Bude podvozek Audi vyrábět proud pro baterie hybridů?

Bude podvozek Audi vyrábět proud pro baterie hybridů?

Audi pracuje na podvozku, který má energii pohlcování rázů přeměnit na elektřinu a napájet tak akumulátory hybridů. To prý prodlouží dojezd a zvýší efektivitu provozu auta. Nápad by mohl najít uplatnění i v nehybridních modelech.

Automobilka Audi úspěšně odzkoušela prototyp podvozku na hybridním modelu Audi A3 e-tron. Sice nikdo nechtěl specifikovat, jak podvozek proud vyrábí, ale pravděpodobně půjde o promyšlený klikový mechanismus měnící vodorovný pohyb tlumiče na otáčivý. Ten následně roztočí generátor elektřiny.

Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Podle Audi je pak snadné na stejném principu postavit i adaptivní podvozek, protože když půjde energii z tlumiče brát, půjde mu ji i poslat. Lze tak eliminovat třeba naklánění karoserie v zatáčce u sportovních modelů.

Do sériové výroby elektřinu vyrábějícího podvozku je ještě asi dlouhá cesta, ale už teď můžeme celkem s jistotou říci, že na českých silnicích budou akumulátory elektromobilů a hybridů Audi vždy nabity na maximální kapacitu po několika kilometrech.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků