Budou díly na japonská auta konečně levnější? EU navrhla zrušit clo.

Budou díly na japonská auta konečně levnější? EU navrhla zrušit clo.

Právem velebná spolehlivost japonských aut bývá vykoupena vyššími cenami originálních náhradních dílů ve srovnání s evropskými automobilkami. Jednou z příčin je clo ve výši 3,0 až 4,5 procenta, kterým jsou zatíženy automobilové součástky dovážené do EU z Japonska.

Podle japonského byznys deníku Nikkei, citovaného na Autonews.com, se ročně protočí v tomto byznysu asi 3,7 miliardy eur (96 miliard Kč).

Evropská unie je podle tohoto zdroje připravena zrušit s okamžitou platností dovozní cla na autodíly výměnou za zrušení cel, které uvaluje Japonsko na potraviny z Evropy. Například víno podléhá dovozní dani 15 procent, u sýrů je to dokonce 30 procent.

EU je údajně ochotna zrušit až 90 procent všech cel na dovoz zboží z Japonska. Automobily ze země vycházejícího slunce však budou mít nadále v Evropě konkurenční nevýhodu, neboť budou stále podléhat desetiprocentnímu clu.

Kvůli úpravě celního styku mezi EU a Japonskem se příští týden sejdou v Bruselu zástupci obou stran na třetí kolo vzájemných rozhovorů.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků