Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil článek, jehož titulek zněl prostě – Ceny klasických vozů padají. Investoři se dívají jinde.

Citovaný server uvádí, že podle vlivných britských novin The Gurdian padly ceny klasických aut v roce 2016 o 10,4 % a investoři se poohlížejí jinde. The Gurdian se opírá o zprávu banky Coutt, uvádějící, že kurzu jsou teď fotografie a vzácné hudební nástroje. Jejich tržní cena se za poslední rok zvýšila o 16,4 %.

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Ale auta prý nejsou jedinou strmě klesající komoditou, dolů letí také umělecké předměty. Konkrétně o 12 %.

Jen pro vaší představu, nedávno se prodala fotografie návštěvníků Uměleckého institutu v Chicagu z roku 1990 za neskutečných 777 080 tisíc dolarů.  Fotografie návštěvníků Uměleckého institutu v Chicagu z roku 1990…

Stejná banka také uvedla, že podle její analýzy je nutné, aby astronomické ceny, kterých dnešní ceněné kusy dosahují, dosahovalo nejméně 10 dalších vyrobených kusů. A to za víc než 500 tisíc dolarů. Rovněž zveřejnila žebříček 10 nejlepších modelů – je v něm sedm Ferrari, Mercedes-Benz 300 SL, Shelby Cobra 289 a Aston Martin DB5.

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Časy se prý mění a zdá se, že britští investoři ztrácí zájem platit absurdní částky za klasické automobily. Pak ovšem překvapí částka 25,5 milionu liber, za které se nedávno prodal Aston Martin DBR1 a stal se tak nejdražším britským vozem všech dob.

A my se k tématu cen klasických vozů brzy podrobeněji vrátíme, protože někdo by rád, aby bublina konečně splaskla. Nebylo by to poprvé...

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků