Bude se pojištění aut platit dle velikosti nárazníku?

V Británii vyrukovaly pojišťovny se zjištěním, že je výplaty pojistného u automobilů s velkými přednímí nárazníky stojí přes 250 milionu liber ročně (cca 11 mld korun). Jelikož jsou tyto nárazníky velké a jsou z poměrně tvrdého plastu, velmi často praskají i při slabém nárazu. Analýza, kterou si pak pojištovny nechaly vypracovat hovoří jasně o tom, že cesta, jak tomuto zamezit je použití materiálů, které by tak lehce nepraskaly, tedy měkčených plastů, které budou dostatečně pružné. Do doby, než se začnou používat tyto materiály, by pojištovny chtěly zohledňovat právě velikost nárazníku při výpočtu pojištění, aby toto více odpovídalo riziku pojistné události. Na druhou stranu právě tvrzený přední nárazník dokáže u malého nárazu pohltit velké množství energie a tak v důsledku je poškozen pouze nárazník a kapota, popř. blatníky se světly zůstávají ušetřeny. Zda je tedy rozumné ušetřit při výplatě pojistného na nárazníku a raději platit opravy jiných části vozů, si pojišťovny musejí spočítat samy.
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků