Bude nový Mercedes třídy A inteligentní? Podle poslední upoutávky ano!

Automobilka Mercedes-Benz se připravuje na premiéru nové generace třídy A. Podle zatím poslední upoutávky to vypadá, že bude vůz skutečně inteligentní.

Premiéra nové generace Mercedesu třídy A proběhne už v pátek 2. února v Amsterdamu, a protože budeme mít na místě redaktora Radka Pecáka, můžete se těšit na první statické dojmy ještě před veřejným odhalením na březnovém autosalonu v Ženevě. Lze očekávat, že automobilka vypustí do světa ještě řadu upoutávek, ta prozatím poslední ale napovídá, že bude vůz skutečně inteligentní.

Z čeho ta usuzuji? Vzhledem k ukázce komunikace mezi uživatelem a vozem, kterou si poslechněte v přiloženém videu pod textem. Zveřejnil jej Mercedes-Benz na své stránce na facebooku a dokládá fakt, že hlasové ovládání už nebude připomínat pouze „rozhovor“ člověka a syntetického čehosi připomínající Google překladač.

Mercedes třídy A natočen téměř bez maskování. Při finálních testech (+video)

Mercedes třídy A natočen téměř bez maskování. Při finálních testech (+video)

Zatím bych funkci hlasového ovládání přirovnal k Siri, inteligentní osobní asistentce pro operační systémy iOs. Mercedes-Benz nicméně nebude první, kdo něco podobného nabízí. Vždyť už ve vozech Ford, vybavených systémem Sync 3, můžete zadávat údaje do navigace velice inteligentně, byť odpovědi nebývají tak přirozené, jako v případě Mercedesu.

Stačí například vyslovit „potřebuji kávu“ a vůz vám najde nejbližší kavárny v okolí. Sync 3 dokonce reaguje na český jazyk, na což jsem u Mercedesu hodně zvědavý. Ne všechny luxusní vozy totiž zvládají hlasové ovládání v češtině, přestože systémy jako takové s naší mateřštinou problém nemají.

Nový Mercedes-Benz A ukázal interiér. Vypadá jako zmenšená třída S

Nový Mercedes-Benz A ukázal interiér. Vypadá jako zmenšená třída S

Zatím to vypadá, že právě elektronické vymoženosti budou největší zbraní malého Mercedesu, však jsou také pro nás zatím velkou neznámou. Totéž se ale nedá říci o interiéru, jehož snímky automobilka oficiálně zveřejnila už koncem listopadu loňského roku, a fotky testovacích prototypů téměř bez maskování se poslední dobou na internetu vyskytují čím dál častěji. Teď už jenom zbývá spojit to všechno hezky dohromady.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků