Budoucnost aut podle Čechů? Stávajícím pohonům moc šancí nedávají

V poslední době není moc dnů, kdy bychom nepsali o novém elektromobilu. Vypovídá to o rytmu doby, vidí to však Češi stejně?

Pokud sledujete novinky z automobilového světa pravidelně, asi vám došlo, kudy se ubírá směr vývoje. Stačí se ostatně jenom projít po výstavištích během evropských autosalonů a zakrátko napočítáte spoustu elektromobilů, z nichž některým dokonce chybějí pedály a volant. Než budou auta jezdit úplně sama, bude to ještě trvat docela dlouho, elektromobily tady však ve velkém budou dříve, než si možná myslíme.

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Podle průzkumu, který provedla společnost Volkswagen Financial Services, vidí 42 procent dotázaných Čechů budoucnost v elektroautech. Nejlákavější připadají skupině v rozmezí 27 až 35 let věku – tady se na elektrických vozech shodlo 49 procent respondentů. Lidé ve věku 54 až 65 let jsou vůči těmto vozům skeptičtější, budoucnost v nich vidí pouze třetina dotázaných. O to více ale věří autonomním vozům.

„Předdůchodová generace v životě zažila obrovský technologický pokrok, od televize po počítače. Zdá se, že umělá inteligence samořídících aut je pro ně dobře představitelná. Překvapivě nejméně autonomním autům věří lidé mezi 27 a 35 lety, a to jen ve 23 %. Důvodem může být uvědomování si rizik spojených např. shackerskými útoky či problematiky odpovídající legislativy," vysvětluje Lukáš Cankař, ředitel marketingu Volkswagen Financial Services.

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Podle Cankaře hraje při volbě pohonu budoucnosti roli také vzdělání. U respondentů se základním vzděláním patří doba za třicet let elektromobilům (v 50 %), u vysokoškoláků je tomu v 35 procentech.

Na otázku „V čem vidíte budoucnost automobilismu za 30 let?“ odpovídalo 525 respondentů z českých domácností, které vlastní osobní automobil, přičemž elektroauto si do deseti let plánuje pořídit 56 procent z nich. Ve vodíku vidí budoucnost 12 procent dotázaných, a pro stávající pohony je pouze deset procent respondentů. Zbytek uvedl jiný druh pohonu.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků