Bude se pojištění aut platit dle velikosti nárazníku?

V Británii vyrukovaly pojišťovny se zjištěním, že je výplaty pojistného u automobilů s velkými přednímí nárazníky stojí přes 250 milionu liber ročně (cca 11 mld korun). Jelikož jsou tyto nárazníky velké a jsou z poměrně tvrdého plastu, velmi často praskají i při slabém nárazu. Analýza, kterou si pak pojištovny nechaly vypracovat hovoří jasně o tom, že cesta, jak tomuto zamezit je použití materiálů, které by tak lehce nepraskaly, tedy měkčených plastů, které budou dostatečně pružné. Do doby, než se začnou používat tyto materiály, by pojištovny chtěly zohledňovat právě velikost nárazníku při výpočtu pojištění, aby toto více odpovídalo riziku pojistné události. Na druhou stranu právě tvrzený přední nárazník dokáže u malého nárazu pohltit velké množství energie a tak v důsledku je poškozen pouze nárazník a kapota, popř. blatníky se světly zůstávají ušetřeny. Zda je tedy rozumné ušetřit při výplatě pojistného na nárazníku a raději platit opravy jiných části vozů, si pojišťovny musejí spočítat samy.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků