Bude z Audi TT elektromobil? Zánik německého kupé by mohla zachránit elektrifikace

S budoucností známého kupéčka od Audi to nevypadá zrovna dobře. Podle části vedení automobilky by ovšem mohlo nadále žít, pokud by se poddalo elektrifikovanému pohonu.

Vcelku nedávno jsme se dočkali modernizace třetí generace Audi TT. Není tedy pochyb, že životní linie současné verze německého kupé spěje ke konci. S možným nástupcem to přitom nevypadá zrovna dobře. Kromě zpráv o možnosti přechodu modelu na karoserii „čtyřdveřového kupé“ už totiž přímo z Audi zazněly zprávy, že bychom se nakonec dalšího TT nemuseli vůbec dočkat.

Zájem o malé kupé jednoduše opadá a s ním také konečná čísla prodejů. Zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy. Nyní však technický ředitel Audi Hans-Joachim Rothenpieler uvedl v rozhovoru s britským Auto Expressem, že jistá naděje na život TT stále existuje.

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

„TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA. Bojujeme za jeho přežití a chceme ho udržet při životě. Plánuji proto své kolegy přesvědčit o jeho možné elektrifikaci,“ řekl magazínu Rothenpieler.

Nové Audi TT by tedy v budoucnu mohlo fungovat jako další propagátor elektrifikované budoucnosti značky. Rothenpieler ostatně uvedl, že nejen TT, ale také stárnoucí R8 by nejradši viděl přetvořené do stále vzrůstající éry elektromobility. V současné podobě by jednoduše nemohly modely pokračovat dále.

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Zda by tedy nová generace Audi TT přijela ve formě plug-in hybridu či plnohodnotného elektromobilu, to je zatím ve hvězdách. V Audi se nicméně o těchto plánech diskutuje, přičemž se řeší i elektrifikace vrcholných sportovních verzí RS v modelové řadě. Podle Rothenpielera si musí značka i v době baterií a elektromotorů udržet svou sportovní duši.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků