Bude Sony vyrábět elektromobily? Japonský gigant představuje koncept Vision-S

Vlastně není ani tak překvapivé, že i elektronický gigant Sony přemýšlí o vstupu na trh elektromobilů. Japonská společnost teď ukazuje slibný prototyp.

Na poli spotřební elektroniky je Sony opravdu velkým jménem. Nelze ovšem přehlédnout, že automobily, přesněji ty elektrické, už byste dnes mohli také nazvat spotřební elektronikou. I když tedy Sony na veletrhu CES 2020 svým konceptem Vision-S možná překvapilo širokou i odbornou veřejnost, vize elektromobilu od této japonské společnosti se vlastně zdá jako předvídatelný krok.

Elektromobil Sony Vision-S si drží nálepku prototypu, ve výsledku ale již vypadá vskutku reálně a nakonec docela vkusně bez žádných výstředností. Velkým motivem je samozřejmě možnost autonomního řízení. Model má používat přehršel senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně.

Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

Zpracováním kabiny také nebudete překvapeni, jelikož palubní desce dominuje přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a podobně jako u Hondy e se zde nachází displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. Jakožto expert na audio pak Sony mluví rovněž o systému 360 Reality Audio, který má posádce zajistit perfektní prostorový zvuk. Reproduktory jsou vestavěny i do sedaček.

Vision-S je postaven na nově vyvinuté platformě pro elektromobily, původem dle všeho od dodavatele automobilových součástek Magna. Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h.

FCA odhaluje koncept Airflow Vision. Budoucnost je plná dotykových obrazovek

FCA odhaluje koncept Airflow Vision. Budoucnost je plná dotykových obrazovek

O bateriích, dojezdu či době nabíjení zatím Sony nezveřejňuje žádné informace. Na vývoji elektromobilu však společnosti pomáhala i další velká jména nejen z automobilového průmyslu, například Bosch, Continental, NVIDIA a Qualcomm.

Prozatím Sony popisuje Vision-S jako představu technologických zájmů společnosti v oblasti dopravy. Jestli se nakonec elektromobilu od Sony opravdu dočkáme v produkci, to zatím není potvrzeno.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků