Brzy v lesích? Autonomní náklaďák bez kabiny už umí převážet i dřevo

Autonomní technologie se kromě využití v osobních autech pomalu dostávají také do kategorie nákladních vozidel. Švédská společnost Einride tak nyní ukázala vlastní představu samořízeného náklaďáku pro svoz dřeva. Jedná se už o druhý koncept.

Po T-Podu, o kterém jsme již informovali, je tady T-log. Švédská společnost EinRide, která spolupracuje s elektronickým gigantem Nvidia se tentokrát chlubí konceptem nákladního vozu pro převoz dřeva. Ten opět vůbec nepotřebuje řidiče. Doopravdy totiž nemá klasickou kabinu a tedy ani místo pro tvrdě pracujícího šoféra.

Vyškrtnutím řidiče z rovnice proto zbylo více místa pro samotný náklad, a ačkoliv se T-log nemusí zdát jako zrovna schopný v lesních podmínkách při svozu dřeva, dle společnosti Einride má být vybaven „působivými off-road schopnostmi“. S pohledem na osmikolovou Tatru by ale mohl kdekdo nesouhlasit.

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Autonomní Mustang se v Goodwoodu motal hůř než s opilcem za volantem

Kamioňák však nakonec o práci možná nepřijde. T-log je prý schopen sám dojet na místo naložení a poté dojet do cíle, ve složitých podmínkách je ho ale možné řídit i na dálku „řidičem“ operátorem, a to klidně na vzdálenost několika stovek kilometrů. Díky autonomní technologii 4. úrovně a systému vzdálené komunikace bude vůz plný dřeva řiditelný i v oblastech, kde je pouze bezdrátová síť 4G.

Náklaďák má udávaný dojezd 200 kilometrů na jedno nabití, samozřejmě v plně naloženém stavu s hmotností kolem 26 tun. Baterie mají kapacitu 200 kWh a maximální rychlost vozidla čítá 85 km/h.

Kamion bez kabiny má jít do prodeje ještě letos. Na vývoji se podílel i počítačový gigant

Kamion bez kabiny má jít do prodeje ještě letos. Na vývoji se podílel i počítačový gigant

Díky čistě elektrické jízdě jsou podle Einride výhodou i zcela nulové emise a tedy absence znečišťování ovzduší. Těžká doprava každoročně přispívá velkou mírou na celosvětové produkci emisí CO2 a elektrifikace této části dopravy by měla problematice pomoci.

Koncept autonomního náklaďáku byl představen na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Opravdové nasazení T-logu zatím vypadá jako hudba budoucnost, nicméně svou starší dodávku T-pod fungující na stejném principu chce Einride vypustit na silnice již zanedlouho. Prozatím ovšem v testovacím režimu, kdy bude jednoduše převážet náklad mezi dvěma depy logistické společnosti DB Schenker.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků