Bude i nový Golf „obětí“ downsizingu?

Německá automobilka Volkswagen je známá svými tendencemi snižovat objem motorů, tedy jít cestou tzv. downsizingu, přičemž objem se snaží nahradit kompresorem nebo turbem. Poté, co se v modelu Passat objevil čtyřválec 1,4 TSI už víme, že to automobilka myslí vážně. Nejnověji se začaly šířit spekulace ohledně agregátů pro šestou verzi oblíbeného modelu Golf.

Podle neoficiálních informací, by 1,4 litrový agregát měl nahradit čtyřválec s objemem 1,2 l. nabízející výkon kolem 75 koní. Tento motor by se vyznačoval poměrně nízkými provozními náklady a nižším počtem vylučovaných emisí CO2. Ještě více neuvěřitelné se však zdají být spekulace ohledně nového litrového agregátu, který se pravděpodobně taky objeví v nabídce motorů pro Golf VI.

Závěrem nutno dodat, že kolem každého dlouho očekávaného modelu se vedou různé spekulace a výjimkou není ani tento případ. Zda se v nabídce objeví přeplňovaný čtyřválec 1,4 s výkonem 170 koní, zmíněný čtyřválec 1,2 l, nebo dokonce hybrid, se definitivně dovíme až těsně před oficiálním představením nového Golfu na podzim v Paříži.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků