Budou silnice z recyklovaného plastu místo z asfaltu?

Budou silnice z recyklovaného plastu místo z asfaltu?

V nizozemském Rotterdamu vyzkouší, jaký potenciál mají silnice vyrobené nikoli z tradičního asfaltu, ale z recyklovaného plastu. Nápad představila společnost VolkerWessels. K výrobě plastových bloků chce použít recyklovaný odpad, především ten vylovený v moři.

Povrch „silnice budoucnosti“ má být sestaven ze snadno spojitelných plastových bloků, takže vlastně půjde o jakési obří Lego. Vnitřek silnice má být dutý, takže v něm mohou být ukryty třeba kabely, potrubí a podobně. Plastová silnice má mít především přínos pro životní prostředí, neboť při výrobě asfaltu prý vznikají až dvě procenta emisí spojených s dopravou.

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Výhodou modulové silnice z plastu bude i rychlost stavby a cena. Není potřeba složité zpevněné podloží a ušetří se údajně také na údržbě. Pokud dojde třeba k poruše kanalizace pod silnicí, prostě se jen rozebere potřebný díl a nebude se muset rozkopávat celá komunikace.

Podobný nápad už měli v Indii, kde ale silnice nevyrábí z plastu, nýbrž využívají recyklovaný plast k výrobě asfaltu, uvádí magazín Gizmodo. Jednou z výhod plastové silnice ale má být také odolnost proti erozi, povětrnostním vlivům a teplotám (konstrukce prý snadno odolá teplotám od -40 do +80°C).

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků