Budoucnost automobilky Lotus: Nebrání se ničemu, pokud zachová tradici

Hypersport na cestě, SUV na cestě, ničemu se nebráníme. To je jasné poselství sportovní automobilky Lotus.

Generální ředitel automobilky Lotus, Phil Popham, se rozpovídal pro magazín Top Gear o budoucnosti britské sportovní značky. Tak nějak víme, co nás čeká. Pod vlastnictvím čínského Geely bude vznikat sportovní SUV, chystá se pořádný hypersport a nová kapitola základních sportovních modelů.

FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

To vše jste tak nějak v posledních měsících mohli pochytit. Jak to ale vidí samotný Popham? „Musíme být pohotoví, dělat správná rozhodnutí a mít se na pozoru. Musíme jednat tak, abychom z tohoto byznysu mohli kdykoliv odejít.“ Což je logické, protože s čínským chlebodárcem a dnešním trhem sportovních vozů se pohybujete na tenkém ledě.

Malá britská sportovní automobilka je jednou z mála, která přežila až do dnešního dne a může se pochlubit již sedmdesátiletou historií. Nyní se díky finanční pomoci od čínského giganta Geely nemusí soustředit pouze na přežití, ale i na rozšiřování modelové řady, což přesně dělají.

S vývojem hyperauta od Lotusu pomůže Williams. Zajistí elektrické ústrojí

S vývojem hyperauta od Lotusu pomůže Williams. Zajistí elektrické ústrojí

Podle Pophama má Lotus zůstat i nadále sportovní automobilkou, která bude těšit každého řidiče. Budou se zuby nehty držet svých tradic, což těší určitě nejenom nás. Očekávané elektrické hyperauto by se mělo představit již toto léto. Automobilka se prý ale nebrání ani stavbám sedanů nebo onoho chystaného SUV.

Pracovat na těchto pro Lotus neobvyklých vozech však budou pouze pod podmínkou, že do nich budou moci vtisknout své DNA. Velkým otazníkem pak zůstává i design. Transformovat proporce typických Lotusů třeba do vozu SUV rozhodně nebude jednoduché. Uvidíme, co s tím nakonec Britové provedou.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků