Budou díly na japonská auta konečně levnější? EU navrhla zrušit clo.

Budou díly na japonská auta konečně levnější? EU navrhla zrušit clo.

Právem velebná spolehlivost japonských aut bývá vykoupena vyššími cenami originálních náhradních dílů ve srovnání s evropskými automobilkami. Jednou z příčin je clo ve výši 3,0 až 4,5 procenta, kterým jsou zatíženy automobilové součástky dovážené do EU z Japonska.

Podle japonského byznys deníku Nikkei, citovaného na Autonews.com, se ročně protočí v tomto byznysu asi 3,7 miliardy eur (96 miliard Kč).

Evropská unie je podle tohoto zdroje připravena zrušit s okamžitou platností dovozní cla na autodíly výměnou za zrušení cel, které uvaluje Japonsko na potraviny z Evropy. Například víno podléhá dovozní dani 15 procent, u sýrů je to dokonce 30 procent.

EU je údajně ochotna zrušit až 90 procent všech cel na dovoz zboží z Japonska. Automobily ze země vycházejícího slunce však budou mít nadále v Evropě konkurenční nevýhodu, neboť budou stále podléhat desetiprocentnímu clu.

Kvůli úpravě celního styku mezi EU a Japonskem se příští týden sejdou v Bruselu zástupci obou stran na třetí kolo vzájemných rozhovorů.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky