Bude Škoda Enyaq iV vypadat takto? Maskování odstraňují zdařilé ilustrace

Finální design nového elektromobilu Škody je stále zahalen maskováním, tyto ilustrace by však nemusely být daleko od pravdy.

Netrvalo to dlouho. Po nedávném zveřejnění fotek maskovaných prototypů elektrické Škody Enyaq iV, a našich jízdních dojmů z testování v Irsku, se do práce vložil ruský web Kolesa.ru, aby se pokusil křivky nového SUV na baterky virtuálně odhalit. A výsledek vypadá více než přesvědčivě, i když jisté vzdálení od původního konceptu Vision iV nelze přehlédnout.

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Virtuální podoba odhaleného prototypu Enyaqu iV si bere klasické křivky dnešních modelů Škody a především trochu upravuje pohled na celkové proporce základní verze modelu s větším kufrem o objemu 585 litrů. Jak už totiž víme, později také dorazí „SUV-kupé“, které bude konceptem Vision iV inspirované více.

Rovněž bychom očekávali lehce odvážnější a Škodou nadále proklamovaný krystalický design, a to rovněž v rámci předního osvětlení a masky. Enyaq bude totiž vybaven zajímavým prvkem. Jakmile se denní svícení přepne do nočního režimu (zapnou se tlumená světla), rozzáří se spojnice denních světlometů a jednotlivá žebra masky schovaná pod průhledným krytem. Tato vychytávka bude nicméně volitelná.

Zapomenutá Škoda Eltra položila základy elektromobilů v Česku. Zbylo jich jen pár

Zapomenutá Škoda Eltra položila základy elektromobilů v Česku. Zbylo jich jen pár

O technice a jízdních dojmech jsme se už rozepsali podrobněji. Enyaq iV bude nabízen v několika specifikacích, lišících se výkonem a kapacitou baterií, přičemž vrcholné iV RS má nabídnout až 225 kW (306 koní), pohon všech kol a dojezd asi 460 km. Start sériové výroby je plánován na konec letošního roku a uvedení na trh proběhne na začátku příštího roku.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 73 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků