BSR představí Saab 9-3 diesel jezdící na etanol

Švédský tuner BSR představí na autoshow v Malmö zajímavou konverzi pro Saab 9-3 s dieselovým motorem. Díky přestavbě a dodatečným úpravám dokáže motor spalovat bioetanol E95, přičemž se podařilo dosáhnout vyššího výkonu, snížit spotřebu a také emise.

Inženýři se museli popasovat s úpravami spalovací komory, palivového systému a elektroniky motoru. Výsledkem je 195 koní výkonu a 410 Nm točivého momentu, to vše při průměrné spotřebě 5 l bioetanolu na 100 km jízdy. „Devět-trojka“ se také může pochlubit o 95% nižšími emisemi CO2 a téměř žádnými karcinogenními částicemi ve výfukových plynech.

Motor je i po úpravě schopen spalovat bionaftu, avšak jeho výkony mírně poklesnou. Počin společnosti BSR je, jak uznáte sami, velmi zajímavý. Otázkou ale je, jak to celé bude fungovat v praxi a hlavně jaká bude životnost motoru samotného.

Klepněte pro větší obrázek
BSR Saab 9-3 diesel spalující etanol 

bazar

Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 186 km
Cena: 80 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků