Bude nový VW T-Cross bestseller? Zde je 10 jeho nejsilnějších rivalů

Volkswagen před pár dny uvedl nový model T-Cross, který má za úkol utrhnout zákazníka ve stále početnějším segmentu malých SUV. Podívali jsme se, proti komu bude nový model nejčastěji brojit a jak si zřejmě povede v cenovém srovnání s rivaly.

Nový Volkswagen T-Cross byste možná nazvali pouze „přifouknutým“ Polem (z jehož techniky ostatně vychází), od malého SUV si ovšem automobilka slibuje opravdu hodně. Vždyť se mluví o přímo globálním modelu, který má zaujmout hlavně mladé publikum, ale nezapomíná i na dospělejší zájemce, jež v novince uvidí třeba druhé auto do rodiny.

Volkswagen T-Cross oficiálně představen: Slibuje praktičnost, nabídne i diesel

Volkswagen T-Cross oficiálně představen: Slibuje praktičnost, nabídne i diesel

Rozměry o něco větší než zmíněné Polo, vyšší světlá výška, lehce prostornější interiér, praktické odkládací prostory, dělená a posunovatelná zadní sedadla, kufr o základním objemu 385 litrů a stylové pakety zajišťující personalizaci vozu – tohle všechno má z T-Crossu udělat bestseller v segmentu malých SUV. Dojmy z živého představení vozu už mimochodem popsal kolega Honza Mička. Jak si ale malý Volkswagen poradí se silnou konkurencí na trhu?

Premiéra Volkswagenu T-Cross je tu! Sledujte ji s námi živě

Premiéra Volkswagenu T-Cross je tu! Sledujte ji s námi živě

Segment malých SUV, tedy takzvané třídy B-SUV, je dnes už poměrně široký a nabízí plno možností. Pro srovnání s T-Crossem jsme tak vybrali deset nejpravděpodobnějších konkurentů, jimž se na českém trhu letos dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) dařilo nejlépe. Zaměřili jsme se výhradně na jejich nejdostupnější varianty.

Už je pouze nutné vědět, že T-Cross bude nabízen ve třech liniích výbavy, přičemž nejnižší specifikací bude verze s litrovým tříválcem TSI o výkonu 70 kW (95 koní) a točivém momentu 175 N.m. Oficiální cenovku T-Crossu zatím neznáme, už nyní ji však můžeme celkem zdatně odvodit od hatchbacku Polo (min. 353.900 Kč).

VW T-Cross reaguje na velký problém dneška: smartphone zombies

VW T-Cross reaguje na velký problém dneška: smartphone zombies

Jelikož bude malé SUV umístěno v portfoliu značky nad Polo, základní cena T-Crossu se očekává pod 400.000 Kč. A ve srovnání s konkurencí tak bude zřejmě zlatou střední cestou. Na desítku největších rivalů se podívejte v galerii a přiložené tabulce.

10 nejprodávanějších konkurentů Volkswagenu T-Cross (řazeno dle ceny)
Model Motor Základní cena
1. Renault Captur Advantage 0.9 Energy TCe/66 kW 324.900 Kč
2. Kia Stonic Comfort 1.25 CVVT/62 kW 359.980 Kč
3. Opel Crossland X Selection 1.2/60 kW 364.900 Kč
4. Seat Arona Style 1.0 TSI/70 kW 382.900 Kč
5. Peugeot 2008 Active 1.2 PureTech/61 kW 385.000 Kč
6. Suzuki Vitara Comfort 1.0 BoosterJet/82 kW 393.900 Kč
7. Hyundai Kona  1.0 T-GDI/88 kW 409.990 Kč
8. Mazda CX-3 Emotion 2.0 SKY-G121/89 kW 412.400 Kč
9. Ford EcoSport Trend 1.0 EcoBoost/73 kW 439.900 Kč
10. Toyota C-HR Live 1.2 Turbo/85 kW 494.900 Kč
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI/70 kW cca 400.000 Kč
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků