Budoucnost BMW do roku 2008

Pro následujících několik let chystá BMW řadu novinek. Vedle nových variant stávajících řad 1, 3, 5 a 6 to bude také nová generace X5 a tři zcela nové vozy, které by měly svým pojetím bourat rámec jedné třídy. Říkejme jim V3, V5 a X6.
Budoucnost BMW do roku 2008
Seznam kapitol
  1. Tři dveře pro řadu 1, nové verze řady 3, M3, M5 kombi
  2. M6 cabrio, nová generace X5, terénní kupé X6, crossovery V3 a V5

Budoucnosti BMW jsme se věnovali už koncem loňského roku, od té doby se ale mnohé změnilo. Na trh byl uveden sedan trojkové řady, přišel facelift sedmičky, pětková řada dostala nové motory a pohon všech kol a k tomu se přidala i nejvýkonnější verze malého hatchbacku, 130i. Tato verze dostala třílitrový šestiválec z BMW 330i o výkonu 190 kW.

Vzhledem k tomu, že se mezitím objevily informace o dalších připravovaných modelech jako M5 kombi, M6 kabrio, sedan/kupé připomínající Mercedes-Benz CLS či crossover s prvky MPV, připravili jsme jakýsi „update“ zmíněného článku, v němž najdete všechny novinky BMW pro blízkou budoucnost. Další zajímavé informace najdete v následujících článcích:

Tři dveře pro řadu 1

Uvedením pětidveřového hatchbacku řada BMW 1 nekončí. Ještě letos by se měla přidat také třídveřová verze, která bude určena sportovněji založeným řidičům. Třídveřové provedení má výhodu v lepší tuhosti karoserie a současně vypadá méně usedle. Pod kapotou budou zcela jistě klasické motory, které se nyní nachází v pětidveřovém provedení. Pro jedničkovou řadu se údajně plánuje i sedan a z něj odvozené kupé a kabriolet. Tyto modely by mohly vytvořit novou řadu 2, je to ale zatím stále předmětem spekulací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto: © Pascal Piérart

Bude M1?

S příchodem nejsilnější jedničkové verze 130i vyvstává otázka, zda skutečně přijde na trh ještě výkonnější model M1, o kterém jsme už několikrát psali. Podle různých zdrojů by emjednička měla dostat šestiválec s výkonem okolo 300 k, tedy cca 221 kW. To je ale jen 30 kW více, než má 130i - má tedy cenu takové auto vůbec dávat na trh? Koupil by ho někdo, když za levnější peníz získá jen o „něco“ slabší 130i? Nechme se překvapit. Pokud ale skutečně přijde, bude to pravděpodobně pouze v třídveřovém provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek BMW 130i

Řada 3

Nová řada tři zatím nabízí pouze jedinou karosářskou variantu, a sice sedan. Ten jsme již nedávno otestovali ve verzi 325iA, tedy s dvaapůllitrovým šestiválcem o výkonu 160 kW a šestistupňovým automatem. Včera automobilka odhalila základní informace o kombi, které se do prodeje dostane v září tohoto roku. Nekonalo se žádné překvapení, tvary novinky jsme již viděli na špionážních fotografiích. Kupé a kabriolet přijdou až v roce 2006, kabrio zachovává tradici plátěné střechy a nejde ve stopách současného trendu C+C, tedy kupé-kabria s pevnou střechou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kabrio --- Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kupé --- Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kombi již bylo oficiálně představeno

BMW M3

O BMW M3 nové generace jsme toho na AutoRevue.cz napsali poměrně dost. Všichni už tedy ví, že nová M3 dostane místo současného šestiválce 3.2 R6 252 kW osmiválcový motor. Agregát 4.0 V8 nebude mít válce v řadě, ale do V a bude odvozen z motoru 5.0 V10, který se usadil v M5 a M6. Maximální výkon bude činit okolo 400 k, tedy cca 293 kW a bude to vůbec poprvé, kdy řada 3 dostane pod kapotu osmiválec. Hmotnost motoru bude stejná jako hmotnost současného šestiválce; zkrátka technika jde kupředu. O přenos síly na zadní kola se bude starat modifikovaná sedmirychlostní převodovka SMG, kterou momentálně najdeme u M5 a M6.

BMW M3 nové generace bude vedle klasického kupé a kabrioletu existovat také v provedení sedan; ten přijde ale později. Tradiční dvoudvéřové kupé bude mít i verzi kabrio se skládací plátěnou střechou. Je možné, že se kabriolet bude jmenovat M4, zatímco kupé a sedan M3. M3/M4 poznáte jasně podle modifikovaného předního spojleru či dvou dvojitých koncovek výfuku. Nové emko se představí na frankfurtském autosalonu, do prodeje pak půjde začátkem roku 2006. V řadě M3 nebude chybět ani verze CSL, které bude lehčí a dostane o cca 20 koní vyšší výkon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ilustrace: GermanCarFans.com

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

M5 kombi

Emkovou řadu BMW brzy rozšíří ostré pětkové kombi, což ocení především podnikatelé, kteří chtějí při koupi uplatnit odpočet DPH. M5 kombi dostane stejné spojlery a kola jako sedan, to znamená devatenáctky, vpředu s pneumatikami 255/40, vzadu 285/35. Adaptivnímu podvozku bude možné měnit charakteristiku s režimy Normal, Sport a Comfort, silnému řidičskému zážitku pomůže proměnné řízení, jehož účinek se bude měnit rovněž s nastavením tuhosti tlumení.

Pod kapotou bude mít M5 Touring stejný motor jako sedan, tedy 5.0 V10 s výkonem 507 koní (373 kW) a točivým momentem 520 Nm. S tímto motorem zrychlí M5 na stovku pod pět sekund a dvoustovku udělá za patnáct. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, skutečné maximum vozu však leží za hranicí 300 km/h. Motor bude kombinován se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tři dveře pro řadu 1, nové verze řady 3, M3, M5 kombi
  2. M6 cabrio, nová generace X5, terénní kupé X6, crossovery V3 a V5
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků