Bude autíčko na ovládání rychlejší než skutečné? Netradiční závod vás pobaví

Rallye závodnice vs. šestinásobný mistr Evropy v závodech RC aut. Zní to možná divně, ale je to docela zajímavé.

Ford Puma ST v nás po prvním seznámení zanechal velmi pozitivní pocity. První SUV z dílen Ford Performance na našem trhu si bere to nejlepší z modelu Fiesta ST a doslova povyšuje jeho vlastnosti. Pro ukázání nového vozu v trochu jiném světle se evropské zastoupení značky uchýlilo k netradičnímu závodu, kdy Ford Puma ST stojí na okruhu proti autíčku na dálkové ovládání se stejnou karoserií.

Mild-hybridní Fordy Puma a Fiesta dostanou nově i automatickou převodovku

Mild-hybridní Fordy Puma a Fiesta dostanou nově i automatickou převodovku

Závod obou vozů se jel na britském okruhu Brands Hatch. Zatímco skutečné auto jelo na trati Indy dlouhé 1944 metrů, kde trvá průměrné kolo 60 sekund, RC model jel na zmenšenině trati dlouhé 200 metrů, která stojí kousek opodál a je určena pro motokáry. Jedno kolo zde trvá zhruba 20 sekund.

První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Aby to bylo fér, měřil se skutečnému autu čas na jedno kolo a RC autu čas na tři kola. Za volant Fordu Puma ST se posadila Louise Cook, šampionka v ženské rallye z roku 2011. Ovladač k RC autu držel profesionál Lee Martin, šestinásobný mistr Evropy v závodech RC aut. Jak závod dopadne se dozvíte ve videu.

Ford Puma ST vs. RC: Srovnání parametrů
Motor 1.5 Turbo 147 kW Elektromotor 402 W
Převodovka 6M Jednostupňová
Akcelerace 0-100 km/h za 6,7 s 0-80 km/h za 3,0 s
Nejvyšší rychlost 220 km/h 80 km/h
Kola 19 palců 1,9 palce
Délka 4226 mm 420 mm
Výška 1533 mm 155 mm
Hmotnost 1358 kg 1,3 kg

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků