Bude Volkswagen propouštět?

Zahraniční servery přišly s informací, že koncern Volkswagen hodlá v následujících třech letech propustit až 14 000 svých zaměstnanců. Tiskový mluvčí VW ve vyjádření tuto zprávu ani nevyvrátil, ani nepotvrdil. Řekl, že se nyní zkoumají možnosti snížení nákladů a cenu pracovní síly. Dle zveřejněných informací je náklad na jedno vyrobené auto v Portugalsku menší zhruba o 1000 Eur než v Německu. A tak se spekuluje, že snížení počtu zaměstnanců je jenom jedním z kroků a druhým má být přesunutí části výroby do zemí s levnější pracovní silou.

Tiskový mluvčí dále uvedl, že dle interních informací je v různých pobočkách a závodech několik tisíc nadbytečných zaměstnanců. Jednou z cest propouštění má být i uvolnění starších zaměstnanců k předčasnému důchodu a kompenzace za dřívějśí odchod. Propuštění zmíněného počtu zaměstnanců by mělo ušetřit přes 550 milionů Eur.

Propouštění se zřejmě vyhne "české" Škodě, která v letošním roce počítá s přijetím pětiset nových zaměstnanců.

Koncern Volkswagen v této chvíli zaměstnává v Evropě přes 123 tisíc lidí a je největším evropským zaměstnavatelem v automobilovém průmyslu. Celkově VW zaměstnává přes 300 tisíc lidí po celém světě.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 73 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků