Brzdíte provoz? Pomalá jízda může být smrtelně nebezpečná, říkají experti

55 komentářů

Petr
25. února • 12:57

Hlavně ti tupci co jezdí s autobusem, mimo obec 50 - 60km máme času dost kolony jak kráva, nikdo s tím nic neudělá.

cc
23. února • 21:51

Problemy v CR vidim dva: Agresivita a bezohlednost velke casti ceskych ridicu a situaci jeste zhorsujici spatna kvalita silnic a zejmena jejich mala kapacita a tim fakt, ze je fakticky neustale potreba predjizdet.

ufi
23. února • 20:53

už jsem zažil párkrát že předjížděný aniž by zrychlil, tak byl najednou rychlejší než ten co ho předjížděl. přišlo mírný stoupání a ten co předjížděl, tak asi kvůli úsporné jízdě nepodřadil. ale byl "bezpečný", nejel rychle :-)
a jinak agresivitu někdy chápu. třeba když přijde stoupání, udělají se dva pruhy, a v levým začne předjíždět šnek želvu (větší dodávky) a u sbíhání pruhů se zařadí zpět, nedá to. jednou se to dá ještě pochopit, neodhadnul výkon auta a náklad. ale když to udělá 3x za sebou, takže stoupáky nevyužije nikdo, to je už na pár facek.

omezeni rychlosti je blbo
23. února • 18:41

rychlost by nemela byt omezovana vubec. resp. mela by byt omezena v miste kde je k tomu duvod. realita je ale ze je omezena rychlost z 90% nesmyslne

Lulda
23. února • 20:18

Já bych udělal doporučenou rychlost, ale pokud uděláš průser při jejím překročení o několik desítek km/h, jdou všechny škody na tvoje triko.

petr r. (petrumr)
23. února • 19:23

kde třeba?

Peter(Charouz)
23. února • 18:59

Jenomže těch důvodů může být 1000 a mohou nastat nečekaně.

Leinad
23. února • 23:03

No to je taky důvod aby se omezení rychlosti nezneužívalo. Nebyli by tu řidiči zvyklí, že porušením nevznikne žádné nebezpečí.

Rejpal
24. února • 15:52

To je trochu problém.Například existují místa, kde je (třeba i není vyznačen) přechod pro chodce, a je v tom místě omezení rychlosti.
Přes 90% řidičů tam nikdy chodce nevidělo, tudíž jsou přesvědčeni, že se jedná o zbytečné omezení.
Ale zároveň 90% chodců, kteří tam přecházejí, s tím mají velké problémy právě kvůli nepřiměřené rychlosti projíždějících vozidel.

konecne!
23. února • 18:39

skoda ze se o tom nepise casteji. Predjizdeni nastvanych ridicu vznika v drtive vetsine pripadu prave z pomale jizdy blba pred vami a kdyby byly misto maximalnich rychlosti znacky s minimalnimi tak by predjizdet nebylo treba. 10 km pod maximalni je pro mne pomala jizda a duvod pro predjeti a to klidne pres plnou caru a nemelo by se za to pokutovat!

homer
24. února • 10:52

vubec nevis o cem pises - ani v 80km/h nejsi schopen zabranit stretu se zviretem ktery vybiha az z leva

cc
23. února • 21:48

Nesmysl, bezne me agresivne predjizdeji na nekvalitnich vozovkach lide ve vracich sotva drzicich pohromade, jen proto, ze jsou "mistni", problem je, ze uz ja jedu nad limit, tj oni jednou vyrazne nad limit a tak i muj nadlimit je pro ne pomaly. Na druhou stranu pokud dojedu nekoho, kdo jede opravdu pod limit, pokud to situace neumoznuje, nepredjizdim a cekam na misto, kde budu moct predjet bezpecne, tj ne pred horiznotem a ne do zatacky, kde neni videt.
Jednou jsem udelal takovy test na prazdne okresce nevalne kvality za sucha a dobreho vyhledu, jel jsem mimo obec vyrazne nad limit, opravdu VYRAZNE nad limit o desitky km tacho, presto se nasel idiot, ktery s jazykem na veste musel jet jeste o par km rychleji, aby me po predjeti nasledne sam zdrzoval... neni to o pomalosti, je to o idiocii velke casti ceskych ridicu.

brk77
23. února • 17:44

"kochají se okolní přírodou…"Přiznávám, tohle docela pravidelně dělám, když jedu na hory. Těch posledních cca 5-10km, kdy se úzká silnice táhne údolím mezi kopci, typicky lesem, do cílové destinace. To je najednou taková pohoda, že si nemůžu pomoct a vlastně ani nechci. Když vidím, že mám někoho ve zpětném zrcátku dobrý kilometr, než mě dojede, tak to moc neřeším. Evidentně si to někdo užívá stejně jako já. Když se někdo přižene jako kulový blesk, tak tedy na chviličku zrychlím a zastavuji u krajnice na prvním lepším místě, kde mě může bezpečně předjet a já se dál v klidu na pohodu loudám.

petr r. (petrumr)
23. února • 17:52

přesně tak, já dám blinkr.

DušínMirek
23. února • 17:59

Levy samosebou

petr r. (petrumr)
23. února • 19:20

to je pochopitelné, když krajnice je na levo a jezdí se vlevo.

stealth01
23. února • 20:17

Já zase teď piju Jack Daniels Single Barrel Select whiskey. Tak na zdraví...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
brk77
24. února • 8:28

A poznáš rozdíl? Kdysi jsme s kámošem dělali slepý test. Navzájem jsme si nalili panáka single barrelky a obyčejného Jacka a ani jeden z nás nepoznal rozdíl. Nebyli jsme schopni říct, který je lepší, protože nám to připadalo stejné. On to pak ještě dělal s vícero lidmi a vždy stejný výsledek.

stealth01
24. února • 18:50

Je to ostřejší. Myslím, ze rozdíl 40 a 45% alkoholu už jde poznat. Jinam chuť muže být podobná.

petr r. (petrumr)
24. února • 17:07

jak by ne, když se to dělá se sladu od nás.

Terazky
23. února • 15:14

Jeste bych dodal, ze nejdulezitejsi pro rychle a bezpecne projeti mestem ci jakymkoliv jinym prostredim je plynulost! Jezdim vetsinou hodne nad limit, ale nelepim se nikomu na zadek, nehamuju nikdy na brzdy, protoze nemusim. Predvidam jak rychle a kam kdo jede a reaguju predem. Koukam na nekolik aut prede mnou! Sundam nohu z plynu driv, zavcas dam blinkr, aby ti co cekaji v krizovatce nemuseli cekat az do meho prijeti k ni atp. Nevadi mi pomalejsi ridici, vadi mi ti absolutne nepredvidatelni, ala blinkr neznam, brzdim prudce na posledni chvili, brzda plyn v kolone eneb bud to palim nebo stojim.... To je ta nejvetsi hruza.

abc
23. února • 15:44

v podstate by som s vacsinou aj suhlasil, ale si dovolim aj jednu otazku: si myslite, ze vzhladom na urcite navrhove rychlosti ciest (a z toho prameniacich technickych specifikacii - polomerov zakrut, rozhladov pri krizovatkach, ...) Vy ste predvidatelny, ked "Jezdim vetsinou hodne nad limit" ?

Terazky
24. února • 8:45

Znam sve auto, znam cestu a sleduju povetrnostni podminky ,to je to nejdulezitejsi. Pak nejaka navrhovana rychlost nic moc neznamena. Ano, muzete si rict dalsi namachrovanec, ale znat vlastnosti sveho auta a mit kvalitni pneu (nezalezi na znacce, ale musite vedet kdy jeste podrzi a kdy uz klouze a tomu se hlavne musi rychlost prizpusobit) je alfa omega kazdeho ridice, ne jen uzivatele auta. Pokud pojedu pro me neznamim autem po neznamem useku s pneu ktere nevim jak drzi, pak nepojedu nikdy na doraz. To je samozrejmost.

Masorad
15. března • 2:19

Jezdit na doraz a pocitat s tim, co jeste gumy zvladnou, je taky nebezpecne. Jezdit se ma s rezervou, ne na doraz. Ale samozrejme je potreba znat ty limity, jinak clovek vubec netusi co si muze dovolit.

Rejpal
24. února • 8:58

Návrhová rychlost ale počítá s rozhledovými podmínkami všech vozidel (i dalších účastníků provozu), ne jen toho jednoho v jednom místě a jednom směru.
Pokud potom jedete s velkým rozdílem od návrhové rychlosti, tak ne jen, že (v průměrném autě) nevidíte včas ty ostatní, ale ti ostatní nevidí ve správný čas Vás. To je důležité například, pokud Vám mají dát přednost, nebo pokud například chodci potřebují přejít vozovku. Vy sice znáte své vozidlo, ale oni jej neznají a bohužel často nebývají vybaveni schopností vidět za roh či za horizont.

DušínMirek
23. února • 17:10

Na slovensku si jezdi jak chces nad limit

Rejpal
23. února • 14:10

Co přesně je ta nepřiměřeně pomalá rychlost?Je to, když někdo v obytné zóně jede jenom 40 km/h ?
Je to, když někdo projíždí zatáčkou s rozhledem kratším než 10 metrů pouze 60 km/h, přestože je tam povolená 90 km/h?
Je to, když někdo zpomalí před přechodem pro chodce, aby mohl chodec přejít?
Je to, když někdo po nějaké části silinice jede 80%, 90%, 100% nebo 150% návrhové rychlosti, přestože povolená je dvojnásobkem návrhové?
Je to, když někdo jede po dálnici v pravém pruhu, nebo při předjíždění jenom 110 km/h?
Je to, když někdo jede tak, že během jízdy posílá zprávy na Facebook, nebo stíhá část ranní hygieny?

P
23. února • 15:21

Je to, když autobus jede mimo obec 50 km/h aby nemusel čekat na další zastávce a aby ušetřil na palivu!!!

Ram
24. února • 20:38

Autobus je oproti osobáku mnohem citlivější na různé nerovnosti vozovky a proto třeba někde jede kvůli tomu pomalu. Jsou místa kde autobus musí jet míň než 30 aby se nepřevrátil a ty to profrčíš osobákem 60 a ani si nevšimneš, že tam je nějaký hrbol.

Driver
27. února • 23:47

:-D Zajímavé, že ve špičce, kdy má bus zpoždění, tak to valí na plný kotel, asi je ve špičce silnice rovnější :-D

jozka
24. února • 7:42

Kdyby 50... vcera jsem jel za busem PID asi tak 35...

Leinad
23. února • 22:58

Jízda na spotřebu, pokud opravdu spotřebu snižuje, je v pořádku.
Špatně je, když se dá stejné spotřeby dosáhnout i při vyšší rychlosti.

petr r. (petrumr)
23. února • 17:50

u nás mhd jezdí 32km/hod.

stealth01
23. února • 20:15

U vás jezdí MHD mimo obec 32km/h?

petr r. (petrumr)
24. února • 17:02

ano, když nepřesáhne linka 25km, tak autobus nemusí mět tch. V Brně třeba jezdí mhd po dálnici a jak byly jen třístupnový voithy, tak měly vyjímku.

Gint
23. února • 14:49

Pravděpodobně byl ten zákon napsán v době, kdy lidi dokázali ještě používat mozek. Dneska každej dement potřebuje přesnou definici v několikastránkovým elaborátu a k tomu v příloze seznam stovek výjimek, jinak se vymlouvá na stejné debility jako se zde ptá Rejpal na jeho stupidní otázky.

Rejpal
23. února • 18:48

A umíte si alespoň sám pro sebe na ty otázky odpovědět, nebo byste odpovídal jako každý, kdo o sobě tvrdí, že umí používat mozek.Já jen, že ti "s mozkem" někdy odpovídají:
ano, ano, ano, ano, ano, ne,
jindy:
ano, ano, ne, ano, ano, ano,
jindy zas:
ne, ano, ano, ano, ne, ano,
a pak dokonce existují tací, kteří jsou schopni odpovědět:
ne, ne, ne, ne, ne, ano.Kam patříte, když umíte "používat mozek"?

Slunce
24. února • 12:42

Já myslím že to v tom článku bylo i napsané, a ti kdo umí používat mozek, jak tu už padlo, tak to pochopí.Takže například.. na dálnici je kolona kvůli nehodě. V moment kdy se projíždí kolem místa s majáky a rozbitým autem každej druhej musí přibrzdit a prohlídnout si co se děje, ti méně inteligentní si to i fotí. Nebo pár metrů od silnice (tak, že na silnici není žádné omezení) lesáci kácí les, opět, najde se hromada lidí co to jsou schopni zašlápnout aby se podívali na lesní traktor. A takhle se dá pokračovat.Takže jako zbytečně nebo dokonce nebezpečně pomalou jízdu já považuju nesmyslný brzdění a zpomalování v místě kde to není nutné.

Rejpal
24. února • 14:46

No, vidíte, a někdo jiný, kdo používá mozek jiným způsobem, při průjezdu kolem majáků, odstaveného auta na trojúhelníku, nebo okolo pracujících buď přejede do druhého pruhu nebo trochu zpomalí, aby neohrozil osoby, které se pohybují v těsné blízkosti jízdního pruhu.Vy si ale na ty otázky neumíte odpovědět, nebo se bojíte svojí odpověď konfrontovat s ostatními.Třeba proto, že víte, že ten, který podle Vás jede bezdůvodně pomalu, naopak dvojnásobně překračuje nejvyšší povolenou rychlost, nebo jede na hranici schopností vozidla a daleko za hranicí návrhu vozovky.Mozek lze používat mnoha způsoby, například jej lze vařit s vajíčkem, ale pokud jej použijete k a analyticko-syntetickému myšlení, tak Vás podobné otázky nebudou vyvádět z míry.

kubic
23. února • 14:43

v obytné zóně 40? se prober!!! a zpět do školy(auto)

Peter(Charouz)
23. února • 18:54

Obytnou zónou může být obecně myšleno část mezi začátkem a koncem obce. Nemusí to být hned nutně podle značky IP26a Obytná zóna.

__
23. února • 20:38

Tak má psát například v obci. Takhle jen ukazuje naprostou neznalost.

Michal2
23. února • 17:09

Tak u nás mezi RD hovada a to každý druhý než dali retardér tak 60-70-80 nebyl problém.Silnice široká 5metrů+chodník pro většinu hlavní a bez značek přednost z prava.Dal bych ještě 1retardér.

DušínMirek
23. února • 15:54

A proč?
Stěrače má jistě v pořádku a ostřikovač funkční .

neodborník
23. února • 14:05

Smrtelně nebezpečné je to pouze když se narazí na magora co nedokáže udržet svoje nervy na uzdě při jízdě za pomalejším autem, tam to adresujte. Už jenom ta značka padesátka je u daného tématu nesmyslná. Ztráta času dělat takovéto výzkumy.

Leinad
24. února • 9:09

Taková kolona slušných řidičů je stejně inkubátor na ťukance. Ofiko vína zadního, že nedržel rozestup/zaspal když ten před ním zpomaloval. Fakticky, bez kochalisty na začátku by kolona nevznikla.

Michal2
23. února • 13:51

Já provoz brzdím běžně.Nastavím 100 tempomat na okresce a stačí pár vteřin a už se někdo lepí.Občas jedu 70 na 50ce na konci obce a nemlich to stejný.

cc
23. února • 21:39

Nejhorsi jsou okresky s spatnym povrchem, horizontama a debil za zadkem, kterymu nestaci, ze jedes na hrane moznosti vozovky, tj tacho kolem 100-110... ovsem tenhle stejnej kkt jakmile najede na dalnici, tak se strachy pokaka, kdyby mel jet vic nez 135...

jirik
23. února • 14:22

Přesně tak. Jedu tachometrových cca 95-100 a postupně mě předjede 10 aut a já jedu v koloně jako poslední. Otázka dne: Koho policajti zastaví? Toho prvního, který už jede přes 100 a nebo mě jako posledního, který v té době pojede nejpomaleji? Odpověď b) je správná.

Michal2
23. února • 16:49

Ať jedu kdekoliv tak mě nikdy nezastaví ale radši nějaký šrot předemnou/zamnou.

DušínMirek
23. února • 17:08

Srandisto

DušínMirek
23. února • 15:52

Nemáš provokovat a jet jako ostatní. Ztratit se v davu

DušínMirek
23. února • 13:31

Tak tohle dokaze objasni a vysvetlit jediny clovek a tim vyvolenym je Petr Umr .
Nemuzu se dockat

Kankunen
23. února • 13:30

Čím rychleji jedeš, tím méně strávíš času na nebezpečných silnicích. Vždy jeď tak rychle, aby ses musel soustředit a neměl čas čumět na ten upatlaný displej.

Terazky
23. února • 15:07

Jeste sem necetl lepsi koment na toto tema. Dekuji

Doporučujeme

Články odjinud