Ctou Bibli? Nectou. Zjeveni Janovi.Digitalni otroctvi je nevyhnutne ve vsech myslitelnych oblastech a "demokracie" je jen manipulacni iluze.
Kdysi byla auta symbolem svobody jednotlivce, hlavně v USA. Teď lidi budou nastupovat do aut s vědomím, že jsou sledováni na každém kroku a ještě k tomu jsou vydáni na pospas psychopatickým hackerům, kteří ovládnou jejich auto jako dětskou hračku. Já nevidím jediný důvod, proč by auto mělo být on-line a už vůbec ne jeho základní provozní funkce. Když nemají rozum výrobci, měli by ho mít lidi a taková auta vůbec nekupovat.
Nj, zvykejme si. Dnes patří mezi základní údaje o autě emise CO2 a počet turbodmychadel, zítra to bude operační systém a nainstalovaný firewall.Bude legrace až se to začne v půlce D1 samo aktualizovat, se třemi restarty
Datová konektivita vozidel je věc nevyhnutelná.Bezpečnost je ovšem věcí designu a kontinuálního zlepšování, nikoliv nějakých dodatečných nástrojů.
proč by konektivita měla být nevyhnutelná ?
Protože to je jen o pokračování rozvoje informačních technologií. Konektivita umožní rozvoj car-to-car komunikace, z čehož bude benefitovat např. navigace, pak zde je možnost vzdálené diagnostiky, vzdálené ovládání parametrů prostředí (klimatizace/topení), různé firemní funkce včetně sledování a vyhodnocování ekonomie provozu vozidla, zvýšená ochrana proti odcizení atd. Těchto funkcí je opravdu hodně.Je v pořádku, že se o těchto věcech hovoří teď, protože nejlepší je ovlivňovat je ve fázích studií proveditelnosti a návrhu, než dodatečně až někdo něco ukuchtí.Nebo to dopadne stejně špatně, jako je bezpečnost průmyslových sítí - zastaralá architektur, protokoly bez bezpečnostních mechanizmů, chybějící autentizace.... To je teprve bomba, která zanedlouho vybuchne.Ovšem to nic nemění na tom, že zmiňovaný senátní borec plká kraviny.
Nj, až si říkám jak jsme se dodnes bez toho dokázali obejít
Jestli se prosadi auta bez ridicu, tak to asi nutne bude, protoze komunikace s ostatnimi auty bude zvysovat bezpecnost provozu.
jo, tohle logiku má
Na to stačí výkonnější obdoba NFC. Není třeba být online.
to je k pousmátí, americkej strejda nakazuje co má mít auto povinně...
http://www.cnews.cz/ecall-eu-chce-od-roku-201... ... a co dělá bruselskej úředník?
Jestli je to opravdu koncipováno takto, pak by bylo nejlepší, aby se pan senátor nepletl do věcí, kterým nerozumí.Zřejmě zoufalá lobby firem McAfee, TrendMicro atd, které zatím přežívají, přestože antivirové nástroje jsou reliktem předchozího tisíciletí.
Možná by bylo rozumnější prostě opustit myšlenku, že do aut bude moci (kdokoli, výrobce, servis, policie, mýtný šmíra či jiný bigbrother) dálkově nahlížet a prostě je zakázat připojovat online. A nebude tedy ani onen bezpečnostní problém. Nemám pocit, že bych jezdil po naší polodálnici formuli jedna a musel nutně být připojen na telemetrii a podobné vymoženosti. Emergency call může fungovat i jen jednosměrně z auta ven bez propojení s CAN-Bus a nic jiného potřeba není.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.