Bude Volkswagen propouštět?

Zahraniční servery přišly s informací, že koncern Volkswagen hodlá v následujících třech letech propustit až 14 000 svých zaměstnanců. Tiskový mluvčí VW ve vyjádření tuto zprávu ani nevyvrátil, ani nepotvrdil. Řekl, že se nyní zkoumají možnosti snížení nákladů a cenu pracovní síly. Dle zveřejněných informací je náklad na jedno vyrobené auto v Portugalsku menší zhruba o 1000 Eur než v Německu. A tak se spekuluje, že snížení počtu zaměstnanců je jenom jedním z kroků a druhým má být přesunutí části výroby do zemí s levnější pracovní silou.

Tiskový mluvčí dále uvedl, že dle interních informací je v různých pobočkách a závodech několik tisíc nadbytečných zaměstnanců. Jednou z cest propouštění má být i uvolnění starších zaměstnanců k předčasnému důchodu a kompenzace za dřívějśí odchod. Propuštění zmíněného počtu zaměstnanců by mělo ušetřit přes 550 milionů Eur.

Propouštění se zřejmě vyhne "české" Škodě, která v letošním roce počítá s přijetím pětiset nových zaměstnanců.

Koncern Volkswagen v této chvíli zaměstnává v Evropě přes 123 tisíc lidí a je největším evropským zaměstnavatelem v automobilovém průmyslu. Celkově VW zaměstnává přes 300 tisíc lidí po celém světě.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků