BSR ukazuje, jak vylepšit Kodiaq RS TDI. Teď má skoro 300 koní a nový podvozek

I když se Kodiaq RS TDI v současné podobě pomalu loučí, úpravci z BSR ještě ukazují, kam se dá potenciál výkonného SUV dále posunout.

Na otázku „Může být Škoda Kodiaq RS ještě lepší?“ odpovídá tuningový specialista BSR se švédskými kořeny jednoznačně: „Může!“. Ještě než Kodiaq RS se svým dieselem 2.0 BiTDI odejde a Škoda vymyslí alternativu této motorizaci, v nejnovějším projektu se BSR zaměřilo nejen na zvýšení výkonu vozu, ale také na zlepšení jízdních vlastností a vzhledu.

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Po stránce svalů zvolil úpravce paket BSR Stage1, který nabízí přeprogramování řídící jednotky motoru přes diagnostickou zástrčku OBD. Kodiaqu RS tak umí zajistit výkon 292 koní (215 kW) a točivý moment 591 N.m (navýšení z původních 240 k/176 kW a 500 N.m). U přeprogramování za cenu 12.447 Kč se však zájemce o úpravy na svém RS nezastavil.

Dále byl nainstalován i sportovní vzduchový filtr JR Filters, který snižuje rezistenci, zrychluje odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a některá měření prokázala narůst výkonu o další 3 až 4 koně. Filtr vyjde na 1390 Kč a jeho čisticí sada (filtr se nemění, ale pravidelně pere) stojí 439 Kč.

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Poté se BSR pustilo do podvozku Kodiaqu RS a nasadilo sadu pružin Eibach Pro Kit, která má vozu dodat větší stabilitu, zachovat komfort a snižuje těžiště vozu o 30 mm na přední i zadní ose. Cena sady je uváděna na 6376 Kč. Majitel se pak rozhodl i pro nová kola, přesněji 20palcové švýcarské ráfky Corspeed Deville Gunmetal Matt (12.590 Kč/ráfek), doplněné o 10mm distanční podložky Eibach. Obutí zajišťují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.

Stylovým doplňkem je i splitter na předním nárazníku a nakonec bylo u tohoto exempláře schopností BSR použito i řešení, které umožňuje pomocí aplikace v chytrém telefonu individuální nastavení zvukového projevu výfukového systému – a to skrze externí aktivní reproduktor, který má Kodiaq RS již standardně z výroby.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků