Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil článek, jehož titulek zněl prostě – Ceny klasických vozů padají. Investoři se dívají jinde.

Citovaný server uvádí, že podle vlivných britských novin The Gurdian padly ceny klasických aut v roce 2016 o 10,4 % a investoři se poohlížejí jinde. The Gurdian se opírá o zprávu banky Coutt, uvádějící, že kurzu jsou teď fotografie a vzácné hudební nástroje. Jejich tržní cena se za poslední rok zvýšila o 16,4 %.

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Ale auta prý nejsou jedinou strmě klesající komoditou, dolů letí také umělecké předměty. Konkrétně o 12 %.

Jen pro vaší představu, nedávno se prodala fotografie návštěvníků Uměleckého institutu v Chicagu z roku 1990 za neskutečných 777 080 tisíc dolarů.  Fotografie návštěvníků Uměleckého institutu v Chicagu z roku 1990…

Stejná banka také uvedla, že podle její analýzy je nutné, aby astronomické ceny, kterých dnešní ceněné kusy dosahují, dosahovalo nejméně 10 dalších vyrobených kusů. A to za víc než 500 tisíc dolarů. Rovněž zveřejnila žebříček 10 nejlepších modelů – je v něm sedm Ferrari, Mercedes-Benz 300 SL, Shelby Cobra 289 a Aston Martin DB5.

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Časy se prý mění a zdá se, že britští investoři ztrácí zájem platit absurdní částky za klasické automobily. Pak ovšem překvapí částka 25,5 milionu liber, za které se nedávno prodal Aston Martin DBR1 a stal se tak nejdražším britským vozem všech dob.

A my se k tématu cen klasických vozů brzy podrobeněji vrátíme, protože někdo by rád, aby bublina konečně splaskla. Nebylo by to poprvé...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků