympijského parku v Londýně.

Ian Callum, šéfdesignér jaguarů a landroverů poslední dekády, si přijetí konceptu pochvaluje: „Zpětná vazba na koncept I-Pace byla fantastická. S tímto modelem jsme porušili dané pravidlo a vytvořili jsme vozidlo se vzhledem supersportu, výkonem sportovního vozu a prostorem SUV v jednom elektrickém balíku. Řízení konceptu v ulicích je důležité pro designérský tým. Je důležité zasadit vůz do reálného světa. Můžete tak vidět jeho dramatickou siluetu a rozměry v porovnání s jinými vozy na silnici. I-Pace představuje novou generaci designu elektrických vozidel, která jsou poháněna bateriemi. Je to budoucnost automobilového průmyslu,“ řekl troufale Callum.

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Jaguar se vrací na okruhy! Postaví F-Type pro třídu GT4

Mají se budoucí konkurenti v podobě Tesly Model 3 či BMW i5 již nyní třást? Prozrazené technické údaje nezní špatně. Vůz zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za čtyři sekundy. Podle cyklu NEDC dojede až 500 km na jedno nabití. Využívá při tom lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh. Osmdesát procent dobití je dosaženo za 90 minut díky nabíjecímu zařízení o výkonu 50 kW.

K pohonu slouží elektromotory na přední i zadní nápravě, díky čemuž se jedná o čtyřkolku. Kombinovaný výkon činí 400 koňských sil a maximální točivý moment dosahuje 700 Nm.

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Uvidíme produkční I-Pace již na ženevském autosalonu v roce 2018? Necháme se překvapit, podle slibů automobilky však s příštím rokem můžeme počítat.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii z projížďky elektromobilu od Jaguaru:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků