Budoucnost BMW do roku 2008

29 komentářů

Taranakki
22. dubna • 12:41

Protoze BMW jen vyviji technologicky prekonane a neperspektivni spalovaci motory /ac je na jejich spici/, jeste tak uzasne pomalu, aby mu to dlouho vydrzelo /ostatne jako temer vsichni/.
Vsechny ty finesy ala "double vanos a primej vstrik atd." jsou jen nastavovana kase, to uz mohlo bejt a je davno... To je jak vozit si raketoplanem lopatu... Ale kde neni, vule, neni cinu. Budoucnost BMW je pod kridly Toyoty .

Johny121
15. června • 11:59

BMW pred cca tremi roky objelo svet se sedmickou na vodik.

houmer
23. června • 14:02

BMW přijde ke konci roku s vodíkovým pohonem u sedmičky... to už je celkem známá věc... Toyota si pak může s nějakým hybridem vlízt tak akorát do kanálu... každý inženýr ti řekne, že hybridní je jen dočasný způsob ... vodík... to je budoucnost... a v této oblasti bude BMW první značkou na světě která ho uvede na sériový trh...

Dusan
22. dubna • 13:05

No myslim, ze zrovna Toyota nema v motorech moc co nabidnout a oproti BMW uz vubec ne. Akorat si hraje se slepou ulickou vyvoje zvanou hybridni motory, ovsem jit do tak komplikovaneho reseni za cenu uspory deset procent spotreby, no nevim.

Taranakki
22. dubna • 13:39

Budoucnost da rozreseni neboj. Ale nechces mi namluvit, ze budoucnost je ve spalovacich motorech /i kdyz s buhvijakou tehcnologii/ ze ne? Hele, BMW proste jen vyvyji dostupnou technologii a jeste zadnym bleskem, pochopitelne, aby melo co vyrabet pristich par let. Nerikam, ze hybridy jsou spravna cesta, ale je fakt, ze jestli jo, tak BMW bud sfuzuje nebo krachne, protoze deset let naskoku vyvoje se da tezko nahradit. Take je nutno vzit v potaz, ze BMW je proti Toyote malicka automobilka, zamerena predrazenymi lec i kvalitnimi auty na specifickou klientelu /promin nerad platim Nemcum jen za image, kterej mi v tyhle prdylce za chvili stejne v noci nekdo ukradne/. Ono, srovnavat technologicky potencial BMW a Toyoty, je boj trpaslika s goliasem, navic je nyni Toyota mnohem rentabilnejsi, navzdory vyvoji novych technologii a kryje produkci mnohem sirsi trh nez BMW - projed se nekdy na chvili vychodni cast zemekoule, konkretne kus Asie, Australii a NZ nebo treba USA. Ono to chce vzit trosku ze siroka, Evropa neni jedinej pupek sveta, je zatim bohata, ale roste pomalu, ma nakladnou a neefektivni unii, naklady vyroby a dane jsou vysoke... A co se tyce ČR, tak to uz vubec neam cenu komentovat...

Cynik
23. dubna • 12:17

Oh my god. Tak poporade. Rikat, ze je neco predrazene, je nesmysl. Ostatni asi tusi, ze cenu neurcuje vyrobce, ale trh. Cili ta auta nejsou predrazena. Jsou primerene cenove ohodnocena. Pokud by byla predrazena, nemelo by BMW Group rekordni zisky, ale rekordni ztraty. Technologicky potencial Toyoty a BMW samozrejme srovnavat lze a pokud tvrdis, ze se BMW nezabyva technologii jinych nez spalovacich motoru, pak je znat, ze nemas v tomto smeru zadny prehled. BMW provadi pomerne rozsahle vyzkumy v oblasti vodikovych motoru, v kterych je, narozdil od motoru hybridnich, budoucnost. To, ze ma BMW technologicky pokrocilejsi spalovaci motory nez Toyota, jeste neznamena, ze v ostatnich smerech zaostava.

Taranakki
23. dubna • 22:34

Na jeden uhle pohledu jsi zapomel - predrazene muze byt cokoliv, co budu subjektivne povazovat predrazene bez ohledu na cenu generovanou trhem /a to jeste na stole lezi otazka pojeti trhu - napr. trh Asie neni zdaleka Evropa/ - navic, cena u techto vozu roste rychleji nez prinosy z nich - cim drazsi vuz, tim vetsi disproporce /drahe svycarske hodinky take nejsou tisickrat lepsi jen kvuli tomu, ze stoji tisickrat vice nez primky/. Ano, vim o vodikove 7, ale BMW o tom moc informaci nesiri, takze vyvoj je zrejme jeste v kolebce a nedovolil bych si tvrdit, ze zrovna tento smer bude ten, ktery se bude psat budoucnost, nepredjimejme. Velikostne opravdu nelze srovnavat koncern Toyota s automobilkou BMW, zkus si o tom nejdrive sehnat nejake informace a pak muzeme smele polemizovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vita
23. dubna • 23:29

Hele ty chytráku a víš co leží 100km pod povrchem země???Methanol,hromady methanolu jen zdokonalit těžební technologii,tvoje hybridy od Toyoty jsou slepá ulička,protože methanol je použitelný v běžném spalovacím motoru.

Dusan
7. června • 16:38

No nemam bohate vedomosti z geologie...Ak by aj niekde 100km hlboko bol CH3OH, tak by to bolo neuveritelne tazke dostat to von. Vies si predstavit 100km vrt? Z akeho materialu navrhujes vrtaciu hlavu? Tam dole budu nenormalne tlaky a nenormalnejsie teploty. A ako tam tu hlavu dopravis? Kam budes vyvadzat horninu. A ako budes vrtat v tavenine? 100km hlboko su uz totiz horniny tekute. No fura neriesitelnych problemov...Je to skoro tak tazke ako tazit H2 zo Slnka Myslim, ze taky gigant ako Toyota si je vedomy svojho potencialu a v otazke alternativnych pohonov nepochybi. Nedovoli si to. Rozhodnut sa na koncepcii nie je ulohou jednotlivca. Este pred zacatim vyvoja si automobilka necha spravit podrobne studie a prestuduje vsetky alternativy. Ma na to tymy nalepsich hlaviciek a kopec casu k tomu. Vyvoj je pozvolny aj z toho dovodu, ze proklamovana ropna kriza nie je az taka naliehava. Stale sa objavuju nove loziska ropy, aj ked ropari biju na poplach a zvysuju sa ceny. Odhad zasob cini asi 50rokov a stale sa to meni smerom nahor. Iste, raz sa zasoby dostanu na kriticku hodnotu, no to uz budu alternativne energie vyriesene a masovo dostupne.

PiC
25. července • 19:19

Moje řeč, a s vyčerpáváním ropy jsem ještě větší optimista. Nejen že jsou nová naleziště, ale růst ceny postupně povede k nárustu spotřeby alternativních paliv, k růstu úspor (zateplování a izolace budov), změně životního stylu (videokonference a teleworking namísto cestování atd.) A možná když to vyjde s termojadernými reaktory tak bude po starostech a ropa může zůstat v zemi.

http://zitra.bloguje.cz/176559-co-se-stane-kdyz-dojde-ropa-nic-.html

Nekdo
25. dubna • 23:44

TOYOTA - Nic neni nemozne...  

Petr Broža
23. dubna • 22:52

BMW je se spalovacím vodíkovým motorem už dost daleko, viz "pokusy" s konceptem H2R. Zatímco ostatní sází spíše na hybridní pohon nebo palivové články, jde vývoj BMW jiným směrem.

Taranakki
24. dubna • 0:04

To je sice pravda, ale stale je to jen derivat spalovaci motoru vychazejiciho ze stavajicich - sice neporovnatelne ekologictejsi zejmena diky vodiku. V nynejsi dobe je to spis od BMW jen demonstrace moznosti urcite koncepce, nez realneho vyuziti v blizke budoucnosti - je tu otazka ceny vodiku jako paliva, nutnost noveho vybaveni site cerpacich stanic a reseni bezpecneho uskladneni paliva ve voze, atd., tohle vsechno proste neco stoji - tyto vicenaklady hybridni vozy resit nyni resit nemusi a navic uz se seriove vyrabeji a jezdi nekolik let. Je moc hezke, ze BMW chce vyrabet 7 na vodikovy pohon, ale co je to platne, kdyz budu moci zatim cepovat jen v arealu BMW a vuz bude zcela jiste o dosti drazsi nez konvencni... No uvidime.

Petr Broža
24. dubna • 0:15

Sedmička na vodík by mohla být na trhu už koncem roku, síť vodíkových stanic se v Německu začíná budovat. Třeba v Kalifornii už jich docela pěkná řádka je...

jenyk
22. dubna • 14:09

Tak si kup Toyotu s hybridním pohonem a až se budeš chtět svézt v pořádném autě,tak já tě svezu v BMW.

Dusan
22. dubna • 14:06

Ono je otazkou co je predrazene. Ty auta jsou proste trosku nekde jinde oproti bezne produkci a urcene pro ty, kdo jsou ochotni za ty vyhody co prinasi zaplatit. BMW je genialni v tom, ze dokaze masove prodavat luxusni auta. Vsichni vyrobci luxusnich vozu meli problemy s malym objemem prodanych aut, vyrobci masovek zase s malou marzi. BMW dokazalo (spolu s Mercedesem), ze je mozne vyrabet vysoce kvalitni az luxusni vozy za ceny o padesat procent vyssi nez konkurence v obrovskych poctech. To je duvod proc maji tak skvele financni vysledky, jsou schopni prodat a nemusi jit do cenove valky s mainstreamem. Az budou jine alternativni technologie, tak BMW proste dokoupi licenci a zacne do svych vozu davat jine motory, k tem pribali svoji kvalitu a technologii, nacez zase bude prodavat o padesat procent draz nez zbytek.

Taranakki
22. dubna • 14:30

Promin a co znamena termin "auto nekde jinde"? Ze ridi samo? Ne? Tak to asi zase neni tak uplne jinde... Kde je BMW napr. proti Lexusu, ten dle tebe nema prvotridni kvalitu zpracovani, ten dle tebe nema technologii - proste jen kara na vozeni drivi z lesa? Jel jsi nekdy vybec nejakym, ze soudis? Americani by ti asi rekli neco jineho. "Az budou jine alternativni technologie, tak BMW proste dokoupi licenci a zacne do svych vozu davat jine motory, k tem pribali svoji kvalitu a technologii, nacez zase bude prodavat o padesat procent draz nez zbytek." Covece, ty si to predstavujes jak hurvinek valku...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
22. dubna • 15:05

Proti bezne produkci je BMW proste trosku o necem jinem. Jsou to proste driver's car se vsim vsudy, perfektni odladeni podvozku, vykonne motory, vymakany interier, proste do toho sednes a zcela prirozene se stanes soucasti vozu. Japonske vozy jsou technicky na vysi, ale velice casto nejsou domyslene v detailech. Co se tyce produkce Toyoty tak Lexus jsou kvalitni vozy, kterym se sice nikdy v Evrope nepodarilo prorazit, ale maji co nabidnout. Nicmene to nejsou sportovni sedany v pojeti BMW. V USA jsou oblibene diky dobremu pomeru kvalita/vykon/cena (Lexus stoji cca dve tretiny ceny stejne vybaveneho nemeckeho vozu), ale nemaji status ani nejsou tak srdecni zalezitosti jako vozy BMW pro sve majitele.
S tou koupenou technologii to tak presne dopadne. Jakmile jsou penize, tak jde vsechno. Koneckoncu novou generaci dieselovych motoru take nevyvijely vsechny automobilky na svete a dneska koupite Common Rail nebo TDI od jakehokoliv vyrobce vcetne japonskych do te doby zcela nenaftovych motoraru.

Peter
22. dubna • 14:25

Presne tak. Mercedes-Benz a aj BMW maju uplne inu charizmu, image a technologicku vyspelost aj v oblasti noviniek. Aj to, ze sa M-B a BMW kazia viac ako daka Toyota je len tym, ze prichadzaju s vecami, ktore sa objavuju prvykrat. Ked sa vychytaju muchy, zrazu sa to dostane aj do aut ostatnych znaciek. Bolo by zaujimave porovnat naklady na vyvoj u jednotlivych automobiliek a aj z toho by bolo vidno, preco su niektore znacky jednoducho drahsie.
Zo silnej nemeckej trojky vychadza najhorsie Audi, ktore je len odnozou sedej mysi - VW. Tym zostava len kopirovat a pouzivat TDI az do stvrteho tisicrocia :)
A najlepsie je, ze kazdy si moze vybrat a kupit to, co chce :) Alebo co mu penazenka dovoli

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Taranakki
22. dubna • 16:30

No dobre, ale vetsi kazivost vozu prece neni zpusobena aplikaci koncovych technologii, co si budeme rikat, ty se do beznych aut stejne nedostanou a kdyz uz, tak po mnoha letech provozu napr. v letadlech, atd. - davno vyzkouseny a provereny. Viz. HUD a infra, to jsou technologie, ktere uz tu jsou desitky let, ale do aut, i to i tech nejlepsich znacek, zabloudili teprve nedavno. Davaji se do vozu jako je BMW MB, ci Audi jen proto, aby zakaznici /uz takto preplacejici vuz jen za image/ obdrzeli dalsi berlicku - jakysi pocit "naskoku" pred ostatnimi, a take pro to, ze maji jako jedni z mala dostatek prostredku, aby to zaplatili. Cili tento argument neobstoji. Vetsi poruchovost je primarne zpusobena souhrnem mnoha jinych faktoru, napr. vyspelosti vyrobniho procesu, jakosti pouzitych materialu, atd., atd., v neposledni rade i pracovni motivaci a moralkou zamestnancu. Nedokazu si predstavit, ze by se nemecke automobilky vymlouvali recmi typu: To vite, jsme prvni, tak se to trchu vic ser... Nebo trabant proste vydrzi vic nez BMW, protoze je jednoduchy a nema se na nem co pokazit... To ani omylem, kdybych tuto myslenku dovedl az do konce, tak jim utecou vsichni zakaznici, takze toto tvrzeni rovnez neobstoji. Pravda je totiz mnohem jednodussi. Japonska filosofie vyroby holt vykazuje lepsi vysledky nez vrozeny nemecky cit pro poradek, to je prosty fakt a v tom nemci maji rezervy, pokud to Japonci dokazou lepe. Kdyz uz image spickoveho vozu, tak se vsim vsudy. To se musim jen usmat, kdyz x-krat levnejsi, maly a jednoduchy Yaris s plastovym interierem vykazuje v prumeru vetsi spolehlivost nez charizmaticky nemecky korab...

Vita
23. dubna • 23:25

Jdi si uvařit svojí misku rýže.

bingo
22. dubna • 18:17

No kdyz ten charismaticky nemecky korab najede v prumeru x krat vic km, tak aby ne, ze jo.

Taranakki
23. dubna • 22:36

Tak toto Vase tvrzeni laskave dokazte, diky.

Taranakki
22. dubna • 13:50

Jeste musim podotknout, ze BMW samozrejme dela dobry motory do F1 a vyhralo Le Mans, ale to Toyota taky, kdyby nemela smulu taky... Ale my mluvime o seriovych autech...

Peter
22. dubna • 8:58

Je zaujimave sledovat, ako mercedes-benz nieco vymysli a potom zacnu vsetci bezhlavo opakovat. Je na tom krasne vidno, aky naskok maju medvede oproti konkurencii.

Dusan
22. dubna • 10:18

A Mercedes se s novym Gckem opici po Toyote a americkych automobilkach. Luxusni MPVcka jezdi rovnez v USA uz desetileti. Kazdy se snazi opicit po kom se da, kde vidi nejake penize.

Pete
22. dubna • 8:00

To jsem zvědav, co nakonec z BMW vypadne za hybridy

Krull
21. dubna • 15:06

Co je to za módu dělat ty MPV? Proč? Má to Mercedes a BMW zapotřebí? Nechutné.

-Ferda-
21. dubna • 15:34

Taky si myslim... Ale SUV a MPV jsou v mode a automobilky nejsou hloupe, aby nereagovaly na tlak ze strany zakazniku

Doporučujeme

Články odjinud