Bude podvozek Audi vyrábět proud pro baterie hybridů?

Bude podvozek Audi vyrábět proud pro baterie hybridů?

Audi pracuje na podvozku, který má energii pohlcování rázů přeměnit na elektřinu a napájet tak akumulátory hybridů. To prý prodlouží dojezd a zvýší efektivitu provozu auta. Nápad by mohl najít uplatnění i v nehybridních modelech.

Automobilka Audi úspěšně odzkoušela prototyp podvozku na hybridním modelu Audi A3 e-tron. Sice nikdo nechtěl specifikovat, jak podvozek proud vyrábí, ale pravděpodobně půjde o promyšlený klikový mechanismus měnící vodorovný pohyb tlumiče na otáčivý. Ten následně roztočí generátor elektřiny.

Testy | SUV | Video | Audi

Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Podle Audi je pak snadné na stejném principu postavit i adaptivní podvozek, protože když půjde energii z tlumiče brát, půjde mu ji i poslat. Lze tak eliminovat třeba naklánění karoserie v zatáčce u sportovních modelů.

Do sériové výroby elektřinu vyrábějícího podvozku je ještě asi dlouhá cesta, ale už teď můžeme celkem s jistotou říci, že na českých silnicích budou akumulátory elektromobilů a hybridů Audi vždy nabity na maximální kapacitu po několika kilometrech.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků