BSR ukazuje, jak vylepšit Kodiaq RS TDI. Teď má skoro 300 koní a nový podvozek

I když se Kodiaq RS TDI v současné podobě pomalu loučí, úpravci z BSR ještě ukazují, kam se dá potenciál výkonného SUV dále posunout.

Na otázku „Může být Škoda Kodiaq RS ještě lepší?“ odpovídá tuningový specialista BSR se švédskými kořeny jednoznačně: „Může!“. Ještě než Kodiaq RS se svým dieselem 2.0 BiTDI odejde a Škoda vymyslí alternativu této motorizaci, v nejnovějším projektu se BSR zaměřilo nejen na zvýšení výkonu vozu, ale také na zlepšení jízdních vlastností a vzhledu.

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Po stránce svalů zvolil úpravce paket BSR Stage1, který nabízí přeprogramování řídící jednotky motoru přes diagnostickou zástrčku OBD. Kodiaqu RS tak umí zajistit výkon 292 koní (215 kW) a točivý moment 591 N.m (navýšení z původních 240 k/176 kW a 500 N.m). U přeprogramování za cenu 12.447 Kč se však zájemce o úpravy na svém RS nezastavil.

Dále byl nainstalován i sportovní vzduchový filtr JR Filters, který snižuje rezistenci, zrychluje odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a některá měření prokázala narůst výkonu o další 3 až 4 koně. Filtr vyjde na 1390 Kč a jeho čisticí sada (filtr se nemění, ale pravidelně pere) stojí 439 Kč.

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Poté se BSR pustilo do podvozku Kodiaqu RS a nasadilo sadu pružin Eibach Pro Kit, která má vozu dodat větší stabilitu, zachovat komfort a snižuje těžiště vozu o 30 mm na přední i zadní ose. Cena sady je uváděna na 6376 Kč. Majitel se pak rozhodl i pro nová kola, přesněji 20palcové švýcarské ráfky Corspeed Deville Gunmetal Matt (12.590 Kč/ráfek), doplněné o 10mm distanční podložky Eibach. Obutí zajišťují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.

Stylovým doplňkem je i splitter na předním nárazníku a nakonec bylo u tohoto exempláře schopností BSR použito i řešení, které umožňuje pomocí aplikace v chytrém telefonu individuální nastavení zvukového projevu výfukového systému – a to skrze externí aktivní reproduktor, který má Kodiaq RS již standardně z výroby.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků