Budoucnost Aston Martin: Angličané vyložili karty

Máme pro vás informace o plánech Astonu na následující tři roky. Těšit se můžeme na supermini i superexklusivní One-77.

Takřka všechny automobilky, Aston Martin pochopitelně nevyjímaje, byly hluboce zasaženy globální ekonomickou recesí, která však u většiny z nich paradoxně podpoří rozvoj i do sfér, jež dosud neokusily. Rovněž Aston Martin hodlá expandovat svými modely do tržních segmentů, ve kterých se zatím žádný Aston neobjevil.

Začněme od spodní části spektra. Již příští rok se rozběhne výroba modelu Aston Martin Cygnet, subkompaktu vycházejícího z Toyoty iQ, ovšem s vlastním interiérem a exteriérovými doplňky. Celá pohonná jednotka zůstane zřejmě beze změn, ale Cygnet se má prodávat zhruba za dvojnásobek ceny Toyoty iQ. Objeví se pouze v Evropě, kde jej bude Aston potřebovat ke splnění komplexních emisních limitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda Concept / Aston Martin Cygnet / Aston Martin Rapide

Poněkud výše stane nový Vantage V12, jenž se bude v omezených sériích vyrábět po boku jeho osmiválcového příbuzného. Šestilitrová pohonná jednotka je naladěna na 517 koní (380 kW) a určena bude opět především pro Evropu. Dvojčata řady DB (DB9 a DBS) se dočkají drobných modifikací, nejvýznamnější novinkou tak nejspíš zůstane čtyřdvéřový Rapide s šestilitrovým dvanáctiválcem s výkonem sníženým na 476 koní (350 kW) a točivým momentem 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 / Aston Martin DBS Volante / Aston Martin V12 Vantage

Přes předchozí zprávy nyní Aston Martin oficiálně potvrdil návrat legendárního jména Lagonda, jež ponese vůz vycházející z prapodivné studie představené letos v Ženevě. Lagonda by se měla začít prodávat na počátku roku 2012 a dopřát si ji budou moci kromě Evropanů též zákazníci v Rusku nebo Číně.

A na závěr zde máme skutečnou perličku, nejexkluzivnější Aston Martin všech dob v podobě sedmisetkoňového supersportu One-77, jenž se má začít vyrábět ještě koncem letošního roku. Ale o skutečné „výrobě“ zde zřejmě nebude řeč, neboť světlo světa má spatřit jen 77 vozů tohoto typu. S cenou bezmála dva miliony Euro půjde o jedno z nejdražších aut současnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků