Bude Sony vyrábět elektromobily? Japonský gigant představuje koncept Vision-S

Vlastně není ani tak překvapivé, že i elektronický gigant Sony přemýšlí o vstupu na trh elektromobilů. Japonská společnost teď ukazuje slibný prototyp.

Na poli spotřební elektroniky je Sony opravdu velkým jménem. Nelze ovšem přehlédnout, že automobily, přesněji ty elektrické, už byste dnes mohli také nazvat spotřební elektronikou. I když tedy Sony na veletrhu CES 2020 svým konceptem Vision-S možná překvapilo širokou i odbornou veřejnost, vize elektromobilu od této japonské společnosti se vlastně zdá jako předvídatelný krok.

Elektromobil Sony Vision-S si drží nálepku prototypu, ve výsledku ale již vypadá vskutku reálně a nakonec docela vkusně bez žádných výstředností. Velkým motivem je samozřejmě možnost autonomního řízení. Model má používat přehršel senzorů včetně radarů a LiDARu. Sony uvádí, že vozidlo je schopné autonomní jízdy 2. úrovně.

Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

Zpracováním kabiny také nebudete překvapeni, jelikož palubní desce dominuje přes celou šířku zakomponovaný dotykový displej shrnující přístrojový štít a infotainment. Obrazovka je na koncích zakřivena a podobně jako u Hondy e se zde nachází displeje pro kamery místo konvenčních zrcátek. Jakožto expert na audio pak Sony mluví rovněž o systému 360 Reality Audio, který má posádce zajistit perfektní prostorový zvuk. Reproduktory jsou vestavěny i do sedaček.

Vision-S je postaven na nově vyvinuté platformě pro elektromobily, původem dle všeho od dodavatele automobilových součástek Magna. Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), díky čemuž má auto vystřelit z klidu na 100 km/h za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti 240 km/h.

FCA odhaluje koncept Airflow Vision. Budoucnost je plná dotykových obrazovek

FCA odhaluje koncept Airflow Vision. Budoucnost je plná dotykových obrazovek

O bateriích, dojezdu či době nabíjení zatím Sony nezveřejňuje žádné informace. Na vývoji elektromobilu však společnosti pomáhala i další velká jména nejen z automobilového průmyslu, například Bosch, Continental, NVIDIA a Qualcomm.

Prozatím Sony popisuje Vision-S jako představu technologických zájmů společnosti v oblasti dopravy. Jestli se nakonec elektromobilu od Sony opravdu dočkáme v produkci, to zatím není potvrzeno.

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků