Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride

Einride T-log | Einride

Einride T-log Einride
Einride T-log Einride
Einride T-log Einride
Einride T-log Einride
14
Fotogalerie

Brzy v lesích? Autonomní náklaďák bez kabiny už umí převážet i dřevo

Autonomní technologie se kromě využití v osobních autech pomalu dostávají také do kategorie nákladních vozidel. Švédská společnost Einride tak nyní ukázala vlastní představu samořízeného náklaďáku pro svoz dřeva. Jedná se už o druhý koncept.

Po T-Podu, o kterém jsme již informovali, je tady T-log. Švédská společnost EinRide, která spolupracuje s elektronickým gigantem Nvidia se tentokrát chlubí konceptem nákladního vozu pro převoz dřeva. Ten opět vůbec nepotřebuje řidiče. Doopravdy totiž nemá klasickou kabinu a tedy ani místo pro tvrdě pracujícího šoféra.

Vyškrtnutím řidiče z rovnice proto zbylo více místa pro samotný náklad, a ačkoliv se T-log nemusí zdát jako zrovna schopný v lesních podmínkách při svozu dřeva, dle společnosti Einride má být vybaven „působivými off-road schopnostmi“. S pohledem na osmikolovou Tatru by ale mohl kdekdo nesouhlasit.

Kamioňák však nakonec o práci možná nepřijde. T-log je prý schopen sám dojet na místo naložení a poté dojet do cíle, ve složitých podmínkách je ho ale možné řídit i na dálku „řidičem“ operátorem, a to klidně na vzdálenost několika stovek kilometrů. Díky autonomní technologii 4. úrovně a systému vzdálené komunikace bude vůz plný dřeva řiditelný i v oblastech, kde je pouze bezdrátová síť 4G.

Náklaďák má udávaný dojezd 200 kilometrů na jedno nabití, samozřejmě v plně naloženém stavu s hmotností kolem 26 tun. Baterie mají kapacitu 200 kWh a maximální rychlost vozidla čítá 85 km/h.

Díky čistě elektrické jízdě jsou podle Einride výhodou i zcela nulové emise a tedy absence znečišťování ovzduší. Těžká doprava každoročně přispívá velkou mírou na celosvětové produkci emisí CO2 a elektrifikace této části dopravy by měla problematice pomoci.

Koncept autonomního náklaďáku byl představen na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Opravdové nasazení T-logu zatím vypadá jako hudba budoucnost, nicméně svou starší dodávku T-pod fungující na stejném principu chce Einride vypustit na silnice již zanedlouho. Prozatím ovšem v testovacím režimu, kdy bude jednoduše převážet náklad mezi dvěma depy logistické společnosti DB Schenker.

Doporučujeme

Články odjinud