Brzdové obložení Economy: Bezpečnost na prvním místě

Selhání brzd je noční můrou každého řidiče. V lepším případě skončí drahými opravami, v opačném jde o zdraví a životy lidí. Přesto mají mnozí motoristé, zejména majitelé starších vozů, tendenci toto riziko podceňovat a místo kvality volí při výměně opotřebovaných dílů brzdové soustavy často nízkou cenu na úkor bezpečnosti. Economy díly Volkswagen nabízí řešení, které je cenově výhodné a zároveň splňuje vysoké nároky ve všech relevantních oblastech.
Brzdové obložení Economy: Bezpečnost na prvním místě

Od brzd je požadováno spolehlivé zpomalení, případně zastavení vozidla z jakékoli rychlosti a za jakýchkoli podmínek, a to opakovaně, v rychlém sledu a také s neměnnou účinností po celou dobu životnosti jednotlivých dílů brzdové soustavy. Vzhledem k tomu, že kinetická energie vozidla je třením přeměňována na energii tepelnou, musí být brzdové kotouče a destičky vyrobeny z velmi kvalitního a odolného materiálu, který je na takové zatížení připraven. Při sjíždění dlouhých klesání v horách se totiž brzdová obložení zahřívají na cca 800 °C, maximální teplota může dosáhnout až 1000 °C.

„Právě u brzd je kvalita nejdůležitějším faktorem bezpečnosti. Naši zákazníci mají právo spolehnout se v každé situaci na optimální výkon našich brzd. Proto sázíme na vysoké standardy kvality a rozsáhlé testování odolnosti,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za výzkum a vývoj.

Volkswagen vyvinul novou řadu brzdových destiček a kotoučů Economy, které jsou optimalizovány pro použití ve starších vozidlech, čemuž odpovídá i cenová výhoda v porovnání s Originálními díly Volkswagen® ve výši cca 22 % u brzdových kotoučů a dokonce více než 32 % u brzdových destiček. Volkswagen zároveň zaručuje dodržování vysokých standardů kvality, spolehlivou funkci i při extrémních teplotách a dlouhou životnost.

Vynikající kvality brzdových destiček Volkswagen Economy potvrdil nezávislý srovnávací test zkušebního ústavu TÜV Nord, který zahrnoval testy celkového opotřebení, součinitele tření brzdového obložení včetně hodnot „vadnutí“ brzdného účinku a zkoušky použitých materiálů. Brzdové destičky Economy v přímém porovnání s konkurenčními díly obstály výrazně lépe ve všech hodnocených kritériích bezpečnosti, komfortu a opotřebení.

Brzdové obložení Economy je schvalováno do výroby po více než šestiměsíčním vývoji a testování s rozsáhlými řadami zkoušek v nejnáročnějších podmínkách, které simulují všechny myslitelné situace, s nimiž se může řidič automobilu v reálném silničním provozu teoreticky setkat. Mezi praktické testy patří například tzv. alpinský test, který zahrnuje jízdu po vysokohorské silnici Großglockner Hochalpenstrasse. Výškový rozdíl na 14km úseku této světoznámé silnice činí 1371 metrů.

V oblasti údržby radí Volkswagen motoristům nechat zkontrolovat brzdy při každé výměně pneumatik a minimálně jednou za rok pověřit autorizovaný servis důkladnou kontrolou celé brzdové soustavy. Bezvadná funkce brzdové soustavy vyžaduje také pravidelnou výměnu brzdové kapaliny, která přichází na řadu nejpozději po třech letech od uvedení vozidla do provozu a následně každé dva roky.

Při prvním rozsvícení kontrolky brzdového obložení je vhodné ihned sjednat termín opravy v autorizovaném servisu Volkswagen. Brzdové obložení se mění po párech vždy u obou kol příslušné nápravy, aby byl zaručen stejný brzdný účinek na obou stranách. Nerovnoměrné opotřebení brzd může způsobit smyk vozidla.

Volkswagen reaguje na potřeby majitelů starších vozů atraktivní nabídkou Economy dílů, které jsou při zachování nejvyšších standardů funkčnosti, spolehlivosti, bezpečnosti a kvality v průměru o 25 % cenově výhodnější než Originální díly Volkswagen®, aby náklady na údržbu a opravy těchto vozidel odpovídaly jejich časové hodnotě. Zatímco Originální díly Volkswagen® a Originální výměnné díly Volkswagen® jsou identické s díly používanými při výrobě nových vozů, u Economy dílů byla upravena jejich konstrukce při dodržení vysokých standardů kvality, což dokládá i dvouletá záruční lhůta.

Economy díly Volkswagen jsou proto chytrou volbou pro všechny majitele vozů Volkswagen starších pěti let. Nabídka Economy dílů pro vozy Volkswagen zahrnuje přibližně 120 položek, od startovacího akumulátoru a stěračů, přes brzdové obložení, kompletní brzdy vpředu a vzadu, přední a zadní tlumič výfuku a tlumiče vpředu až po prachové a pylové filtry.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků