Bude se platit za hudbu i ve služebních autech?

Bude se platit za hudbu i ve služebních autech?

Správce autorských práv Intergram chce poplatky za hudbu ve služebních autech. Podle něj je produkce rádia ve firemním autě veřejná, a tak by měly podniky, kterým auta patří, platit poplatky za její šíření, píšou dnešní Hospodářské noviny.

Firmy ani právníci však s Intergramem nesouhlasí, podniky proto odmítají tyto poplatky platit.

 

Petr Chmelíček z Intergramu: „Autorský zákon se vztahuje na všechnu produkci mimo produkci pro osobní potřebu.“

 

Intergram prý již začal rozesílat dopisy žádající vedle poplatků za televizní vysílání i takzvanou autorskou odměnu například právě za autorádia ve služebních vozech. Pro firmy jde o dodatečný náklad v řádech tisíců korun ročně, Intergram však může vybrat miliony.

Intergram podle Hospodářských novin svůj nárok opírá o posudek Ústavu práva autorského Právnické fakulty Univerzity Karlovy, z něhož údajně vyplývá, že veřejností je prakticky kdokoliv kromě samotného vlastníka rádia. Klíčový je totiž výklad pojmu "sdělování veřejnosti". Pokud je produkce z rádia veřejná, je z něj povinnost platit i autorský poplatek.

Problém nyní řeší ministerstvo kultury. Poplatky se v současnosti platí například za televize v restauracích, hudbu v hotelových pokojích nebo z každého prodaného prázdného nosiče.
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků