Budou silnice z recyklovaného plastu místo z asfaltu?

Budou silnice z recyklovaného plastu místo z asfaltu?

V nizozemském Rotterdamu vyzkouší, jaký potenciál mají silnice vyrobené nikoli z tradičního asfaltu, ale z recyklovaného plastu. Nápad představila společnost VolkerWessels. K výrobě plastových bloků chce použít recyklovaný odpad, především ten vylovený v moři.

Povrch „silnice budoucnosti“ má být sestaven ze snadno spojitelných plastových bloků, takže vlastně půjde o jakési obří Lego. Vnitřek silnice má být dutý, takže v něm mohou být ukryty třeba kabely, potrubí a podobně. Plastová silnice má mít především přínos pro životní prostředí, neboť při výrobě asfaltu prý vznikají až dvě procenta emisí spojených s dopravou.

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Výhodou modulové silnice z plastu bude i rychlost stavby a cena. Není potřeba složité zpevněné podloží a ušetří se údajně také na údržbě. Pokud dojde třeba k poruše kanalizace pod silnicí, prostě se jen rozebere potřebný díl a nebude se muset rozkopávat celá komunikace.

Podobný nápad už měli v Indii, kde ale silnice nevyrábí z plastu, nýbrž využívají recyklovaný plast k výrobě asfaltu, uvádí magazín Gizmodo. Jednou z výhod plastové silnice ale má být také odolnost proti erozi, povětrnostním vlivům a teplotám (konstrukce prý snadno odolá teplotám od -40 do +80°C).

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků