Budoucnost aut podle Čechů? Stávajícím pohonům moc šancí nedávají

V poslední době není moc dnů, kdy bychom nepsali o novém elektromobilu. Vypovídá to o rytmu doby, vidí to však Češi stejně?

Pokud sledujete novinky z automobilového světa pravidelně, asi vám došlo, kudy se ubírá směr vývoje. Stačí se ostatně jenom projít po výstavištích během evropských autosalonů a zakrátko napočítáte spoustu elektromobilů, z nichž některým dokonce chybějí pedály a volant. Než budou auta jezdit úplně sama, bude to ještě trvat docela dlouho, elektromobily tady však ve velkém budou dříve, než si možná myslíme.

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Podle průzkumu, který provedla společnost Volkswagen Financial Services, vidí 42 procent dotázaných Čechů budoucnost v elektroautech. Nejlákavější připadají skupině v rozmezí 27 až 35 let věku – tady se na elektrických vozech shodlo 49 procent respondentů. Lidé ve věku 54 až 65 let jsou vůči těmto vozům skeptičtější, budoucnost v nich vidí pouze třetina dotázaných. O to více ale věří autonomním vozům.

„Předdůchodová generace v životě zažila obrovský technologický pokrok, od televize po počítače. Zdá se, že umělá inteligence samořídících aut je pro ně dobře představitelná. Překvapivě nejméně autonomním autům věří lidé mezi 27 a 35 lety, a to jen ve 23 %. Důvodem může být uvědomování si rizik spojených např. shackerskými útoky či problematiky odpovídající legislativy," vysvětluje Lukáš Cankař, ředitel marketingu Volkswagen Financial Services.

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Podle Cankaře hraje při volbě pohonu budoucnosti roli také vzdělání. U respondentů se základním vzděláním patří doba za třicet let elektromobilům (v 50 %), u vysokoškoláků je tomu v 35 procentech.

Na otázku „V čem vidíte budoucnost automobilismu za 30 let?“ odpovídalo 525 respondentů z českých domácností, které vlastní osobní automobil, přičemž elektroauto si do deseti let plánuje pořídit 56 procent z nich. Ve vodíku vidí budoucnost 12 procent dotázaných, a pro stávající pohony je pouze deset procent respondentů. Zbytek uvedl jiný druh pohonu.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků