Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

27 komentářů

runner42
15. srpna • 17:53

Pokud bude schválena vyhláškaumožňující neplatit majitelům za využívání společné silniční inrastruktury, podám ústavní stížnost.

Pavel F.
15. srpna • 19:06

Těším se. :-D
Stěžovat si můžete už dnes, protože elektrikáři na spotřební dani z minerálních olejů neplatí ani korunu... :-D

úvaha
18. srpna • 13:48

Nejspíš by se našel i jiný způsob, jak zvýhodnit řidiče elektromobilů a zároveň je zdanit. Kdyby řidiči elektromobilů mohli řídit pod vlivem alkoholu s tolerací do půl promile, tak by možná státu platili aspoň nějakou spotřební daň z alkoholu? ;-)

Buffalo007
15. srpna • 12:05

Už se to ve zprávách několikrát objevilo a je třeba se znova zeptat: Proč místo spojení STK se servisy, nevydají více povolenek na STK? Oni by totiž ty STK mohli vznikat. Zájem by o to byl, ale problém je dostat to povolení.

Driver
15. srpna • 12:37

Protože to jsou kreténi. Že je limit chápu a je to tak i na západě, aby nebylo sto stanic na malém městě. Ale proč jich nemůže být o 10-20% více, to nepochopí nikdo, když nestíhají.
Navíc ten systém udělování licencí není dokonalý. Někde jich je nadbytek, a jinde nedostatek. Exaktně to neuvedu, ale napíklad v městě, kde je 30.000obyvatel jsou 2 a hned ve vedlejším městě kde žije 10.000 je další. Tam stíhají. V jiném městě, kde je 60.000 obyvatel jsou taky dvě. Tak to je na hlavu. Tam by se uživily 3-4 možná i 5.

Marek71
15. srpna • 12:59

A nevyřešil by se ten problém "sto stanic na malém městě" jednoduše tržně? Že by sice vzniklo hodně STK, ale udrželo by se jich jenom tolik, kolik je potřeba, kolik se uživí. Proč to vůbec regulovat?

R
15. srpna • 14:41

Ano souhlasím, jen mam strach, ze by na konec vydrzeli jen ti nejméně poctiví ....nedávno sem se jednoho známého se starým hroznym sharanem ptal jak děla emise a Stk, a on: vždy bez problemu pokud znáš správne lidi....fuj a jet za nim je jako za starou avií 🤨

mpolan
15. srpna • 12:53

Ty dvě ve velkém městě mají spoustu práce, že? A o to více si vydělají. Proč by si dobrovolně snižovali zisky a pouštěli si do rajónu konkurenci?

Aladin
15. srpna • 11:03

Svěření tk vybraným servisům je velmi dobrá věc. Každý si bude moc vybrat, zda pojede do svého servisu nebo na klasickou tk. Na některých tk neumí ani odpojit stálé 4x4, když jedou na válce. V autorizovaném servisu by se měli umět k těmto vozům chovat.Zvýhodnění alternativních pohonů nechápu. Když se projedu po městě, každé dvacáté auto kouří, jak šrot před smrtí a všem je to jedno, to nevadí. Tímto prakticky penalizují vozy s euro 6d stejně, jako dýmající nafty proti elektrice. To je na hlavu.

Joe Doe
15. srpna • 11:45

Zvyhodnenie alternativnych pohonov podporujem - ak bude urobene spravne a zahrnie aj automobily, ktore si ludia mozu dovolit - cista elektrika je stale draha a vodik je este drahsi a navyse prakticky kuriozita.Napr. sa mi paci, ze v Prahe mozu uz aj full hybridy po zaplateni nominalnych 100 korun na rok, parkovat kdekolvek - vratane modrych zon.

Aladin
15. srpna • 12:33

A to je právě ono. Když to přeženu, tak staré velké těžké dýmající naftové suv bez filtru (jsou tací experti) je pro pražské úředníky to samé co zhruba 10-50x čistší vůz. A zvýhodnění elektromobilů, na to asi přišli po návštěvě Beneše. Vždyť nejsou žádné oficiální studie, jaké emise v čr elektromobily nepřímo vypouštějí.

Pavel F.
15. srpna • 19:02

Ještě dodám, že primárním účelem podpory elektriky nejsou nulové emise (jediné auto, které je bezemisní je takové, které se nevyrobí), ale přesunutí emisí mimo hustě osídlené lokality (typicky města).

Pavel F.
15. srpna • 19:00

Velmi těžko se bude počítat, jaké nepřímé emise vypouští elektriky. Nikdo nebude vědět, zda si auto nabiješ z distribuční sítě (tam záleží na obchodníkovi, odkud ti dodá elektřinu) nebo třeba doma z FVE na střeše baráku.

Joe Doe
15. srpna • 21:10

Vo svojom hybride si vsetku elektrinu vyrobim sam, spravidla brzdenim ci plachtenim :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vana
16. srpna • 9:46

Prosím o vysvětlení principu jakým způsobem se při plachtění vyrábí elektřina

Marek71
15. srpna • 12:07

Jo a týká se to jenom rezidentních zón (modrá, fialová), to znamená, že na klasických zpoplatněných místech (oranžová, zelená) musí i hybrid platit. Prostě pravidla jako pro rezidenta.

Joe Doe
15. srpna • 13:50

Ano, ale ide prave o tie rezidencne zony - tam, kde pracuje manzelka, su modre miesta cez den prazdne. A teraz tam moze parkovat zadarmo - pred tym nemohla vobec.

Marek71
15. srpna • 12:00

V Praze je to omezené max. výkonem spalováku tuším 135 kW, takže např. Lexus RX má smůlu. Ale Auris, Prius, RAV4 a taky Lexus NX v pohodě. Další podmínkou je možnost čistě elektrické jízdy, to asi mají jenom ty novější hybridy.

Joe Doe
15. srpna • 13:48

Obmedzenie je na vykon, vek a, ano, cisto elektricku jazdu.Ale cisto na elektrinu jazdia vsetky HSD hybridy od Toyoty. Takze aj uplne prve hybridy od Toyoty. Mas pravdu v tom, ze niektore pseudo hybridy od konkurencie, aktualne predavane modely, nedokazu spalovaci motor vypnut.

Joe Doe
15. srpna • 11:03

Nerozumiem, preco autorizovany servis nemoze robit STK uz davno.Dlho som zil v Britanii a mal som tam britske auto. Takze kazdy rok (taky je interval) so svojou Mazdou na MOT (STK).A robil to tam, svete div se, predajca Mazda/Ford - zhodou okolnosti najblizsia MOT stanica. Raz mi nesvietila ziarovka na SPZ. Tak mi ju tam hned vymenili (zadarmo) a dali protokol o tom, ze som presiel.Mimochodom, v Britanii stat stanovuje maximalnu cenu za STK - bolo to okolo 45 libier ak sa dobre pamatam, v Mazde som platil asi o 5 menej.Ono to funguje, len treba chciet.

mpolan
15. srpna • 12:51

Ale fuj, zavádět takové komunistické praktiky do naší moderní, demokratické společnosti... Regulace cen, nebo nějaké omezení, jak by si potom kamarádi nahrabali?

neodborník
15. srpna • 9:25

Kozel zahradníkem ? Komu to prospěje, bude se víc opravovat to co vynáší a tedy víc platit a zato se bude někde "tolerovat", takže nekonečný bordel.

Marek71
15. srpna • 10:46

Záleží asi od poctivosti servisu. Já třeba už poslední dobou STK dělám tak, že auto dám servisu a ten pověřím, ať to za mě udělá. Nechce se mi tam trávit půl dne, připadá mi to nedůstojné. Auto mám v pořádku, chodím na pravidelný servis a nikdy se mi nestalo, že by si něco vymysleli a chtěli něco opravovat před STK.

neodborník
15. srpna • 18:48

To já dělám taky tak. Spíš jde o tu nějakou rozumnou poctivost, co pustit a co už oporavdu ne. Né to co si přeje "zákazník", který za to rád zaplatí, a vidina zisku je hodně lákavá. To je jako kdyby advokát byl zároveň soudcem.

vana
15. srpna • 11:46

Dělám to taky tak. Auto do servisu ať se postarají i o STK. Kdybych tomu servisu nevěřil, nejezdil bych tam vůbec

Mirek
15. srpna • 10:57

Začal jsem navštěvovat stanici STK, kde se lze objednat na den a čas, který není obsazený dle vlastního výběru. STK pracuje ve dvousměnném provozu do 22:00 pondělí až pátek. Minulý rok jsem tam byl poprvé a vše klaplo naprosto přesně. Zavedli mě do vlastní databáze, s mým souhlasem, kdy mi přijde SMS upozornění na další STK. Proč to tak nemůže fungovat i jinde?

Marek71
15. srpna • 11:55

Když jsem zkoušel STK v okolí (kousek na sever od Prahy), tak všude to bylo bez objednání a když jsem na jednu z nich kdysi před asi 2 lety přijel někdy kolem oběda, čekalo tam dalších pár zoufalců a řekli mi, že dnes už mě asi nevezmou. Vím, že objednat se dá třeba na STK Černý Most v Praze, ale prostě pohodlnější je pro mě dát to servisu a oni se postarají, i když to stojí něco navíc.Ano, kdyby byla možnost se na STK online objednat a mít jistotu, že mě tam vezmou a za 30 minut odcházím, tak to by bylo ideální.

Doporučujeme

Články odjinud