Brzy v lesích? Autonomní náklaďák bez kabiny už umí převážet i dřevo

Autonomní technologie se kromě využití v osobních autech pomalu dostávají také do kategorie nákladních vozidel. Švédská společnost Einride tak nyní ukázala vlastní představu samořízeného náklaďáku pro svoz dřeva. Jedná se už o druhý koncept.

Po T-Podu, o kterém jsme již informovali, je tady T-log. Švédská společnost EinRide, která spolupracuje s elektronickým gigantem Nvidia se tentokrát chlubí konceptem nákladního vozu pro převoz dřeva. Ten opět vůbec nepotřebuje řidiče. Doopravdy totiž nemá klasickou kabinu a tedy ani místo pro tvrdě pracujícího šoféra.

Vyškrtnutím řidiče z rovnice proto zbylo více místa pro samotný náklad, a ačkoliv se T-log nemusí zdát jako zrovna schopný v lesních podmínkách při svozu dřeva, dle společnosti Einride má být vybaven „působivými off-road schopnostmi“. S pohledem na osmikolovou Tatru by ale mohl kdekdo nesouhlasit.

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Kamioňák však nakonec o práci možná nepřijde. T-log je prý schopen sám dojet na místo naložení a poté dojet do cíle, ve složitých podmínkách je ho ale možné řídit i na dálku „řidičem“ operátorem, a to klidně na vzdálenost několika stovek kilometrů. Díky autonomní technologii 4. úrovně a systému vzdálené komunikace bude vůz plný dřeva řiditelný i v oblastech, kde je pouze bezdrátová síť 4G.

Náklaďák má udávaný dojezd 200 kilometrů na jedno nabití, samozřejmě v plně naloženém stavu s hmotností kolem 26 tun. Baterie mají kapacitu 200 kWh a maximální rychlost vozidla čítá 85 km/h.

Kamion bez kabiny má jít do prodeje ještě letos. Na vývoji se podílel i počítačový gigant

Kamion bez kabiny má jít do prodeje ještě letos. Na vývoji se podílel i počítačový gigant

Díky čistě elektrické jízdě jsou podle Einride výhodou i zcela nulové emise a tedy absence znečišťování ovzduší. Těžká doprava každoročně přispívá velkou mírou na celosvětové produkci emisí CO2 a elektrifikace této části dopravy by měla problematice pomoci.

Koncept autonomního náklaďáku byl představen na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Opravdové nasazení T-logu zatím vypadá jako hudba budoucnost, nicméně svou starší dodávku T-pod fungující na stejném principu chce Einride vypustit na silnice již zanedlouho. Prozatím ovšem v testovacím režimu, kdy bude jednoduše převážet náklad mezi dvěma depy logistické společnosti DB Schenker.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků