Bude i nový Golf „obětí“ downsizingu?

Bude i nový Golf „obětí“ downsizingu?

Německá automobilka Volkswagen je známá svými tendencemi snižovat objem motorů, tedy jít cestou tzv. downsizingu, přičemž objem se snaží nahradit kompresorem nebo turbem. Poté, co se v modelu Passat objevil čtyřválec 1,4 TSI už víme, že to automobilka myslí vážně. Nejnověji se začaly šířit spekulace ohledně agregátů pro šestou verzi oblíbeného modelu Golf.

Podle neoficiálních informací, by 1,4 litrový agregát měl nahradit čtyřválec s objemem 1,2 l. nabízející výkon kolem 75 koní. Tento motor by se vyznačoval poměrně nízkými provozními náklady a nižším počtem vylučovaných emisí CO2. Ještě více neuvěřitelné se však zdají být spekulace ohledně nového litrového agregátu, který se pravděpodobně taky objeví v nabídce motorů pro Golf VI.

Závěrem nutno dodat, že kolem každého dlouho očekávaného modelu se vedou různé spekulace a výjimkou není ani tento případ. Zda se v nabídce objeví přeplňovaný čtyřválec 1,4 s výkonem 170 koní, zmíněný čtyřválec 1,2 l, nebo dokonce hybrid, se definitivně dovíme až těsně před oficiálním představením nového Golfu na podzim v Paříži.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků