Bude se pojištění aut platit dle velikosti nárazníku?

Bude se pojištění aut platit dle velikosti nárazníku?
V Británii vyrukovaly pojišťovny se zjištěním, že je výplaty pojistného u automobilů s velkými přednímí nárazníky stojí přes 250 milionu liber ročně (cca 11 mld korun). Jelikož jsou tyto nárazníky velké a jsou z poměrně tvrdého plastu, velmi často praskají i při slabém nárazu. Analýza, kterou si pak pojištovny nechaly vypracovat hovoří jasně o tom, že cesta, jak tomuto zamezit je použití materiálů, které by tak lehce nepraskaly, tedy měkčených plastů, které budou dostatečně pružné. Do doby, než se začnou používat tyto materiály, by pojištovny chtěly zohledňovat právě velikost nárazníku při výpočtu pojištění, aby toto více odpovídalo riziku pojistné události. Na druhou stranu právě tvrzený přední nárazník dokáže u malého nárazu pohltit velké množství energie a tak v důsledku je poškozen pouze nárazník a kapota, popř. blatníky se světly zůstávají ušetřeny. Zda je tedy rozumné ušetřit při výplatě pojistného na nárazníku a raději platit opravy jiných části vozů, si pojišťovny musejí spočítat samy.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků