Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil článek, jehož titulek zněl prostě – Ceny klasických vozů padají. Investoři se dívají jinde.

Citovaný server uvádí, že podle vlivných britských novin The Gurdian padly ceny klasických aut v roce 2016 o 10,4 % a investoři se poohlížejí jinde. The Gurdian se opírá o zprávu banky Coutt, uvádějící, že kurzu jsou teď fotografie a vzácné hudební nástroje. Jejich tržní cena se za poslední rok zvýšila o 16,4 %.

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Ale auta prý nejsou jedinou strmě klesající komoditou, dolů letí také umělecké předměty. Konkrétně o 12 %.

Jen pro vaší představu, nedávno se prodala fotografie návštěvníků Uměleckého institutu v Chicagu z roku 1990 za neskutečných 777 080 tisíc dolarů.  Fotografie návštěvníků Uměleckého institutu v Chicagu z roku 1990…

Stejná banka také uvedla, že podle její analýzy je nutné, aby astronomické ceny, kterých dnešní ceněné kusy dosahují, dosahovalo nejméně 10 dalších vyrobených kusů. A to za víc než 500 tisíc dolarů. Rovněž zveřejnila žebříček 10 nejlepších modelů – je v něm sedm Ferrari, Mercedes-Benz 300 SL, Shelby Cobra 289 a Aston Martin DB5.

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Časy se prý mění a zdá se, že britští investoři ztrácí zájem platit absurdní částky za klasické automobily. Pak ovšem překvapí částka 25,5 milionu liber, za které se nedávno prodal Aston Martin DBR1 a stal se tak nejdražším britským vozem všech dob.

A my se k tématu cen klasických vozů brzy podrobeněji vrátíme, protože někdo by rád, aby bublina konečně splaskla. Nebylo by to poprvé...

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků