BSR představí Saab 9-3 diesel jezdící na etanol

Švédský tuner BSR představí na autoshow v Malmö zajímavou konverzi pro Saab 9-3 s dieselovým motorem. Díky přestavbě a dodatečným úpravám dokáže motor spalovat bioetanol E95, přičemž se podařilo dosáhnout vyššího výkonu, snížit spotřebu a také emise.

Inženýři se museli popasovat s úpravami spalovací komory, palivového systému a elektroniky motoru. Výsledkem je 195 koní výkonu a 410 Nm točivého momentu, to vše při průměrné spotřebě 5 l bioetanolu na 100 km jízdy. „Devět-trojka“ se také může pochlubit o 95% nižšími emisemi CO2 a téměř žádnými karcinogenními částicemi ve výfukových plynech.

Motor je i po úpravě schopen spalovat bionaftu, avšak jeho výkony mírně poklesnou. Počin společnosti BSR je, jak uznáte sami, velmi zajímavý. Otázkou ale je, jak to celé bude fungovat v praxi a hlavně jaká bude životnost motoru samotného.

Klepněte pro větší obrázek
BSR Saab 9-3 diesel spalující etanol 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků