Budoucnost Aston Martin: Angličané vyložili karty

Máme pro vás informace o plánech Astonu na následující tři roky. Těšit se můžeme na supermini i superexklusivní One-77.

Takřka všechny automobilky, Aston Martin pochopitelně nevyjímaje, byly hluboce zasaženy globální ekonomickou recesí, která však u většiny z nich paradoxně podpoří rozvoj i do sfér, jež dosud neokusily. Rovněž Aston Martin hodlá expandovat svými modely do tržních segmentů, ve kterých se zatím žádný Aston neobjevil.

Začněme od spodní části spektra. Již příští rok se rozběhne výroba modelu Aston Martin Cygnet, subkompaktu vycházejícího z Toyoty iQ, ovšem s vlastním interiérem a exteriérovými doplňky. Celá pohonná jednotka zůstane zřejmě beze změn, ale Cygnet se má prodávat zhruba za dvojnásobek ceny Toyoty iQ. Objeví se pouze v Evropě, kde jej bude Aston potřebovat ke splnění komplexních emisních limitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda Concept / Aston Martin Cygnet / Aston Martin Rapide

Poněkud výše stane nový Vantage V12, jenž se bude v omezených sériích vyrábět po boku jeho osmiválcového příbuzného. Šestilitrová pohonná jednotka je naladěna na 517 koní (380 kW) a určena bude opět především pro Evropu. Dvojčata řady DB (DB9 a DBS) se dočkají drobných modifikací, nejvýznamnější novinkou tak nejspíš zůstane čtyřdvéřový Rapide s šestilitrovým dvanáctiválcem s výkonem sníženým na 476 koní (350 kW) a točivým momentem 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 / Aston Martin DBS Volante / Aston Martin V12 Vantage

Přes předchozí zprávy nyní Aston Martin oficiálně potvrdil návrat legendárního jména Lagonda, jež ponese vůz vycházející z prapodivné studie představené letos v Ženevě. Lagonda by se měla začít prodávat na počátku roku 2012 a dopřát si ji budou moci kromě Evropanů též zákazníci v Rusku nebo Číně.

A na závěr zde máme skutečnou perličku, nejexkluzivnější Aston Martin všech dob v podobě sedmisetkoňového supersportu One-77, jenž se má začít vyrábět ještě koncem letošního roku. Ale o skutečné „výrobě“ zde zřejmě nebude řeč, neboť světlo světa má spatřit jen 77 vozů tohoto typu. S cenou bezmála dva miliony Euro půjde o jedno z nejdražších aut současnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků