Budoucnost aut podle Čechů? Stávajícím pohonům moc šancí nedávají

V poslední době není moc dnů, kdy bychom nepsali o novém elektromobilu. Vypovídá to o rytmu doby, vidí to však Češi stejně?

Pokud sledujete novinky z automobilového světa pravidelně, asi vám došlo, kudy se ubírá směr vývoje. Stačí se ostatně jenom projít po výstavištích během evropských autosalonů a zakrátko napočítáte spoustu elektromobilů, z nichž některým dokonce chybějí pedály a volant. Než budou auta jezdit úplně sama, bude to ještě trvat docela dlouho, elektromobily tady však ve velkém budou dříve, než si možná myslíme.

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Podle průzkumu, který provedla společnost Volkswagen Financial Services, vidí 42 procent dotázaných Čechů budoucnost v elektroautech. Nejlákavější připadají skupině v rozmezí 27 až 35 let věku – tady se na elektrických vozech shodlo 49 procent respondentů. Lidé ve věku 54 až 65 let jsou vůči těmto vozům skeptičtější, budoucnost v nich vidí pouze třetina dotázaných. O to více ale věří autonomním vozům.

„Předdůchodová generace v životě zažila obrovský technologický pokrok, od televize po počítače. Zdá se, že umělá inteligence samořídících aut je pro ně dobře představitelná. Překvapivě nejméně autonomním autům věří lidé mezi 27 a 35 lety, a to jen ve 23 %. Důvodem může být uvědomování si rizik spojených např. shackerskými útoky či problematiky odpovídající legislativy," vysvětluje Lukáš Cankař, ředitel marketingu Volkswagen Financial Services.

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Podle Cankaře hraje při volbě pohonu budoucnosti roli také vzdělání. U respondentů se základním vzděláním patří doba za třicet let elektromobilům (v 50 %), u vysokoškoláků je tomu v 35 procentech.

Na otázku „V čem vidíte budoucnost automobilismu za 30 let?“ odpovídalo 525 respondentů z českých domácností, které vlastní osobní automobil, přičemž elektroauto si do deseti let plánuje pořídit 56 procent z nich. Ve vodíku vidí budoucnost 12 procent dotázaných, a pro stávající pohony je pouze deset procent respondentů. Zbytek uvedl jiný druh pohonu.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků