Budoucnost automobilů je v plastech

14 komentářů

Robo
22. února • 11:49

plastových automobilov. Riešili to v amerike, obrovskými lismi urobili celú bočnú plochu auta, podlahu a potom menšie časti a zlepili to. Podľa všetkého to fungovalo, ale asi bola výroba príliš lacná alebo tam boli iné záujmy.....
Zaspalo to.
Problém je s tými vstrekolismi, musia byť obrovské, uzatváracia sila niekoľko tisíc ton a to nie je sranda. Ale časom sa možno toho chytia Indovia a bude to fungovať. Inak ako materiál sa mal používať hlavne recyklát z plastových flašiek.

Vana666
19. února • 8:07

mmm, nic nového, auto s plastovou karosérií jsem měl už před pětadvaceti lety :-)mimochodem, titan se v dražších autech fakt používá ?
Na jaké díly ?

gewehr
19. února • 13:13

titan ako samotny nie, ale zliatiny titanu

Radek Ondrášík
19. února • 8:18

ojnice? :)

Vana666
19. února • 8:25

aha, to asi jo
akorát že to nebude kvůli snížení hmotnosti auta

Radek Ondrášík
19. února • 9:53

V určitých autech ano.

Vana666
19. února • 11:03

... snad v závodních speciálech
ale nedovedu si představit že by u "běžného" sériového cesťáku výrobce použil aby to vůbec mělo smysl třeba 100 kg titanu jestli se z titanu dělají ojnice nebo třeba závěsy kol či co tak to je čistě pro vylepšení funkce dané součásti, ale hmotnost celého auta to prakticky neovlivní

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
19. února • 11:48

Tak jistě, že to váhu tolik neovlivní, ale prostě každé deka je často dobré. Ono když se použijí karbonova zrcatka, taky to vahu nejak zasadne neovlivni.

Vana666
19. února • 12:04

Radek: jestli nakonec nebude lepší míň snídat, míň obědvat a víc běhat...
a to platí pro celou posádku
:-D

Radek Ondrášík
19. února • 16:54

A mi je to jedno, ted mam auto, ktere je z pulky plastove, tak jsem spokojeny s vahou :)

Ne
19. února • 7:31

Budoucnost je v plastech, konkretne v plastech lacinych, spatne licujicich a vrzavych. Takze zatimco dnes vam vrze v aute jenom interier, v budoucnu bude vrzat cele auto a k tomu se kroutit v zatackach jak guma. Bude se to samozrejme omlouvat ekologii, ale vsechno je jen o jednom: jak nejdraze prodat co nejlacinejsi vyrobene auto a plasty v masove vyrobe jsou velmi levne.

ts
19. února • 23:31

primarny ciel automobiliek je stlacit naklady.. kilo plastu stoji 15sk, kilo hliniku niekolkokrat tolko + dramaticky rozdiel v nakladoch na spracovanie.. zakaznici si zvyknu

Tom
19. února • 6:11

Z oceli bude kostra a zbytek plast. Dveře, blatníky, kapota, střecha... z plastu. Proč ne? Aspoň to neshnije ;-)

mira023
19. února • 18:17

Už to mělo být dávno, ta moje šunka měla mít blatníky z trabantu a nemusel jsem řešit shnilý podběhy.

Doporučujeme

Články odjinud