Podle mě je budoucnost hromadné dopravy v autobusech/vlacích pro auta. Pokud jde o autonomní vozidla, pak je lepší autonomní taxi, které mě doveze kam potřebuji. Autonomní mikrobus na pravidelné licence je takové dost polovičaté řešení.
Budoucnost MHD je v rozhodně větších vozidlech. Čím to vozidlo je menší, tím má horší poměr ceny na plochu, na náklady a počet přepravených osob.To jak to dopadá je možné pozorovat u různých pokusů o spolujízdu, nebo sdílené vozidla. Nebo smluvní přepravu, kde to veze x lidí zároveň na x různých míst.Lidé stěma druhýma cizími lidmi za tu cenu v tak malém prostoru jet nechtějí. A raději pojedou s větší anonymitou davu, kterou jim přináší klasická MHD. Nebo naprosto individuálně v nějakém dopravním prostředku sám.
Trefil jste hrebicek na hlavicku. Zasadni chybou naproste vetsiny podobnych studii/vizi je omezeny pohled. Hromadna doprava neni jen o pouzite technice. Ma-li byt maximalne efektivni a vyuzivana, je treba brat v potaz mj. i urbanisticke a 'behavioralni' faktory.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.