Budou muset mít auta povinně ochranu proti kybernetickému útoku?

Budou muset mít auta povinně ochranu proti kybernetickému útoku?

Americký senátor Ed Markey zvolený za stát Massachusetts představil návrh zákona na povinné vybavení aut ochranou proti kybernetickému útoku, tedy jakýmsi antivirovým programem. Kybernetické útoky vůči osobním autům jsou poslední dobou stále častěji přetřásány i v médiích.

Například i německý ADAC upozornil na poměrně snadný průnik přes zabezpečení systému iDrive u BMW, kdy šlo z naprosto cizího počítače na dálku ovládat základní funkce auta jako zámky dveří, zapalování a palubní systémy.

Hacknout auto? V dohledné době zřejmě žádný problém…

Hacknout auto? V dohledné době zřejmě žádný problém…

Podobné záležitosti asi nemusí trápit majitele „hloupých“ aut, ale dnes už jsou internet a složité palubní systémy komunikující s mobilními telefony a počítači dostupné prakticky v každém autě. Navíc je prý poměrně snadné se například přes Bluetooth do vozu „nabourat“ a dokonce měnit jeho nastavení.

Senátor Ed Markey svůj návrh zákona o povinném vybavení aut ochranou proti zneužití opírá o zjištění, že ze 16 dotázaných automobilek jen dvě dokážou ihned reagovat na zprávy o prolomení jejich zabezpečení.

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Pokud bude zákon schválen v navrhované podobě, vyplynou z toho pro výrobce a prodejce aut dvě nové povinnosti: auta prodávaná v USA budou muset být vybavena ochranou proti „hacknutí“ a informace o stupni ochrany budou muset být uvedeny na etiketě nabízeného auta v showroomu podopně jako údaje o spotřebě paliva a emisích.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků