Bude Volkswagen propouštět?

9 komentářů

???
8. září • 13:43

Zaměstnanci v německých fabrikách VW mají platy o 20% vyšší, než je v branži v Evropě zvykem, Renault v Dacii dává zaměstnancům 10% z běžných platů v oboru v Evropě... To se do cen aut prostě musí promítnout. Že by ti maníci v D byli o 110% lepší a produkovali o 110% lepší auta, než Rumuni a o 20% lepší auta než všichni ostatní, to asi ne. To nemá s kvalitou nic společnýho, to je prostě jen o síle a schopnosti odborů. Když jsem tady v Česku dělal v německé firmě a chtěli jsme zakládat odbory, to bylo pozdvižení...

Ralf
8. září • 18:16

No jo, ale ten Němec, co tu stejnou práci dělá 15 let asi bude zručnější a lepší než rekrutovanej Rumun z pracáku. Nehledě na fakt, že slabě zaplacení pracovníci, co si to auto, které dennodenně skládají, nikdy nebudou moci dovolit, mají ze závisti tendenci při montáži dělat naschvály, aby si to ti "majetní" užili, a kradou.
 
VW musí snižovat stavy, pač levné konkurenční krámy tlačí cenu dolu, díky mentalitě dnešních zákazníků, které zajímá jen a jen cena. U VW po odchodu Piecha jde všechno kvalitou o krok zpět a unifikace je nejvyšší v celé historii - servisáci mohou potvrdit (např. GOLF V, Octavia II, new Passat, T5, atd..)
Apropos, v automobilovém průmyslu kvalitu nikdy v průměru zákazníci neocení až na vyjímky. Můj názor je ten, že dnešní průměrný zákazník je pablb, kterému stačí tvar karoserie, pár zbytečných technických vychytávek, pěkné PR a hlavně nízká cena, dál už ho to nezajímá. 
Ono stačí pohled do historie, a položit si otázku kde skončily velmi kvalitní tradiční britské vozy, komu patří Ferrari, Alfa, atd... Všechno to převálcuje levný ksindl s masovou produkcí a minimálními zisky. A to ještě nezaútočili mistři oboru z Číny - to bude teprve peklo!  

vedeni
8. září • 22:50

Nemyslim si,ze pribuzny SS-Brigaderfuehrera Porsche-ho (curak vyuzivajici koncentracniky k levne praci), pan Ferda Piech, mel nejakou zastitu nad kvalitou. Jeho domenou bylo spis megalomanstvi VW. Phaeton... kdo si ted ho koupi a proc taky? Dale: 1L volkswagen - ano, jednou se v nem projel, ale tento absurdni-byt chvalyhodny-projekt byl od zacatku nesmysl a dneska o nem nikdo nevi. Bugatti Veyron. Tento komicky vuz nikdy neprekroci prah autosalonu. O to se vsadim, i kdyz ted ma mit udajne uz konecne "ostrou" premieru. Motor V10 TDI. Ano,jede to, ponevadz objem nicim nenahradis, ale kde kultivovanost a litrovy vykon? Passat jako konkurent pro 5er a E-Klassu... Velice humorne. Ani pokus s W8 se nezdaril. On neni 8valec jako 8valec. Ale rozhodne jim nejsou dva ctyrvalce spojene jednou klikovou hrideli. Atd........

Ralf
9. září • 2:13

S tím megalomanstvím obecně máš pravdu. Na druhou stranu ne vše co uvádíš je tak zatracené.
Ovšem podstata debaty byla o kvalitě, a ta šla dolu díky levnějším technickým řešením, ruku v ruce s ještě vyšší unifikací.

pg
8. září • 15:27

Přesně tak tímhle jsem oponoval při obhajobě ceny logana vůči jeho kvalitě.
Přitom spousta dílů v VW pochází z východní evropy,ale made in germany na celku dělá divy.

Funcarver
7. září • 11:29

VW ve své zprávě hovoří o "tisících nadbytečných zaměstnancích" v Německých továrnách, zejména přímo ve Wolfsburgu. V Německu v současnosti v 6 továrnách VW má 103 000 zaměstanců, produkujících 940 000 automobilů ročně. Důvodem jsou plánované úspory ve výši 3,1mld. Euro ročně. Základním důvodem je fakt že přes rostoucí prodeje se čistý roční příjem VW snížil o 77% z 2,9mld. Euro na 677mil. Euro.

Propouštění by mělo proběhnout formou předčasných odchodů do důchodů a nabídkami odchodného.

EURONEWS

Tohle není pro VW dobré výrobky odjinud nejsou tak kvalitní..

Anndy
7. září • 15:45

1. jednak nie vzdy je tomu tak
2. ako vies, zakaznici kaslu na kvalitu a chcu najma dobru cenu :) A podla mna obrovsky rozdiel v kvalite medzi VW a konkurentmi nie je :(

vedeni
8. září • 10:01

To bych rek. Napr. Passat TDI 4motion z r. 2004, sere se co muze, vcetne prevodovky atd. Ale to je na delsi povidani... Zajimavy je, ze i v nemeckejch casopisech se lidi podivujou, jak moh test vyhrat passat, dalsi pise ze se mu u VW sere to ci ono, dalsi pise, ze je zajimave, ze v kazdym cisle v rubrice "pomahame ctenarum" je nejmin jeden majitel vw. Tak tam schvalne kouknu a skutecne - VW Bora, nefukcni posilovac brzd.
Takze mam za to, ze "prvotridni kvalita" je primarne PR - to je jasny - ale hlavne ceskejch dealeru, ktery hrajou na strunu Cechacku, ze co je ze "zapadniho Nemecka" je prvotridni... je to srot.

Yaroukh
7. září • 23:02

U JDPower VW posledni dobou hodne klesnul - stejne jako Audi ci MB. Muzeme se prit o tom, cemu rikas "obrovsky rozdil"; nicmene nemala cast zakazniku si asi zacina rikat, ze si automobilka ty penize musi taky zaslouzit.

Doporučujeme

Články odjinud