Budoucnost hromadné dopravy? Tyto autonomní moduly by mohly jezdit i bokem

Švédská společnost NEVS přichází s konceptem autonomních modulů pro městskou dopravu.

National Electric Vehicle Sweden (NEVS) je sice společností původem ze Švédska, ale její operace nyní pod střechou čínských vlastníků probíhají především v Číně. Se zájmem o vývoj elektromobilů nyní NEVS představilo myšlenku autonomních vozidel určených pro hromadnou dopravu, jejichž největší výhodou je systém natáčení všech kol až do úhlu 90 stupňů.

Ve výsledku tak mohou moduly klidně jezdit bokem a tento koncept řízení samozřejmě vysoce zlepšuje manévrovatelnost v městských podmínkách. Umožněno je to rovněž díky pohonu každého kola elektromotorem zabudovaným v samotném disku. V jednotce s elektromotorem v kole je rovněž umístěna brzda.

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Systém řízení poté natáčí kompletní část zavěšení s kolem na otočném členu. Baterie jsou klasicky umístěny v podlaze. Ve výsledku tak kompaktní řešení pohonu a zavěšení napomáhá prostornosti celého modulu. Platforma pak může být využita pro karoserie různého typu, i když představa vozidla pro hromadnou dopravu či taxi službu je asi nejpravděpodobnější.

Na autonomních systémem řízení spolupracuje NEVS s evropskou společností AutoX, která již vyvíjí flotilu autonomních taxíků. Stejnou techniku by tedy mohly v budoucnu používat i moduly od NEVSu. Pilotní program s testováním prvních vozů chtějí obě firmy spustit již příští rok. NEVS vidí využití svých modulů také u kurýrních služeb nebo v programech sdílení automobilů.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků