Budoucnost aut podle Čechů? Stávajícím pohonům moc šancí nedávají

V poslední době není moc dnů, kdy bychom nepsali o novém elektromobilu. Vypovídá to o rytmu doby, vidí to však Češi stejně?

Pokud sledujete novinky z automobilového světa pravidelně, asi vám došlo, kudy se ubírá směr vývoje. Stačí se ostatně jenom projít po výstavištích během evropských autosalonů a zakrátko napočítáte spoustu elektromobilů, z nichž některým dokonce chybějí pedály a volant. Než budou auta jezdit úplně sama, bude to ještě trvat docela dlouho, elektromobily tady však ve velkém budou dříve, než si možná myslíme.

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Podle průzkumu, který provedla společnost Volkswagen Financial Services, vidí 42 procent dotázaných Čechů budoucnost v elektroautech. Nejlákavější připadají skupině v rozmezí 27 až 35 let věku – tady se na elektrických vozech shodlo 49 procent respondentů. Lidé ve věku 54 až 65 let jsou vůči těmto vozům skeptičtější, budoucnost v nich vidí pouze třetina dotázaných. O to více ale věří autonomním vozům.

„Předdůchodová generace v životě zažila obrovský technologický pokrok, od televize po počítače. Zdá se, že umělá inteligence samořídících aut je pro ně dobře představitelná. Překvapivě nejméně autonomním autům věří lidé mezi 27 a 35 lety, a to jen ve 23 %. Důvodem může být uvědomování si rizik spojených např. shackerskými útoky či problematiky odpovídající legislativy," vysvětluje Lukáš Cankař, ředitel marketingu Volkswagen Financial Services.

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Podle Cankaře hraje při volbě pohonu budoucnosti roli také vzdělání. U respondentů se základním vzděláním patří doba za třicet let elektromobilům (v 50 %), u vysokoškoláků je tomu v 35 procentech.

Na otázku „V čem vidíte budoucnost automobilismu za 30 let?“ odpovídalo 525 respondentů z českých domácností, které vlastní osobní automobil, přičemž elektroauto si do deseti let plánuje pořídit 56 procent z nich. Ve vodíku vidí budoucnost 12 procent dotázaných, a pro stávající pohony je pouze deset procent respondentů. Zbytek uvedl jiný druh pohonu.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků