Budeme jezdit ve městěch 60 km/h?

37 komentářů

Robo
24. května • 11:28

My máme na Slovensku 60 a je to dobre. Chvíľku bola tiež maximálka na 50km a to bol des.

Osobne si myslím, že tých 10km nikoho nezachdáni, reačné časy sú temer rovnaké.

Kto chodí ako hovädo, tomu ani 50-ka nepomôže, ale kto chodí podľa predpisov, tomu tých 10km pomôže k zvýšeniu prejazdnosti a zráchleniu dopravy.

50-ka je blbosť, som všetkými desiatimi za 60-ku.

Nehovoriac o tom, že 50 je čo sa týka zaradenia rýchlosti niekde medzi 3-koua 4-kou, motor sa trápi.

Mitch
23. května • 13:10

60? to se mi nezda, podle mne to neudelaj, radsi maji zavest minimalni hranici alkoholu a po prekrocini - zatykani, vezeni... a hlavne zrusit prednost chodcu, a stejne jezdim podle situace, jestli je tam 50 nebo 70 jedu bezpecne, to znamena i 30 kde je 50, i 100 kde je 50 - jak rikam podle citu, je to moje vec

rmira
24. května • 8:25

Myslel jste asi maximální hranici alkoholu, ale minimální je vtipnější, to uznávám.

Slaughter
23. května • 4:26

2Ron Jeremy : ja myslel ze prechody musej bejt znaceny svislou dopravni znackou   ale jisty si nejsem, kazdpodne takto neoznaceny prechod je tezky zahlidnout...

ze zkusenosti vim, ze vetsina lidi ve vesnicich tech 60 jezdi, tak proc to neuzakonit a myslim, ze kdyby byla povolena vyssi rychlost nez 50, s tim ze by byla omezovana znackami, by modlo ridice primet tu snizenou rychlost dodrzovat...

pamatujete si jeste na rychloslost v obcich v dobe nocniho klidu? a to jezdili auta, pro ktera to byla temer max rychlost

a povinnost svitit? ste nikdynepotkali "neviditelny" auto, ktery splyva se silnici? myslim ze pro provoz a hlavne predjizdeni je to dost nebezpecny...ale dozira me, kdyz obcas na osvetlenych prazskych silnicich potkam auto, ktere nesviti za sera, ci dokonce za tmy....

 

Ron Jeremy
25. května • 9:43

Bohužel, průšvih je v tom, že nemusí. Spolu s kvalitou horizontálního dopravního značení (oježděné, nereflexní) to považuji za velmi ohrožující jak pro chodce, tak i pro řidiče. Jsem pro to, aby byl přechod označován na nepřehledných místech s dostatečnným předstihem a pak přímo u přechodu vždy svislým dopravním značením.

Co se týče svícení, svítím prakticky pořád, celoročně. Mám auto v šedivé metalíze, takže je to téměř nutnost. Navíc mě samotného štvou lidi, co nerozsvítí ani za šera či za deště - asi si myslí, že by jim přišla velká faktura od elektráren. Grrrrrrr...

Petr
22. května • 23:09

Sohlasím s 50kou, měřením u škol. Ve městech označit přechody a nelogické duplicitní zrušit. Jsem pro přednost chodců ale při logickém rozmístění přechodů a ne že dám na rovné cestě (kor když je čtyřproudová) přednost a po cca 20 metrech je další přechod.

Svícení v létě neuznávám. Zachvíli si budeme muset ještě potrubovat. Zákoná povinnost svítit při snížené viditelnosti - ano.  V zimním období - ano.

Avšak i policejní kontroly neukázněných chodců (např. chze po prostředku cesty ve městě, skok na přechod bez ohlédnutí a na poslední chvíli,  omezení auta vstupem do cesty v blízkosti přechodu).

 

pEt
22. května • 13:51

Můj názor je ten, že ani 60km/h ani 50km/h není správná, pokud nebude doplněna další značkami které omezují rychlost. Tak např.: Když zůstane 50km/h, tak ať dají na přehledné úseky 60 nebo 70km/h. Nechápu, když člověk musí jet mimo město, kde nejsou přechody ani chodníky a kolikrát ani domky, 50km/h. Nadruhou stranu nevím, proč nedají 30km/h v místech, kde těch lidí je zase příliš nebo je tam nějaká nebezpečná křižovatka. Je to u nás na hlavu postavené. Tím by se nehodovost v městech určitě zlepšila.

Podle mne by byla nejlepší ta 60ka + značky ve měste, které omezí rychlost.

Líbí se mi řešení v jedné obci na slovácku, kde mají u školy zpomalovací prách přes celou cestu, přes který se dá jet jen opravdu opatrně (15km/h), pak přechod a zase prách. Ta silnice vede z kopce, takže tam před tím řidiči jezdili opravdu rychle. A navíc na slovácku se 50km/h stejně nedodržuje (ani se nedivím, když jsou tam tak strašně dlouhé vesnice).

Ron Jeremy
22. května • 14:41

Plně souhlasím. Jsem za zachování 50km/h v obci, ale za důsledné značení úseků např. 70-80 tam, kde to situace umožňuje, a naopak snížení na 40-30 tam, kde je to žádoucí (okolí škol apod.). Také bych se přimlouval za povinné označování přechodů pro chodce svislým dopravním značením - za deště si na lesknoucí se vozovce nemusím blížícího se přechodu vůbec všimnout. Naopak, jsem pro zvýšení limitu mimo obce na 100km/h, tedy na stejnou úroveň, jako např. v Německu.

Petr
22. května • 13:21

Jestli prosadí 60ku v obci tak jsou to ( těžko hledám správné výrazy ) debilové. Prokazatelně to snižuje počty mrtvých a zraněných. Druhá věc je ale donutit mnoho blbečků aby se touto rychlostí řídili. Jestli někomu při padesátce pětka netáhne tak ať si podřadí. Myslím, že by bylo dobré více kolem sebe upozorňovat na to, že díky chování některých jedinců ročně zabijeme a zmračíme moho lidí zcela zbytečně jen díky omezenosti některých řidičů. Pro začátek doporučuji zamyslet se sám nad sebou. Třeba to pomůže ušetřit nějaký život.

Přeji příjemný den a jezděte s rozumem. 

saus
25. května • 14:48

To Petr: Tak jsem se nad sebou zamyslel a zjistil jsem že 60 je málo.

Dusan
22. května • 17:00

Volba maximalni rychlosti ve mestech je vzdy kompromisem mezi plynulosti dopravy a poctem zraneni ci mrtvych. Samozrejme, ze cim min se pojede tim min lidi zemre. Idealni by bylo nejezdit vubec, pripadne maximalne 10km/hod a bezec s praporkem pred vozidlem. Jenze to asi dneska neni realne, tak se hleda kompromis. Jestli je spravnym kompromisem 50 nebo 60 uz je otazka.
Mne osobne je to celkem ukradene, je fakt jedno jestli nebudu dodrzovat padesatku nebo sedesatku.

PJ
22. května • 16:05

Ja tedy nejsem pro plosne zvyseni povolene rychlosti ve meste, spise by me potesilo, kdyby se rychlost mohla v ruznych zakoutich mesta stanovovat vice individualne (nekde je 50 moc, jinde malo), ale zajimala by me ta Vase "prokozatelnost snizovani poctu mrtvych a ranenych". V CR to totiz rozhodne neplati, po snizeni povolene rychlosti na 50 se v tomto smeru absolutne nic nezmenilo, aby se o par let pozdeji pocet mrtvych a zranenych chodcu ve meste znasobil po zavedeni jejich prednosti. Nematme tedy prosim nepodlozenymi argumenty.

Ono se moc neni cemu divit, nebot potkat ve meste na beznych silnicich (cili ani ne v oblastech, kde se pohybuji stovky lidi, ani na periferiich) nebo pri prujezdu mensi obci auto jedouci 50 km/h je strasna vyjimka, troufnu si rici, ze je to tak jedno az dve auta ze sta, zvlaste v druhem pripade. Vetsina lidi jezdi 60-70, i na zaklade toho je vsak videt, ze si zrejme omezeni na 50 km/h ve mestech nepreji a mam-li toto brat jako jakesi referendum, je pozadavek na zvyseni povolene rychlosti ve meste naprosto na miste. To same se preci stalo na Slovensku, povolena rychlost byla snizena na 50, aby se zahy zjistilo, ze o takove omezeni stoji pramalo lidi, nikdo jej nerespektuje a omezena rychlost byla vracena zpet na 60. Proc spolecnosti nutit neco, o co sama nestoji... Ja pro to tedy nejsem, ale pokud si to pres jasnou argumentaci zjevne preje vetsina spolecnosti, nemohu se nez podvolit...

Name and surname
22. května • 0:54

Tak nevím, ale všude ve světě se snižuje rychlost ve městech, ale naši páni posranci asi hodně chvátají do práce, že tolik chtějí rychlost naopak zvýšit. Nechápu to. Takže chodci to mají spočítané. Jsou překážkou na silnici. A doufám, že někde před školou nějakej ožralej trouba (kterýmu NEJDE sebrat na místě řidičák) smete nějakýmu poslanci děcko. Pak asi budou všichni volat po snižení rychlosti a sbírání řidičáků, co?

Takže: Jsem pro max 50 ve městě, u škol 30, na dálnici skrz město klidně i 100. Kontrolovat dodržování rychlosti především u těch škol, ale ne nesmyslně (ale zato pohodlně) na nějaké výpadovce. Sbírat řidičáky na místě. Nedal jsi přednost, jízda na červenou, nedals přednost chodci, jedeš pod vlivem a nebo letíš rychle okolo školy? Jsi bez řidičáku. Ostatní nechat na body. Nasadit absolutní přednost chodců na přechodě. Všude jinde to funguje, u nás je to jako vždy polovičaté. Dětské sedačky - povinnost. Chceš jezdit autem a s dětma? Tak je chraň. Jinak jezdi třeba autobusem. Za pohodlnost se musí platit a je to jen ku prospěchu děcek. Navíc povinnost svítit celoročně (pár korun za žárovky nikoho nezabije), v zimě jen se zimníma gumama (včetně náklaďáků a autobusů) a do hor i s řetězy a lopatkou, povinně vozit tu reflexní vestičku ve všech autech pro případ oprav na silnici. Ciklistům doporučit helmu a povolit jízdu po chodnících, pokud neohrozí chodce, aby se nemuseli motat mezi auty. Jasně daný ceník/body za přestupky, aby nedocházelo k promijení trestů a korupci.

Stálo by to sice pár korun a nějaké to odříkáni si rychlosti za volantem, ale pro bezpečnost na silnicích by to bylo asi nejlepší...

lubos
24. května • 10:55

Ale tez zavest pokuty pro nedisciplinovane chodce. Nekdy to proste nejde, kdyz je kolem 20lidi a prochazi si prechodm po jednem misto aby udelali skupinku a presli najednou. Vzdyt to maji napsany i v zakone. Kdyby clovek striktne dodrzoval zakon do bodky, to jest, dat prednost chodci, kdyz stoji na prechodu tak na nektercyh prechodech by auto neprojelo pul dne Kdyz jedu pesky tak se tim ridim.

Lemming
22. května • 8:42

Ja si obcas kacirsky rikam, jestli takove plosne omezeni rychlosti ve meste ma vubec smysl, protoze bezpecna rychlost je vsude jina Ale s tim bych vpodstate souhlasil.

Ad kontrolovani - pro to jsou vsichni krome policie Ta porad rika, ze muze merit jenom tam, kde lze auto bezpecne zastavit. Takze meri pouze na prehlednych usecich, kde omezeni rychlosti je nesmyslne nizke a v tech rizikovych nemeri, protoze by tim ohrozovali silnicni provoz...

Sbírat řidičáky na místě. No, jak za co... Jak mnozi Mozna poku by byly presne vyjmenovane prestupky, za ktere by se to dalo, jinak je to ale jen dalsi penezovod do kapes policajtu.

Prednost chodcu: Ja myslel, ze uz u nas je. Nebo chcete pridat do vyhlasky "Pokud vstoupi chodec do vozovky, je ridic povinnen ihned zabrzdit a to i na vzdalenost kratsi jednoho metru. Pokud to nedokaze, prijde dozivotne o ridicak..." Podle mne je soucasna uprava vyhovujici, zlepsit by se melo spis jeji uplatnovani. Ja se tu prednost snazim vicemene davat, nedavam ji vetsinou jenom v pripade, kdy jedu po silnici sam a chodec za mnou muze bez problemu prejit, to fakt nema smysl.

A obcas je to i nebezpecne - treba kdyz prejizdim frekventovanou silnici, tak v ni tezko budu zastavovat, abych dal prednost chodcum, kteri mi krizuji cestu na druhe strane krizovatky. A stejne tak kdyz odbocuji doleva z vedlejsi a musim hlidat tri smery, tak tezko jeste budu zkoumat, jestli chodec chce prejit nebo ne.

S tema detskejma sedackama prakticky souhlasim. Filozoficky se mi ale prici, aby ze mne stat delal blbce a narizoval mi, jak mam chranit sam sebe a sve deti.

S celorocnim svicenim by se dalo taky souhlasit. Sice mi prijde uchylne svitit za jasneho dne a v lete to nedelam, ale prekousnul bych to

Za zimni gumy hlasuju vsema deseti. Neni nic horsiho, nez se 30 kilaku plouzit 40-50 za blbcem co "usetril", kdyz by clovek se zimakama mohl v klidu jet 80. A predjidet se na te silnici moc neda ani za sucha, natoz v zime, kdyz mezi pruhy je brecka.

Ad cyklisti: Hlavne bych dozivotne bral opravneni ridit kolo za jizdu vedle sebe... Potkal jsem tuhle takove dva experty v Brne v Pisarkach - nepretrzite proudy aut v obou smerech a oni do toho Fakt jsem mel sto chuti je trochu pritlacit na svodidla. A to vedle silnice vede cyklisticka stezka!

JN
26. května • 14:13

Prakticky 100% souhlas. 

Petr Šikl
24. května • 8:21

S celorocnim svicenim by se dalo taky souhlasit. Sice mi prijde uchylne svitit za jasneho dne a v lete to nedelam, ale prekousnul bych to. << svítit za jasného dne není "úchylné", důležité není jen vidět, ale také být viděn. Např.: proti sluníčku jsou svítící vozy mnohem dříve vidět. Zrádné je především, když se v koloně svíticích aut objevují nesvítící vozidlo.

sch
22. května • 13:46

k te prednosti pri vjizdeni na hlavni pred prechodem. Znam takove misto v Praze na vinohradske a je celkem normalni ze dam prednost vozum, vjedu do krizovatky na tramvajove koleje, stejne se po nich jezdi je to tam moc uzke, zastavim tam, vpodstate nastorc pres krizovatku, a dam prednost chodci, auta na hlavni by museli stejne kvuli nemu zastavit tak zastavi az za mnou, jen nesmi jet tramvaj, pred tou chodci prednost nemaji a me na kolejich by asi vyzvonil.

Lemming
22. května • 15:32

Ja mel na mysli jiny pripad - krizuji hlavni, docela frekventovanou. Kdyz bych mel davat prednost chodcum prechazejicim rovnobezne s hlavni ulici na druhem konci, tak bych musel tu hlavni zablokovat, nebo hlidat misto dvou smeru aut jeste dva smery chodcu

Funcarver
21. května • 22:17

Já jsem za 60km/h při 50km/h mám na 5ku silně podtočený motor, při 60km/h to už jde

forester
21. května • 23:30

Tak to ja mam vyhodu, na petku mi to pochroupe jeste i ctyricitku, na ctyrku v pohode tricet a ani moc neprotestuje na to, Ze auto ma pohotovostni puldruhy tuny...

Leonardo Cupranek
21. května • 23:52

Nojo a Vejtraska mozna muze ject na nejvyssi stupen i 20

Me to teda na sestku pod 55km/h nejde. Ale myslim, ze je uplne jedno, jestli je ve meste 50, nebo 60. V centru, na mistech kde jsou lidi a provoz, dost casto jedu i min jak 50. Naopak pokud jedu v nedeli dopoledne po prazdne oplocene ctyrproude silnici z Barrandovskeho mostu smerem na Plzen, jedu klidne i pres kilo a pokud me pri tom chytej, asi moc velkej rozdil v pokute nebude, jestli jsem spravne mel ject 50, nebo 60.

PeterL
24. května • 9:04

tu ani tak nejde o to, že ti to na 5-ku ťahá ešte 40 alebo 55, dôležitejšie je, že väčšina áut s manuálnou prevodovkou je zprevodovaná tak, že 60 km/h je optimálna rýchlosť na 4-ku. Auto si spokojne brumlá, nie je ani vytočené, ani podtočené.

Iste, môžeš ísť 60 km/h aj na 3-ku, alebo 5-ku, ale už to nie je ono.  To isté pri 50 km/h:  4-ka už je trochu podtočená a 3-ka mierne vytočená. Pokiaľ robíš krátke prískoky, tak to nevadí, ale keď ideš po 4-prúdovke dlhší úsek, tak je ďaleko pohodlnejšie ísť 60km/h na 4-ku, ako 50k/h na 3-ku.

Na druhej strane ale treba povedať, že aj keď je rozdiel medzi 50 km/h a 60 km/h len 10, tak z hľadiska bezpečnosti premávky je to veľký rozdiel a v EU asi dobre vedia, prečo majú plošný limit 50 km/h. 

cévéťák
22. května • 22:12

A mn je to s CVT převodovkou úplně šuma fuk ...

Martin
23. května • 23:57

to cévéťák: a muzes prosim napsat o jake auto jde a dojmy? Me strasne laka Audi multitronic. Diky Martin

ethrall
21. května • 23:12

Sakra, ja som ani nevedel, ze vy v CR mate v meste len 50tku, my mame 60tku a skor by som bol aby sa to zmenilo na 50, pretoze takto je viac havarii a v zahranici som si zvykol na 50. Ciselne sa to nezda, ale je to dost velky rozdiel v rychlosti, vodic nestiha vsetko registrovat a ma horsie reakcie.

Vangelis
24. května • 10:00

Jo tak ty máš horšie reakcie v 60 km rychlosti. No to seš teda frajer . To by sis možná měl pořídit kolo, tam se budeš´moct plně soustředit.

Vangelis
24. května • 10:00

Jo tak ty máš horšie reakcie v 60 km rychlosti. No to seš teda frajer . To by sis možná měl pořídit kolo, tam se budeš´moct plně soustředit.

Anndy
22. května • 12:30

Ved tu par rokov, v SR 50-ka bola, ale sa zrusila, lebo sa "zistilo", ze to nic neprinasa.

PSE
21. května • 21:20

Jestli má někdo na jízdu autem, má i na dětské autosedačky. Je to ostuda, když rodiče své děti nepoutají. Přitom stačí tak málo, rychle zabrzdit a je to průšvih. Ostuda rodičů, kteří nepoutají své děti.

Leonardo Cupranek
21. května • 23:48

Ohledne sedacek je diskuse pouze o vyjimce pro rodiny s vice detmi. Do vetsiny aut se 3 sedacky vedle sebe nevejdou, natoz vice. A spravnej lidovec a cikan jich ma alespon 8. Z pera lidovcu byl i navrh zakona, aby rodiny se 4 a vice detmi dostavali 100 litru pridavek na koupi vetsiho auta. Takze kazda cikanska rodina by za 50 tisic nento narok "prodavala" jinejm lidem a automobilkam vyrabejicim auta typu Zafira by prudce stoupl obrat.

Jirka V.
21. května • 22:56

Ten nápad s nepovinnejma sedačkama je od lidovců. Vzhledem k jejich vztahu k potratům a antikoncepci to chápu jako specifickou variantu regulace porodnosti.

Jiří P
28. května • 13:16

Kdo má na to řádně se starat o více dětí, ten musí počítat s tím, že musí mít i na koupi většího auta. Při používání sedaček nesmí být žádný pardon. Máš na auto, máš na uživení dětí, tak si kup sedačku a neopruzuj. Slušná sedačka stojí co dvě nádrže benzínu, tak co?!?

John
21. května • 20:27

Ani jsem si nevsiml, ze je ve meste 50km/h. Kez by se dala Praha touto rychlosti projizdet...

Mike_k
21. května • 21:12

Ale tak vzdyt se casto da. Prazaci totiz narozdil od vsech ostatnich ridicu umi jet i v kolone rychle a plynule. Je to smutne (vzhledem k tomu ze z Prahy nejsem) ale je to tak.

Dušan D.
23. května • 21:07

Taky jsem si toho všiml. Tady v Brně se vždycky najde pár blbů, kteří vidí červenou, ale dají plnej kotel, aby ještě před světly stihli pár aut předjet. Pak musí zastavit, za nimi musí zastavit celá kolona a zase se to celé rozjíždí. Místo zelené vlny se jede "přískoky vpřed". Praha mě v tomto příjemně překvapila.

Vzzzum
21. května • 20:23

Je to k nicemu,60 je stale mala rychlost,takze kdo 50 prekracuje (alespon nekdy vsichni),bude prekracovat i 60.Je mi jasne,ze by zase nebyla po prekroceni takova pokuta,pac vetsina jezdi tak 70,ale stejne...Az se radeji zabyvaji dulezitejsimi vecmi nez zvedani rychlosti.

Doporučujeme

Články odjinud