Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Hypersport na cestě, SUV na cestě, ničemu se nebráníme. To je jasné poselství sportovní automobilky Lotus.

Generální ředitel automobilky Lotus, Phil Popham, se rozpovídal pro magazín Top Gear o budoucnosti britské sportovní značky. Tak nějak víme, co nás čeká. Pod vlastnictvím čínského Geely bude vznikat sportovní SUV, chystá se pořádný hypersport a nová kapitola základních sportovních modelů.

FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

To vše jste tak nějak v posledních měsících mohli pochytit. Jak to ale vidí samotný Popham? „Musíme být pohotoví, dělat správná rozhodnutí a mít se na pozoru. Musíme jednat tak, abychom z tohoto byznysu mohli kdykoliv odejít.“ Což je logické, protože s čínským chlebodárcem a dnešním trhem sportovních vozů se pohybujete na tenkém ledě.

Malá britská sportovní automobilka je jednou z mála, která přežila až do dnešního dne a může se pochlubit již sedmdesátiletou historií. Nyní se díky finanční pomoci od čínského giganta Geely nemusí soustředit pouze na přežití, ale i na rozšiřování modelové řady, což přesně dělají.

S vývojem hyperauta od Lotusu pomůže Williams. Zajistí elektrické ústrojí

S vývojem hyperauta od Lotusu pomůže Williams. Zajistí elektrické ústrojí

Podle Pophama má Lotus zůstat i nadále sportovní automobilkou, která bude těšit každého řidiče. Budou se zuby nehty držet svých tradic, což těší určitě nejenom nás. Očekávané elektrické hyperauto by se mělo představit již toto léto. Automobilka se prý ale nebrání ani stavbám sedanů nebo onoho chystaného SUV.

Pracovat na těchto pro Lotus neobvyklých vozech však budou pouze pod podmínkou, že do nich budou moci vtisknout své DNA. Velkým otazníkem pak zůstává i design. Transformovat proporce typických Lotusů třeba do vozu SUV rozhodně nebude jednoduché. Uvidíme, co s tím nakonec Britové provedou.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků