Bude z Audi TT elektromobil? Zánik německého kupé by mohla zachránit elektrifikace

S budoucností známého kupéčka od Audi to nevypadá zrovna dobře. Podle části vedení automobilky by ovšem mohlo nadále žít, pokud by se poddalo elektrifikovanému pohonu.

Vcelku nedávno jsme se dočkali modernizace třetí generace Audi TT. Není tedy pochyb, že životní linie současné verze německého kupé spěje ke konci. S možným nástupcem to přitom nevypadá zrovna dobře. Kromě zpráv o možnosti přechodu modelu na karoserii „čtyřdveřového kupé“ už totiž přímo z Audi zazněly zprávy, že bychom se nakonec dalšího TT nemuseli vůbec dočkat.

Zájem o malé kupé jednoduše opadá a s ním také konečná čísla prodejů. Zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy. Nyní však technický ředitel Audi Hans-Joachim Rothenpieler uvedl v rozhovoru s britským Auto Expressem, že jistá naděje na život TT stále existuje.

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

„TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA. Bojujeme za jeho přežití a chceme ho udržet při životě. Plánuji proto své kolegy přesvědčit o jeho možné elektrifikaci,“ řekl magazínu Rothenpieler.

Nové Audi TT by tedy v budoucnu mohlo fungovat jako další propagátor elektrifikované budoucnosti značky. Rothenpieler ostatně uvedl, že nejen TT, ale také stárnoucí R8 by nejradši viděl přetvořené do stále vzrůstající éry elektromobility. V současné podobě by jednoduše nemohly modely pokračovat dále.

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Zda by tedy nová generace Audi TT přijela ve formě plug-in hybridu či plnohodnotného elektromobilu, to je zatím ve hvězdách. V Audi se nicméně o těchto plánech diskutuje, přičemž se řeší i elektrifikace vrcholných sportovních verzí RS v modelové řadě. Podle Rothenpielera si musí značka i v době baterií a elektromotorů udržet svou sportovní duši.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků