Budoucnost aut podle Čechů? Stávajícím pohonům moc šancí nedávají

V poslední době není moc dnů, kdy bychom nepsali o novém elektromobilu. Vypovídá to o rytmu doby, vidí to však Češi stejně?

Pokud sledujete novinky z automobilového světa pravidelně, asi vám došlo, kudy se ubírá směr vývoje. Stačí se ostatně jenom projít po výstavištích během evropských autosalonů a zakrátko napočítáte spoustu elektromobilů, z nichž některým dokonce chybějí pedály a volant. Než budou auta jezdit úplně sama, bude to ještě trvat docela dlouho, elektromobily tady však ve velkém budou dříve, než si možná myslíme.

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Podle průzkumu, který provedla společnost Volkswagen Financial Services, vidí 42 procent dotázaných Čechů budoucnost v elektroautech. Nejlákavější připadají skupině v rozmezí 27 až 35 let věku – tady se na elektrických vozech shodlo 49 procent respondentů. Lidé ve věku 54 až 65 let jsou vůči těmto vozům skeptičtější, budoucnost v nich vidí pouze třetina dotázaných. O to více ale věří autonomním vozům.

„Předdůchodová generace v životě zažila obrovský technologický pokrok, od televize po počítače. Zdá se, že umělá inteligence samořídících aut je pro ně dobře představitelná. Překvapivě nejméně autonomním autům věří lidé mezi 27 a 35 lety, a to jen ve 23 %. Důvodem může být uvědomování si rizik spojených např. shackerskými útoky či problematiky odpovídající legislativy," vysvětluje Lukáš Cankař, ředitel marketingu Volkswagen Financial Services.

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Podle Cankaře hraje při volbě pohonu budoucnosti roli také vzdělání. U respondentů se základním vzděláním patří doba za třicet let elektromobilům (v 50 %), u vysokoškoláků je tomu v 35 procentech.

Na otázku „V čem vidíte budoucnost automobilismu za 30 let?“ odpovídalo 525 respondentů z českých domácností, které vlastní osobní automobil, přičemž elektroauto si do deseti let plánuje pořídit 56 procent z nich. Ve vodíku vidí budoucnost 12 procent dotázaných, a pro stávající pohony je pouze deset procent respondentů. Zbytek uvedl jiný druh pohonu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků