Budou silnice z recyklovaného plastu místo z asfaltu?

Budou silnice z recyklovaného plastu místo z asfaltu?

V nizozemském Rotterdamu vyzkouší, jaký potenciál mají silnice vyrobené nikoli z tradičního asfaltu, ale z recyklovaného plastu. Nápad představila společnost VolkerWessels. K výrobě plastových bloků chce použít recyklovaný odpad, především ten vylovený v moři.

Povrch „silnice budoucnosti“ má být sestaven ze snadno spojitelných plastových bloků, takže vlastně půjde o jakési obří Lego. Vnitřek silnice má být dutý, takže v něm mohou být ukryty třeba kabely, potrubí a podobně. Plastová silnice má mít především přínos pro životní prostředí, neboť při výrobě asfaltu prý vznikají až dvě procenta emisí spojených s dopravou.

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Výhodou modulové silnice z plastu bude i rychlost stavby a cena. Není potřeba složité zpevněné podloží a ušetří se údajně také na údržbě. Pokud dojde třeba k poruše kanalizace pod silnicí, prostě se jen rozebere potřebný díl a nebude se muset rozkopávat celá komunikace.

Podobný nápad už měli v Indii, kde ale silnice nevyrábí z plastu, nýbrž využívají recyklovaný plast k výrobě asfaltu, uvádí magazín Gizmodo. Jednou z výhod plastové silnice ale má být také odolnost proti erozi, povětrnostním vlivům a teplotám (konstrukce prý snadno odolá teplotám od -40 do +80°C).

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků