Bude Volkswagen propouštět?

Zahraniční servery přišly s informací, že koncern Volkswagen hodlá v následujících třech letech propustit až 14 000 svých zaměstnanců. Tiskový mluvčí VW ve vyjádření tuto zprávu ani nevyvrátil, ani nepotvrdil. Řekl, že se nyní zkoumají možnosti snížení nákladů a cenu pracovní síly. Dle zveřejněných informací je náklad na jedno vyrobené auto v Portugalsku menší zhruba o 1000 Eur než v Německu. A tak se spekuluje, že snížení počtu zaměstnanců je jenom jedním z kroků a druhým má být přesunutí části výroby do zemí s levnější pracovní silou.

Tiskový mluvčí dále uvedl, že dle interních informací je v různých pobočkách a závodech několik tisíc nadbytečných zaměstnanců. Jednou z cest propouštění má být i uvolnění starších zaměstnanců k předčasnému důchodu a kompenzace za dřívějśí odchod. Propuštění zmíněného počtu zaměstnanců by mělo ušetřit přes 550 milionů Eur.

Propouštění se zřejmě vyhne "české" Škodě, která v letošním roce počítá s přijetím pětiset nových zaměstnanců.

Koncern Volkswagen v této chvíli zaměstnává v Evropě přes 123 tisíc lidí a je největším evropským zaměstnavatelem v automobilovém průmyslu. Celkově VW zaměstnává přes 300 tisíc lidí po celém světě.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků