Senát schválil novelu silničního zákona. Co se všechno změní?

Vozy na některé alternativní pohony se mohou odlišovat registrační značkou. Zároveň končí zákaz propojení mezi STK a autoservisy či prodejci aut.

Aktualizace 11:55

Jednou z novinek, které se dotknout všech řidičů na našich silnicích, je sjednocení pravidel pro vytvoření záchranářské uličky s okolními státy. Nově budou muset doleva uhýbat pouze vozy jedoucí v krajním levém pruhu, ostatní budou muset uhnout doprava. Uličku mohou využívat pouze vozy s právem přednosti jízdy, v jiném případě hrozí pokuta až 2500 korun.

Jak jsme avizovali již minulý týden, od října se změní povinná výbava aut. Podrobnosti však teprve stanoví vyhláška. Jásat mohou majitelé elektrických a vodíkových vozidel, kteří si budou moci zažádat o speciální poznávací značky označené písmeny EL.

Vláda ale řeší hlavně propojení STK s autoservisy či prodejci vozidel. Zákaz propojení se od října ruší. Pokud při kontrole dojde ke zjištění závady, budou si řidiči moci nechat opravit auto rovnou, což ušetří čas. Majitelé vozidel, kteří mají zřízenou datovou schránku, se o nadcházející technické kontrole dozví dva měsíce dopředu. To aby se nestávalo, že se o propadlé technické dozví až od policie při silniční kontrole.

Následuje původní text:

Návrh programu na novelu zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích zahrnuje řadu evropských předloh, mezinárodních smluv a výročních zpráv státních institucí. Zajímavá je však část věnující se stanicím technické kontroly.

Takhle se to dělá! Policie v Trutnově upozorňuje, kde dnes bude měřit rychlost

Takhle se to dělá! Policie v Trutnově upozorňuje, kde dnes bude měřit rychlost

Novela má rušit zákaz propojení technických kontrol s autoservisy nebo s prodejci vozidel. Už v dubnu ministr dopravy Dan Ťok avizoval, že chce část práce STK svěřit ověřeným autoservisům. Stanice nestíhají, mají dlouhé termíny a jsou přeplněné. Navíc jich v posledních letech několik ukončilo provoz. Fronty se zvětšují i kvůli novému systému kontroly, kdy technik musí auto navíc šestkrát vyfotit a zadat do databáze.

Další novinkou by po schválení mohly být i speciální registrační značky pro vozy s některými alternativními pohony. Zatím se jedná o elektromobily a vodíková auta. Značky by se měly lišit označením EL. Do budoucna by jim mohly přinést některé výhody. Majitelé by například nemuseli platit na dálnicích a zjednodušené by bylo i parkování ve městech či budoucí zóny pro vjezd.

Autobazary podvádějí stále více. ČOI loni přistihla tři pětiny z nich

Autobazary podvádějí stále více. ČOI loni přistihla tři pětiny z nich

Novela dále například počítá i s novým výstražným systémem záchranných složek. Vozy policie a záchranného systému by mohly jezdit pro lepší viditelnost i s modročervenými, nejen s modrými majáky. Jak už jsme informovali, změnit se mají i pravidla pro vytváření záchranné uličky pro záchranáře na silnicích se třemi a více pruhy v jednom směru.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků