Bude z Audi TT elektromobil? Zánik německého kupé by mohla zachránit elektrifikace

S budoucností známého kupéčka od Audi to nevypadá zrovna dobře. Podle části vedení automobilky by ovšem mohlo nadále žít, pokud by se poddalo elektrifikovanému pohonu.

Vcelku nedávno jsme se dočkali modernizace třetí generace Audi TT. Není tedy pochyb, že životní linie současné verze německého kupé spěje ke konci. S možným nástupcem to přitom nevypadá zrovna dobře. Kromě zpráv o možnosti přechodu modelu na karoserii „čtyřdveřového kupé“ už totiž přímo z Audi zazněly zprávy, že bychom se nakonec dalšího TT nemuseli vůbec dočkat.

Zájem o malé kupé jednoduše opadá a s ním také konečná čísla prodejů. Zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy. Nyní však technický ředitel Audi Hans-Joachim Rothenpieler uvedl v rozhovoru s britským Auto Expressem, že jistá naděje na život TT stále existuje.

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

„TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA. Bojujeme za jeho přežití a chceme ho udržet při životě. Plánuji proto své kolegy přesvědčit o jeho možné elektrifikaci,“ řekl magazínu Rothenpieler.

Nové Audi TT by tedy v budoucnu mohlo fungovat jako další propagátor elektrifikované budoucnosti značky. Rothenpieler ostatně uvedl, že nejen TT, ale také stárnoucí R8 by nejradši viděl přetvořené do stále vzrůstající éry elektromobility. V současné podobě by jednoduše nemohly modely pokračovat dále.

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Zda by tedy nová generace Audi TT přijela ve formě plug-in hybridu či plnohodnotného elektromobilu, to je zatím ve hvězdách. V Audi se nicméně o těchto plánech diskutuje, přičemž se řeší i elektrifikace vrcholných sportovních verzí RS v modelové řadě. Podle Rothenpielera si musí značka i v době baterií a elektromotorů udržet svou sportovní duši.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků