Bude Volkswagen propouštět?

Zahraniční servery přišly s informací, že koncern Volkswagen hodlá v následujících třech letech propustit až 14 000 svých zaměstnanců. Tiskový mluvčí VW ve vyjádření tuto zprávu ani nevyvrátil, ani nepotvrdil. Řekl, že se nyní zkoumají možnosti snížení nákladů a cenu pracovní síly. Dle zveřejněných informací je náklad na jedno vyrobené auto v Portugalsku menší zhruba o 1000 Eur než v Německu. A tak se spekuluje, že snížení počtu zaměstnanců je jenom jedním z kroků a druhým má být přesunutí části výroby do zemí s levnější pracovní silou.

Tiskový mluvčí dále uvedl, že dle interních informací je v různých pobočkách a závodech několik tisíc nadbytečných zaměstnanců. Jednou z cest propouštění má být i uvolnění starších zaměstnanců k předčasnému důchodu a kompenzace za dřívějśí odchod. Propuštění zmíněného počtu zaměstnanců by mělo ušetřit přes 550 milionů Eur.

Propouštění se zřejmě vyhne "české" Škodě, která v letošním roce počítá s přijetím pětiset nových zaměstnanců.

Koncern Volkswagen v této chvíli zaměstnává v Evropě přes 123 tisíc lidí a je největším evropským zaměstnavatelem v automobilovém průmyslu. Celkově VW zaměstnává přes 300 tisíc lidí po celém světě.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků